Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

minimo

minimo

28-04-2013 om 10:50

Huishoudgeld berekenen/mediator

Voor de mediator die onze echtscheiding regelt, moet ik een lijst invullen wat ik nodig denk te hebben per maand aan huishoudgeld.

Ik ben voor 4 personen gemiddeld rond de 110 euro kwijt, maar moet alleen natuurlijk wel de aankoopprijs van een volle verpakking betalen, alleen doe ik er dan langer mee.

Wie weet een wekelijks bedrag te noemen voor mij?
Het hoeft niet perse heel zuinig, maar ook weer niet uitermate luxe.

ps: ik weet dat bovenaan een huishoudgelddraadje staat, maar omdat het toch iets anders ligt en daar de laatste reactie van 3 dgn terug was, even een nieuw draadje.het gaat om supermarkt/drogisterij/af en toe een kadootje. Kapper/benzine ed hoeven er niet bij

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

28-04-2013 om 12:57

Pfff

Wat is dat toch met mediators en behoefteberekeningen? Je hebt daar toch rekenmodellen voor? Na aftrek van allerlei kosten resteert bij de alimentatieplichtige een bepaald bedrag waarvan 60% gebruikt kan worden voor alimentatie. In de praktijk is er zelden voldoende draagkracht voor het volle bedrag aan k.a. en p.a.
Kortom, ik zou er niet aan meedoen, dit soort lijstjes. En anders naar boven afronden, 150 euro per week.

minimo

minimo

28-04-2013 om 13:21

Vic

dank je. Is 150 niet te hoog, want dat ben ik nu met 4 personen nog niet kwijt en ik ga alleen verder; de kinderen blijven bij hun vader wonen (volwassen en bijna de deur uit, vandaar)

Vic

Vic

28-04-2013 om 14:06

Minimo

Waar gaat je berekening om? Ga jij kinder- en/of partneralimentatie betalen?
Hoe dan ook, ik zou gebruik maken van de rekenmodellen die er zijn. Dit soort behoefteplaatjes lokt alleen maar uit tot oeverloze discussies (en oplopende declaraties van de mediator!).

minimo

minimo

28-04-2013 om 14:24

Vic

de berekening is een lijst met vaste maandlasten. Op het onderdeel huishoudgeld strand ik een beetje; de rest van de maandlasten/verdeling andere zaken is duidelijk.
Ik ontvang, hij betaalt, er is geen KA omdat beide kinderen 20+ zijn.
We hebben gelukkig geen vechtscheiding en gunnen elkaar het beste, ook op financieel gebied, maar willen toch graag een en ander duidelijk op papier hebben.
De mediator is 1 vast bedrag voor ongeveer 6 gesprekken die nodig zijn om het af te ronden deze zomer.
Ik zal eens zoiets opsnorren, dank je wel.
Als anderen nog een indicatie kunnen geven: altijd welkom.

Minimum

Mensen in de bijstand kunnen bij een bestedingsvrij bedrag van 60 euro of minder zich aanmelden bij de voedselbank. Ik zou voor èèn volwassene met 75 euro per week wel rond kunnen komen. Voor minder ook maar je vraagt om een indicatie voor een redelijk bedrag.

minimo

minimo

29-04-2013 om 09:14

Wil40

dank je, ik ben blij met elke richtlijn aangezien ik nog nooit voor 1 persoon boodschappen heb gedaan

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.