Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Angela67

Angela67

02-07-2014 om 22:26

huis-intercom

Heeft iemand een leuke, niet al te dure, intercom oplossing in huis zodat er niet geroepen hoeft te worden naar de kinderen?
Ok google op 'intercom' maar krijg vooral hits voor deur-telefoons (al dan niet met camera). Ik ben niet zo handig/technisch, dus ik weet ook niet hoe ik verder precies moet zoeken. Ik zou ergens naast de trap het ene deel willen hangen en op de twee kinderkamers twee andere delen.
En kan het via wifi ofzo? of denk ik dan te moeilijk?
gr Angela


Annet

Annet

02-07-2014 om 22:44

Dect telefoons

Wij hebben net een nieuwe set met telefoons (4 stuks, 1 basisstations). We kunnen intern bellen naar elke plek waar een telefoon staat. Lijkt me makkelijker dan een intercom.
Uiteraard kunnen we ook extern bellen en doorverbinden naar een ander toestel. Kosten waren ongeveer 80 euro.

wizzer

wizzer

02-07-2014 om 22:44

geef je kinderen een smartphone

en stuur een appje als er gegeten moet worden.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

02-07-2014 om 23:09

Telefoon of babyfoon

En hier appen we ook weleens. Dat werkt bij pubers best goed.

Vera*

Vera*

03-07-2014 om 07:51

Bel

Wij hebben een ouderwetse bel, werkt perfect ook vroeger met buitenspelen en ze moesten komen.

bertje1

bertje1

03-07-2014 om 15:54

telefooncentrale?

wij kunnen intern bellen, handig joh

Angela67

Angela67

03-07-2014 om 18:14

hmm . . .

wel grappig, ik heb bewust even gewacht met reageren om de reacties te laten 'landen'. Het beeld dat ik in mijn hoofd heb laat zich heel moeilijk wegduwen, raar is dat! Dus dank voor de reacties want het geeft allemaal oplossingen waar ik dus echt niet aan gedacht had.

mijn idee bij mijn 'simpele two-way-speakertje met knopjes' is dat het onderaan de trap hangt, ik druk op knopje 1 en zeg: kom je even beneden, er staat iemand voor de deur voor je. en kindlief drukt op knopje en zegt: ok. Het dichtste bij komt de babyfoon-dingen van de anwb die we hier nog hebben liggen, walkie-talkie achtig.

Als ik jullie suggesties afzet tegen dit beeld vind ik whatsappen veel te ingewikkeld, nog afgezien van het feit dat de 10jarig nog lang geen telefoon heeft en die van 13 misschien binnenkort. Maar het kost mij voor mijn gevoel teveel tijd.

Intern bellen en dus minimaal drie telefoons in huis lijkt me een dure oplossing maar dat ga ik onderzoeken. We hebben een handtelefoon die het in het hele huis doet - ik ben er niet zo van gecharmeerd, beetje onhandig model, maar om 'm te vervangen of er twee bij te kopen dat levert ook functies die ik niet zoek (namelijk dat zij op hun kamer een telefoon hebben die ook naar buiten kan bellen). Ik weet dat als ik er twee bijkoop, dat je dan intern kunt bellen ermee.
@Annet ik lees nu dat jouw oplossing met vier telefoons maar 80 euro was, wow, dat is zelfs veel goedkoper dan onze enige huistelefoon kostte. . dus blijkbaar kan het goedkoper!

De bel is ook een goed idee, want feitelijk heb ik ze dan waar ik ze hebben wil : ze doen hun kamerdeur open en zeggen: wat is er?
@Vera, bedoel jij een fysiek ding-dong-tring bel of een elektrische deurbel met een knopje beneden en een zoemer in elke kamer?

Als iemand nog wat ideëen heeft, ik houd me aanbevolen!

gr,
Angela

Rafelkap

Rafelkap

03-07-2014 om 18:42

koebel

Ja gewoon, een koebel.
Wij hebben een kleine uit Zwitserland (altijd bewaard vanaf mijn tiende) en die geeft een goed geluid. Is ook nog gebruikt op vakantie zodat we wisten waar onze jongste uithing(aan touw om zijn middel). Was niet zielig hoor, hij vond het leuk

Gaat natuurlijk niet kapot en er hoeven geen batterijen in

helaas

Ik heb ook zo'n bel, nog van mijn ouders thuis. Maar mijn kinderen vinden het geluid irritant. Bovendien moet ik ook altijd controleren of ze begrepen hebben dat het betekent dat ze binnen 5 minuten gaan eten. Ik heb weleens geprobeerd om 5 minuten vooraf te 'bellen' en op het moment van opscheppen, dat komt in mijn gezin heel nauw, 3 minuten wachten op je moeder is 'ondraaglijk'.
Maar er was er altijd een die 1 van die belletjes mistte of het was hem toch ontgaan dat het een oproep tot de maaltijd was die je niet op 'snooze' kon zetten.
Maar ik moet zeggen, we waarschuwen elkaar. Als er een kind in de keuken kom, bied die vaak zelf aan om er even heen te lopen en de anderen even zachtjes te waarschuwen, inclusief de mededeling hoelang het nog duurt voor het bord opgeschept is en of ze komen of dat ze op hun kamer blijven.

Dalarna

Dalarna

03-07-2014 om 21:25

bel

Wij kregen een vrij grote scheepsbel van een vriend van ons en volgens mij horen ze die nog vijf huizen verder Als ik bel is het de bedoeling dat ze naar beneden komen. Ik bel ze nooit om ze iets te vragen ofzo, dan roep ik wel. Wij hebben wel vier of vijf van die telefoons maar er staat er geen één bij hun in de kamer, willen ze niet, worden ze wakker gebeld voor mensen die ons willen spreken

Tijgeroog

Tijgeroog

03-07-2014 om 22:02

Instellingen?

Kun je die telefoons niet zo instellen dat ze niet overgaan en/of dat je er niet mee naar buiten kunt bellen?

Juline

Juline

03-07-2014 om 22:05

Ouderwets

Mijn tante tikte vroeger tegen de buizen van de verwarming om haar kind te waarschuwen. Ze hadden nog klopsignalen afgesproken ook

Hanne.

Hanne.

03-07-2014 om 22:09

hadden wij

Waar jij aan denkt is exact wat wij vroeger thuis hadden. Helaas verder geen tips want het was een zelf geknutseld hobby project.

Wij hebben ook een telefoon met 2 extra handsets waarmee je inter kan bellen. Werkt redelijk

hap

hap

03-07-2014 om 22:10

ik vind het ideaal

Die dect telefoons zijn niet duur. Wij hebben er drie in huis, op iedere verdieping 1 en zolder is slaapkamer waarvoor het het belangrijkste was. Onderling bellen maar ook doorverbinden als er gebeld wordt voor oudste. Naar buiten bellen wordt amper gedaan, dat zie je trouwens beneden ook. Kinderen appen liever, dat zien pa en ma niet

http://www.decttelefoonshop.nl/category/181205/dect-telefoons.html?ref=87506&label=16354-078B000D-BEC5-4036-AE43-65A4BE7076CFS47138323704domain-&gclid=CN7C6tz3qb8CFYbMtAodKiwAyA&page=5&items=12&sort=price&dir=a

Brianna F

Brianna F

04-07-2014 om 12:29

babyfoon

Wij gebruikten de babyfoon, die ging 2 kanten op.
Later inderdaad een koeienbel.

Lucerna

Lucerna

04-07-2014 om 13:17

tweewegbabyfoon

Dat wil zeggen, het is een intercom die wij indertijd als babyfoon gebruikten. Nu gebruiken we hem dus als intercom op de manier die jij beschrijft. Hij stuurt zijn signaal over het lichtnet. Helaas is dit systeem van de markt. Maar wij hebben dus wat jij bedoelt, zonder interne telefoons.

Lopen?

Je kan toch ook gewoon naar bovenkopen als je je kind wat te vragen of te melden hebt? Goedkoop, foolproof en goed voor je conditie.

Skik

Lucerna

Lucerna

06-07-2014 om 16:55

Skik

Mijn oudste huist twee hoog. Ik ben toch wel blij dat ik niet elke keer als ik wat te vragen of melden heb, naar twee hoog hoef

Angela67

Angela67

06-07-2014 om 17:04

skik

da's wel heeeeel erg out of the box. Dat ik daar niet eerder aan gedacht heb
gr Angela

Katniss

Katniss

06-07-2014 om 18:29

In dat licht...

Ik vroeg laatst mijn jongste of ze even tegen haar zus wilde zeggen dat we gingen eten, in de verwachting dat ze naar boven zou lopen. IJdele hoop, want ze tetterde natuurlijk van beneden naar boven (waar oudste zat met kamerdeur dicht en koptelefoon op, dus dan moet je wel flink bleren).

oh katniss

Dat doen ze hier ook altijd! Ik heb echt af moeten leren om te vragen: wil je even je broer/zus roepen, want dan deden ze dat gewoon vanaf de plek direct naast mij. En hàrd!
Nu vraag ik dus heel specifiek: "wil je even naar zolder/de tuin in lopen om je broer/zus je halen?" en gaat het wel goed.. soms.

Die koptelefoons

Dat zijn hier de grote communicatiestoorders. Dochters kijken graag series op hun laptop met hun koptelefoon op. Daar kan geen geroep, bel, telefoon of intercom tegen op.

Skik

vlinder72

vlinder72

07-07-2014 om 09:58

Geen bel

Vreselijk vond ik dat als puber. Mijn ouders hadden ook zo'n bel. Ging het bezoek ook bellen om te kijken of wij dan echt kwamen. En een lol dat ze dan hadden. En mijn ouders mee lachen en vertellen hoe handig die bel was. V R E S E L I J K.

Toen ik ouder werd negeerde ik die bel volkomen. Ze riepen mij maar. Als ik die bel hoorde kwam ik standaard niet naar beneden.

Wij hebben dus ook geen bel. Ik roep of ik haal de kinderen of ik stuur een ander kind naar boven. Appen lijkt mij straks nog wel wat Maar echt geen bel.

Angela67

Angela67

07-07-2014 om 10:06

intercom zonder bel

ja zo'n bel is niet zo kindvriendelijk inderdaad. en als er (straks) koptelefoons in het spel zijn wordt dat ook moeilijk.

lichtsignalen?
rooksignalen?
touwtjes systeem waarbij aan de binnenkant van hun deur een enorme kartonnen, neonkleurige hand heen en weer gaat bewegen.

gr Angela

Rafelkap

Rafelkap

07-07-2014 om 10:46

stop

Ik vind Skiks' oplossing toch nog wel het meest effectief. Zo'n gong of bel kan ook makkelijker genegeerd worden dan een Mens.

Over lichtsignalen gesproken, je kan ook telkens even een stop eruitdraaien, ik denk dat dan iedereen snel naar de meterkast beneden snelt

Angela67

Angela67

07-07-2014 om 11:05

Rafelkap


ik ga meteen twee aparte groepen aan laten leggen, voor elke jongenskamer 1!!!
gr Angela

Tink

Tink

07-07-2014 om 12:05

telefoons

Wij hebben ook zo'n systeem met 3 telefoontoestellen. Basisstation staat beneden, eentje op onze slaapkamer (hoor je ook prima op de andere slaapkamers) en eentje op zolder.

Ja, naar boven lopen is goed voor de conditie, maar punt 1 heb ik niet zoveel puf en punt 2, als ik aan het eind van de kokkerellerij bezig ben aardappels te stampen, groente af te gieten en jus te maken tegelijk, ben ik heel blij dat ik even naar de foon kan grijpen om het gespuis te roepen in plaats van dat ik ook nog naar boven moet lopen.

Appen kan ook, maar vaak ligt zoonlief z'n mobiel beneden, en bovendien heb je voor appen ook 2 handen nodig. Aardappels stampen en telefoneren met gewone foon kan tegelijkertijd.

(Overigens, áls ik loop, laat ik het dan bij 1 verdieping hoor, en roep ik langs de zoldertrap naar boven dat het eten klaar is )

Brianna F

Brianna F

07-07-2014 om 18:48

whatsapp

Het enige waar ze elke minuut op kijken.

Ad Hombre

Ad Hombre

07-07-2014 om 22:35

Wassup?

Whatsapp zal wel werken, of anders skypen als ze achter hun PC zitten. Voor mij is het nog niet zover (4 & 8).

Hoogstens luisteren ze naar een luisterboek of muziek op hun mediaplayers. Maar die kan ik weer op afstand uitzetten en dan roepen of (DECT) bellen. Of zelfs een custom MP3tje afspelen: "Jongens we gaan eeeeten!"

Ja, voorlopig ben ik nog de baas in huis

Lucerna

Lucerna

28-07-2014 om 00:56

bedoel je dit?

Wij waren zelf ook weer op zoek naar een intercom, omdat er weer een kind naar twee hoog gaat. Ik vond na veel deurintercoms nog dit: http://www.okaphone.com/artikel.asp?id=463178
Bedoel je zoiets?

amk

amk

28-07-2014 om 08:38

verhuizen

en veel kleiner gaan wonen?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.