Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Marianne

Marianne

25-04-2017 om 12:59

Hortensia bruin

Na de nachtvorst van vorige week is de bovenkant van 2 van mijn hortensia's helemaal bruin geworden. Ik dacht eigenlijk dat hortensia's daar wel tegen konden, ik heb het ook nog nooit eerder meegemaakt. Wat moet ik doen? Het eruit snoeien of gewoon laten zoals het is en kijken wat er nog van terecht komt?

Sally MacLennane

Sally MacLennane

25-04-2017 om 14:17

Weinig mee doen

Hortensia's zijn winterhard, maar het blad niet, helaas. Laat het maar zoals het is en duim dat de (prille) bloemknoppen niet aangetast zijn. Het bruin zal verdrogen en dan kun je het er makkelijker afhalen, maar wacht eerst tot je de knoppen goed kunt zien zodat je die niet per ongeluk meeplukt.

Jahier ook

Zonde he. Mijn grote hortensias zijn tot een meter ingevroren. Baal dr echt van, nog nooit gehad. Ook de bloemknopjes zijn zwartbruin. Dat komt niet meer goed vrees ik.De kleinere hortensias zijn een stukje ingevroren, ligt eraan waar ze stonden. Heel raar dat de planten die langs t pad stonden niet zijn ingevroren en die langs de heg,dus beschutter zou je zeggen wel allemaal een flink stuk.
Nu duimen dat mn appelbomen nog iets van hun bloesem blijven houden. Ze zien er nu nog goed uit...

Marianne

Marianne

26-04-2017 om 09:14

Ja, zonde

Ja, het is erg zonde. Hier ook zijn er 2 maar aangetast en 1 stond wat beschutter en de ander niet. Ik wacht het nog even af en anders ga ik ze rigoreus snoeien. Daar zat ik toch al een tijdje aan te denken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.