Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Schnee

Schnee

10-10-2011 om 16:52

Huis make over - help!

Woon al 12 jaar in mijn huis. Intussen kinderen en gescheiden. Het huis is echt en al lang aan onderhoud toe! En zelf aan een nieuwstart en verandering. Ik wil mijn leven weer in balans brengen en daar heb ik een rustige, geordende basis nodig en de kinderen ook.

Maar waar en hoe moet ik beginnen?? Nieuwe vloer (heb hem al gekozen en zou zo gelegd kunnen worden), maar de muren een kleurtje geven moet eigenlijk eerst, toch? En hoe doe ik dat met al mijn inboedel in huis? Verder moet ik een nieuwe bank en de complete verlichting, dat is maar het begin. Ik keek me suf in winkels, woonbladen, en stylisten op internet. Het overstijgt mijn capaciteit. Ik kan dat niet alleen.

Het liefst zou ik iemand inhuren die mij adviseert wat mooi en verstandig zou kunnen zijn en in mijn ruimtes past en mij ook gelijk bedrijven kan aanwijzen die het kunnen uitvoeren. Maar op internet raak ik totaal overspoeld van het aanbod en de prijzen zijn nogal hoog. Misschien zijn er andere mogelijkheden of is het helemaal niet zo veel gekkenwerk en moet ik gewoon aan de slag. Maar ik ben bang dat het een totale chaos wordt en ik in een puinhoop beland.
Of misschien weet iemand op dit forum of heeft ervaring met een fijne styliste of woon make over bureau. Of andere tips simpele tips of ervaringsberichten. ALLES WELKOM...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Nou kijk (manda!)

Volgens mij is dit precies wat Manda Rijn doet voor haar vak. Dus als die niet te vol met opdrachtgevers zit kan ze je er vast over adviseren, al heb ik geen idee wat dat kost (maar dat kan ze je zo vertellen).

Ik denk als leek: werken per kamer. Spullen eruit, muren schilderen, vloer leggen, spullen er weer in. Als je toch van plan bent de muren aan te pakken is het inderdaad handiger dat eerst te doen en daarna pas de vloer.

En ik zou wachten met de aanschaf van nieuw meubilair totdat muren en vloer gedaan zijn, want als je daarvoor andere kleuren neemt dan nu moeten de meubels daar uiteraard ook op aangepast worden en het is handig als je kan zien hoe het eruit ziet, die nieuwe kamer. Lijkt mij tenminste. Maar goed, Manda heeft er dus voor doorgeleerd.

Groeten,

Temet

Schnee

Schnee

10-10-2011 om 17:32

Manda rijn.. website?

Dank voor je reactie Temet. Ik ken Manda Rijn niet en als ik google kom ik op recepten of chinese taalcursusen
Misschien heb je een link van haar website voor mij?
Ja de muren eerst de vloer erna. Maar als ik die laat leggen willen ze dat in twee dagdelen doen en niet per kamer, vandaar dat ik dat zelf niet red met de muren zo...

Sancy

Sancy

10-10-2011 om 17:51

Schnee

Manda woont hier ergens op het forum. Heb geduld, ze komt wel

Komt al uit kamer

en daar ben ik al.

Ik ben een interieurontwerper, ik ben meer van het groot schalige werk, het liefst met slopen en nieuw opbouwen erbij. Ik ben ook heel duur, simpele plannetjes voor particulieren (een indeling, wat kleuren) beginnen vanaf 500 euro en gehele woningen lopen op tot 5000 euro.Verder doe ik veel semi-publieke panden. Badkamer en keuken ontwerp doe ik ook, ik ontwerp meubels, ik doe opbouwen, uitbouwen, electra plannen, de hele mik, ik ben dus niet alleen stylist.

Je moet een compleet plan maken, inventarisatie maken, lichtinval ook beoordelen, een plan van eisen, een plan van aanpak, volgorde lijst. De stijl is het laatste wat je bedenkt en ook dat moet je in een plan aanpakken.

Je kan kijken op academie Artemis in Amsterdam en daar via het projectbureau een stylist zoeken, volgens mij heb je daar meer aan.

Schnee

Schnee

10-10-2011 om 18:50

Dank voor de tip!

Manda, bedankt voor je tip, ik zal er contact met ze op nemen

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.