Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Nekkie

Nekkie

17-07-2018 om 00:03

Hoofdkussen advies gevraagd

Zoveel mensen zoveel wensen maar ik ga t toch proberen.
Ik wil een ander hoofdkussen. Wat ik nu heb veert niet lekker terug en voelt na een poosje hard aan. Opschudden helpt maar niet lang.
Nou zijn er zoveel mogelijkheden dat ik even benieuwd ben naar jullie ervaringen.
Wat ik zoek; een enigszins verend kussen, niet te dik maar ook niet te dun, zijslaper, niet te zweterig materiaal. Soms heb ik nekklachten....
Wat/waar? Traagschuim? Een merk? Waarop letten? Tips? Hoor t graag!

Inanna

Inanna

17-07-2018 om 00:14

boekweitdopjes

Ik zweer bij boekweitdopjes, in de jaren 90 in een opwelling gekocht en ik wil nooit meer anders.

Kaori

Kaori

17-07-2018 om 00:16

Veren

Ik zweer als buikslaper dan weer bij een dik veren kussen, geen idee waar gekocht want volgens mij komt ie uit de nalatenschap van mijn oma en is zeker 20 jaar oud. Nooit iets gevonden dat er aan kan tippen.

Aussie

Aussie

17-07-2018 om 06:22

Waterkussen

Mijn vriend en ik hebben allebei een waterkussen. Hij doet er wel 4 liter water in, ik maar 1,5. Als we naar Australie gaan laten we hem leeglopen en nemen we lekker ons eigen kussen mee

Paasei

Paasei

17-07-2018 om 07:36

Ikea

Wij hebben kussens van Ikea. Man, buikslaper, een dunne en ik, zijslaper, een dikkere. Ik houd van zacht volume, daar voldoet dit kussen prima aan. En ik ben ook nogal een pietlut met kussens.. Ikea wisselt nog wel eens van collectie en dat deed me in de stress schieten, maar gelukkig hebben ze nog gewoon dezelfde kussens maar heten ze anders. Momenteel Arenpris of zoiets geloof ik.

Voordeel is dat ze goedkoop zijn (rond de eur 15) dus niet wassen (wat nooit goed werkt) maar af en toe gewoon een nieuwe. Ik zou zeggen probeer daar eens wat uit. Duur wil echt niet zeggen lekkerder liggen en voor zo'n prijs doe je nooit echt een miskoop.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

17-07-2018 om 07:51

Ikea

Ik heb er ook een van Ikea, maar dat was wel gelijk de duurste. Gek, want het was ook een van de dunsten (veren).
Je mag ze er in ieder geval allemaal uitproberen.

En hier

Man en ik hebben al jaren kussens van Silvana. Zit een stevige rand in waardoor je hoofd/nek altijd goed liggen. Kussens gaan ook altijd mee op vakantie want ik kan nergens anders (meer) op slapen.

Raffie

Raffie

17-07-2018 om 08:58

Tempur

Ik heb al 25 jaar een Tempur kussen, traagschuim met een goede nekondersteuning. Ik denk dat ik 1 van de eersten was, gekocht via de fysio. Neem hem ook altijd mee op vakantie

Wilgenkatje

Wilgenkatje

18-07-2018 om 09:58

ah ja, dat kussen

dat hoor je eens in de zoveel jaar te vervangen toch. Wij hebben onze kussens al vele jaren, allebei met verenvulling en we zijn er zeer aan gehecht.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

18-07-2018 om 10:03

Zo gek

Ik moet zeker twee keer per jaar een nieuwe. Ik weet niet wat ik er mee doe, maar bij mij gaan ze altijd stuk. Er komen rare bobbels in enzo. Maakt niet uit of het een duur of goedkoop kussen is. Hopeloos is het.

dendy

dat heb ik ook hahah, zoon ook de andere 2 niet dus we zullen dr wel mee vechten snachts of zo

Nekkie

Nekkie

21-07-2018 om 12:02

Dank!

Ik ga maar eens proefliggen bij de Ikea . Het kussen wat ik nu heb was vijftig piek en bevalt niet, zonde van het geld.

Zo’n sylvana kussen klonk voor mij ideaal maar op één of andere manier word ik dan weleens wakker met pijn in mijn nek, heb ik er verkeerd op gelegen.

Traagschuim klinkt heel goed maar veert dat dan ook heel traag terug? Of stel ik nu een domme vraag ;D

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.