Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Hotelovernachting via Gift for you - is dat wat?

Mijn vader is binnenkort jarig. Nu had ik gedacht om hem (en indirect dus ook mijn moeder) een nachtje weg cadeau te doen via Gift for You - dat zijn van die cadeaukaarten die je oa bij Kruidvat kunt kopen. 1 hotelovernachting inc. ontbijt. Op de site lijkt te keuze in hotels best ruim te zijn. Ik kan me voorstellen dat de beschikbaarheid in drukke periodes beperkt is, maar aangezien mijn ouders niet op de schoolvakanties zijn aangewezen is dat niet per se een probleem. Maar verder: is het wat? Iemand hier ervaring mee? Ik zou het vervelend vinden als ik hem blij maak met wat een dode mus blijkt te zijn, bijvoorbeeld omdat de hotels allemaal erg tegenvallen, of de voorwaarden in de praktijk zo beperkend zijn dat er geen lol aan is.

Ervaringen hier?

Groeten,

Temet

Aagje Helderder

Aagje Helderder

13-12-2016 om 22:18

Mijn vraag

doe je daarmee dan een hele overnachting cadeau voor je beide ouders?

Ik vraag het omdat wij een 'nachtje weg bon' van één of ander soort gekregen hadden voor een bepaald bedrag bv €50,-. Als je dan uiteindelijk boekte bleek dat je nog flink moest bij betalen. Dat vind ik wat dubbel, dan krijg je een cadeau en omdat een ander al geld betaald heeft, vind ik dat we dat niet zo maar kunnen weggooien door niet te gaan. Maar tegelijkertijd kostte dat cadeau ons nog meer dan de gevers. Wel twee leuke dagen weg gehad trouwens.
Maar vanwege die ervaring ben ik wel voorzichtig met ook zoiets te geven. Kijk ik eerst extra goed naar de voorwaarden, zeg maar.

Verder vind ik het idee leuk om iemand een nacht weg te geven. Ook leuk om te krijgen!

Aagje

Vesper Lynd

Vesper Lynd

13-12-2016 om 23:15

Prijs

Vaak zijn die hotelbonhotels niet de beste ketens. Fletcher zit daar bijvoorbeeld bij en dat is over het algemeen wat vergane glorie (plus de twijfelachtige eer van het vieste hotel van Nederland). Deze bon ken ik niet, dus ik weet niet of dat ook zo'n betaalbaar concept is. Ik zou in ieder geval de hotels van de lijst even zoeken op Zoover voor recensies.

Temet

Temet

14-12-2016 om 10:27 Topicstarter

Vesper

Zoover, dat is wel een goed idee.

Het gaat om éen nacht weg incl ontbijt in een drie- of viersterrenhotel (lees: 3, of 4 als het hotel op een vliegveld of aan de snelweg ligt) voor €79. Dat is niet duur, maar ook weer niet idioot goedkoop. Ik vermoed dat die bonnen alleen te verzilveren zijn in de rustige periodes. Maar dat komt voor mijn ouders op zich dan weer prima uit, want die houden niet van extreme drukte en zijn niet op de schoolvakanties of weekenden aangewezen.

Maar ik zal inderdaad eens wat recensies checken, dat is een prima plan. Als die hotels unaniem worden neergesabeld dan moet ik wat anders verzinnen (overigens een crime, want a) mijn vader heeft alles al en b) de Sint is ook al langsgeweest...)

Groeten,

Temet

Temet

Temet

14-12-2016 om 10:29 Topicstarter

overigens

Die bon is een jaar geldig. Ik denk dat daar een deel van de winst voor de organisatie in zit: mensen die zo'n bon weggeven waarna de krijger m niet tijdig verzilvert.

groeten,

Temet

Triva

Triva

14-12-2016 om 11:58

nou

als iemand binnen een jaar tijd geen nachtje weg kan is het waarschijnlijk ook niet het beste kado geweest voor die mensen

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.