Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Houten tuinbiels verwijderen

Hoi wij hebben zo'n houten biels in de tuin van 2 meter lang, we willen dat ding graag kwijt. Maar hij mag niet mee met het grof vuil. Hij zal naar de vuilstort gebracht moeten worden. Maar is zoiets in stukken te zagen???

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Bielzen

Hier ook bielzen in de tuin, een heleboel zelfs, erfenis van de vorige bewoners. Wij vinden ze lelijk en willen ze graag weg, maar dat valt nog niet mee inderdaad.
Ik kan je vertellen dat doorzagen mogelijk is, maar trek er even de tijd voor uit. Die dingen zijn zo zwaar dat ze niet te hanteren zijn en zo massief dat zagen een hele klus is. Ik weet alleen ook geen alternatief. Na 7 jaar zijn hier nog steeds niet alle bielzen uit de tuin...
Je moet er trouwens bij de vuilstort ook nog voor betalen wanneer je ze in komt leveren, ook iets om rekening mee te houden.

Brianna F

Brianna F

04-06-2013 om 11:33

Gratis

Probeer eerst gratis aan te bieden, zo zijn wij van 4 bielzen af gekomen.

Zaag huren

Als er niemand zo gek is dat die vrijwillig bielzen komt ophalen dan zou ik een kettingzaag huren om dat ding in mootjes te zagen, want met de handzaag zal niet gaan (of misschien wel, maar de vraag is hoe je er dan zelf aan toe bent).

Gereedschap huren bij de bouwmarkt hoeft niet zo heel duur te zijn.

Maar eerst de tip van Brianna proberen, misschien heb je mazzel.

Groeten,

Temet

Koolmees

Koolmees

04-06-2013 om 12:30

Waarom?

Waarom zou je hem doorzagen? Krijg je hem anders niet uit de grond?
Hier zouden wij hem gewoon in zijn geheel uitgraven en dan in een aanhanger, of achter in onze auto (seat alhambra) meenemen naar de gemeente werf. Die hebben een aparte bak voor behandeld tuinhout.

Vic

Vic

05-06-2013 om 12:41

Kampvuurtje?

Kun je hem niet verbranden?

Verbranden,,, kwenie

Die bielzen zijn volgens mij behandeld met iets- carbolineum oid - ik zou daar niet zomaar een fikkie van stoken zonder eerst na te gaan of dat geen giftige dampen oplevert.

Groeten,

Temet

Brianna F

Brianna F

06-06-2013 om 08:14

Sowieso

Mag je geen vuurtje stoken zonder vergunning. En inderdaad, de carboleumdampen zijn erg ongezond.

Niet verbranden!

Ten eerste zijn ze veel te compact om te verbranden, dus het gaat meer schroeien dan branden en dan duurt het dagen voor je door 1 biels heen bent. En ten tweede komen er giftige dampen vanaf. Omdat ze bewerkt zijn, worden ze gezien als chemisch afval. (Vandaar ook dat je moet betalen voor het aanbieden bij de vuilstort...).

Puck

Puck

06-06-2013 om 11:43

Wil je niet verbranden

Vorig jaar dacht een leukerd op de camping een biels te verbranden. Getver, dat wil je echt niet! HEt was of ik midden in een petrochemische febriek stond. Niet doen dus, harstikke ongezond.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.