Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Sanne

Sanne

31-08-2012 om 08:43

Houdbaarheid pampers

Misschien een rare vraag,

Bij het opruimen van de kamer van de oudste meid(17), kwamen we in de bergkast nog 2 pakken Pampers XL(1 open, 1 dicht) uit 1999/2000 tegen die nog van haar geweest zijn, toen ze 's nachts nog niet droog was, waarschijnlijk zijn ze in de jaren uit het zicht geraakt.
Nu is mijn vraag zouden deze nog te gebruiken zijn? De jongste meid (bijna 6) is 's nachts nog niet droog en het lijkt mij zonde om ze weg te gooien (ze hebben toch samen 25 gulden gekost

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vera*

Vera*

31-08-2012 om 08:55

Proberen

Als het niet bevalt dan weet je dat snel genoeg

Sanne

Sanne

31-08-2012 om 09:42

De eerste test

We hebben er gisteravond gelijk wel eentje geprobeerd, alleen ze heeft niet veel geplast, en de pamper werkt wel. Echter nu staat mij ergens een verhaal bij van open scheurende luiers, waarbij de chemische inhoud vrijkomt en daar zit ik niet niet op te wachten. Verder zien de luiers er nog schoon uit, niet vergeeld of zo. De buitenkant is wel zacht, maar nog niet echt katoenachtig, volgens mij een overgang van plastic naar katoen in die tijd. Klittenband werkt ook gewoon goed. Ze zien er wel een stuk groter en steviger uit als de moderne pamper.

Inhoud

Chemische inhoud? Volgens mij is het voornamelijk papierpulp. En kleine kinderen en gebruiksvoorwerpen zoals luiers en chemische troep.. lijkt mij uitgesloten.

Sanne

Sanne

31-08-2012 om 12:03

@judith-t: wel degelijk chemisch

Luiers sinds dat ze dunner gemaakt worden bestaan allang niet meer 100% uit papierpulp. Het zal er nog wel in zitten maar dan in combinatie met S.A.P.
Zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Superabsorberend_polymeer

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

31-08-2012 om 17:04

Nou ja chemisch...

Dat vreet echt geen gat in je beddengoed hoor.
Dat iets in een fabriek gemaakt wordt wel echt nog niet zeggen dat het dan vergif is.

En bovendien is die papierpulp ook echt niet voor consumptie bedoeld.

Ik denk al met al echter dat je weinig risico loopt....

Ot, de inhoud

Ik heb ooit eens een volgeplaste pamper van de trap laten vallen.

Eenmaal beneden was ie kapot gescheurd en mijn gang lag vol met kleine -soort van- siliconenballetjes. Heel bizar. Soort van vochtvreterspul

Ik ben even bezig geweest om dat op te ruimen...

amk

amk

01-09-2012 om 21:30

Sap

Natrium polyacrylaat is een super absorberend polymeer (SAP) dat dertig keer het eigen gewicht aan vocht kan opnemen en vervolgens verandert in een soort gel.
En dat zit in de luiers.

Sanne

Sanne

02-09-2012 om 07:42

Tussen mijn eerste dochter en mijn tweede dochter zit 10 jaar tussen, dan vergeet je dat soort dingen. Ik zal er ongetwijfeld wel eens een paar keer geweest zijn om voor andere dingen te zoeken, maar het opdat moment niet opvallen is dat er nog 2 pakken pampers stonden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.