Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Baasje

Baasje

27-03-2016 om 17:49

Hondenras

We willen op termijn (1,5-2 jaar) graag een hond en iemand zei dat een Australian Labradoodle goed bij ons zou passen qua karakter maar dat ras is wel omgeven door heel veel toestanden: een verplichte DNA test voor elke pup bijv en tot nu toe heb ik één prijs gevonden: 1850 euro. Durf niet eens naar meer prijzen te vragen want dikke kans dat die nog hoger ligt bij andere fokkers en ik denk dat je je kans op een pup al meteen kwijt bent als je daar naar vraagt.

Met andere woorden: welk ras past ook bij ons?

Middelgroot hondje, rustig in huis, niet druk en blafferig, slim, kan 3-4 uur alleen thuis zijn per dag mits verder goede beweging, heel sociaal naar andere honden en kinderen. Natuurlijk kun je bijna elke hond zo trainen (mits de maat goed is lol) maar we willen al wel dat er een beetje een normaal/rustig karakter in zit.

puppybaasje

puppybaasje

27-03-2016 om 21:44

labradoodle

Is niet per definitie rustig hoor. Daar zou ik eens op googlen. Labradors zijn best energiek wel fijne gezinshonden.
Wij hebben goldendoodle. Dus golden retriever met poedel. Is nog een pup. Maar erg rustig in huis. Maar dat geldt niet voor elke goldendoodle.
Ik zou eens googlen op rustige honden of gezinshonden.
3-4 uur alleen kan voor een pup wel heel lang zijn. Dat moet je goed trainen en kost tijd. Zie mijn draadje over alleen zijn pup.

Baasje

Baasje

27-03-2016 om 22:28

karakter

De Australian is echt heel erg rustig in huis maar is buitenshuis best energiek en die combinatie vind ik ideaal. Natuurlijk moet je het alleen zijn trainen. Het zou de bedoeling zijn dat de paar dagen dat de hond die uren alleen is eerst een forse wandeling krijgt.

Bennikki

Bennikki

27-03-2016 om 23:30

Labradoodle

Is vooral zo populair doordat ze (zogenaamd) hypoallergeen zijn. Ze worden op zeer jonge leeftijd gecastreerd, wat allerlei bijeffecten geeft. Zo groeien ze vaak een stuk verder door en krijgen dan een slungelig uiterlijk. Je wilt een middelgrote hond, wat dacht je van een (middenslag) poedel? Zeer slim, gezond ras, sociaal naar mens en dier, veel goedkoper en zo actief als je ze wilt hebben.

mijk

mijk

28-03-2016 om 11:33

wij hebben

Hier in de buurt 5 labradoodles en familie heeft er een en van die 6 honden is er een hanteerbaar de rest hyper, blafferig en vechterig Als je niet allergisch bent zou ik rustig verder rondkijken. Toepels hondenencyclopedie is een mooi overzicht van rassen!

Groet Mijk...

Hortensia

Hortensia

28-03-2016 om 12:33

wat is er mis...

...met een stamboomloos hondje van het asiel o.i.d.?

Ik heb mijn hond via kennissen. Het is een kruising.

Ik had ook een lijst met wensen. Geen blafferd (eventjes, als er volk voor de deur staat, is geen probleem, maar niet continu), geen probleemgedrag, niet te groot, geen pup (ik heb één keer de sloopfase meegemaakt, dank je wel), moet met katten overweg kunnen. dat soort dingen. Toen ik dat een keer hardop in mijn (niet openbare) social medium had gezucht, kreeg ik heel veel tips. Bijv. kijk eens naar het asiel, daar zitten echt niet alleen maar probleemgevallen. En toen zei die kennis: "Ik zit een beetje met een probleem met mijn hond, omdat ik meer ben gaan werken. Maar mijn hond past precies in jouw wensenlijstje."

Een week later was die hond bij mij en ik heb er geen minuut spijt van gehad. Het is echt meteen helemaal onze hond, ook al was hij volwassen.

Ik had ook al een hondje in een asiel op het oog, van wie het baasje net was overleden. Ook op Facebook komen via speciale groepen (die echt eerlijk zijn over de aangeboden honden en probleemgedrag eerlijk melden) regelmatig honden langs die al volwassen zijn en waarvan je denkt: "Er is niks mis met dat dier, waarom wil niemand hem hebben? Alleen omdat hij geen pup meer is?"

Die hond is overigens een kruising van een paar rassen die als "pittig" bekend staan (nee, geen pitbull of zo), maar blijkbaar heeft hij alleen de positieve eigenschappen van zijn voorouders geërfd

Dus laat die stamboom nu maar los en kijk naar de hond zelf, laat je ook goed voorlichten. Bijvoorbeeld door een baasje dat door omstandigheden afscheid moet nemen van zijn dier, of het asiel, dat echt niet alleen maar kneusjes achter de tralies heeft. Met het asiel heb ik door de jaren heen ook uitstekende ervaringen (ook met katten).

Hortensia

Hortensia

28-03-2016 om 12:35

labradoodle

Ik ken dit ras alleen als hulphond. Ze doen hun werk uitstekend! Maar ik merk wel dat het stuk voor stuk aandachtvragers zijn, sommige ook behoorlijk druk. Dat aandacht vragen is in dit geval geen probleem omdat ze als hulphond flink wat aandacht krijgen maar ik weet niet of ik ze wel zo geschikt vind als gewone "huishond". Ze zijn lief, maar ik vind ze wel wat druk.

mijk

mijk

28-03-2016 om 13:06

dat is denk ik het probleem

Ik heb een staande jachthond en dat is echt een tophond maar die moet je echt bezig houden fysiek en mentaal. Al de labradoodles die ik ken zijn minder geschikt als dagelijkse blokje rond hond...

Mijk

Baasje

Baasje

28-03-2016 om 14:21

Verschil

Er zijn heel veel verschillen in de rassen, ook of het een F1 is of een echt ras aan het worden zoals die Australian. Die heeft zes rassen in zich en ze worden nu alleen nog maar binnen die hondjes gefokt.

Een gewone doodle is vaak een kruising van een poedel met een lab of retriever en soms nog een backwards gefokte waarbij de F1 gekruisd wordt met een poedel (dus 3/4 poedel).

Hondjes die je zomaar ziet met een doodlenaam kan van alles betekenen waaronder doorgefokte marktplaatsexemplaren.

Zouden deze karaktereigenschappen dan onzin zijn: Het temperament kan in 1 woord worden omschreven: LOL ! Ze zijn altijd vrolijk, loyaal, zeer gericht op mensen, vriendelijk, speels, niet-agressief, intuitief, zeer intelligent en gek op water. De Australian Labradoodle is een gevoelige, zachtaardige en energieke gezinshond. Hij heeft een intuïtief karakter, dwz. hij voelt onmiddellijk de stemming en de situatie aan van de persoon bij wie hij in de buurt is en daardoor past hij zich vanzelf bij aan. Als hij uitgelaten wordt hangt hij ook graag de clown uit. Binnen in huis is hij/zij de rust zelve, ideaal dus ! http://www.labradoodlepups.nl/nl/

Een asielhond durf ik in principe niet aan, veel te veel vervelende ervaringen mee. Een hondje wat nu nog in een gezin/huishouden is is anders als je weet wat de omstandigheden zijn maar die moeten we maar net tegenkomen. Vanwege de ellenlange wachtlijsten moeten we dus nu gaan beslissen of we voor een rashond gaan of niet.

Kaaskopje

Kaaskopje

28-03-2016 om 14:29

Blafoverzicht

http://www.puppies-en-honden.com/blaffende-honden.html

Jammer, dat de Boston Terriër bij de blafferige rassen horen, want dat lijkt me een erg leuke hond.
Bij nr. 1 staat de Chesapeake Bay Retriever. Ik weet niet waarom je voor een labradoodle ging, als het niet om allergie gaat kan een kortharige hond dus ook misschien.
Wij hebben zelf een boxer gehad en die was beslist niet blafferig. Boxers zijn geweldig leuke gezinshonden.

Wij hebben door de jaren heen ras- en rasloze honden gehad. Mijn ervaring is, dat je zowel met rashonden als rasloze honden afhankelijk bent van of het klikt of niet. Met de boxer klikte het enorm, met de cocker spaniel minder, maar leuk genoeg, de keeshond was het volledig níet. We hadden ook een kruising boxer. Ontzettend mooie hond, maar op de schaal van 0 tot 10 stond de hond op een zeventje qua band die ik ermee had. Nu hebben we twee adoptiehonden. Ik zou niet zonder ze willen. Ondanks dat er echt wel puntjes van kritiek zijn. Voor mij is belangrijk dat ik een hond van pup-af-aan heb. We hebben ook volwassen honden overgenomen en dat werkt voor mij echt minder goed. Maar voor anderen ligt dat weer heel anders.

Ras in combinatie karakter.

Jouw link is gericht op de aanschaf van dit ras, het is allemaal hoezee zeg maar.
Leuke hond om te zien maar wel een vacht met veel onderhoud. Die 2 uur per week klinkt rooskleurig bijvoorbeeld.
Iedere pup is van nature aanhankelijk, vrolijk, lief en speels, welk ras dan ook. Het karakter van de hond komt later in beeld, tijdens de opvoeding.
"Als hij uitgelaten wordt hangt hij graag de clown uit", tja, dat kan van alles betekenen. Is hij eenvoudig te corrigeren of heeft hij een dominante eigenaar nodig? Blaft hij tegen elke hond en rent hij overal achteraan? Bewaart hij zijn energie echt alleen voor buiten of sloopt hij thuis je bankstel?
Hondjes zijn net baby's, de toekomst zal leren of jij er een fijne hond aan hebt. Ik zou minder eisen en verwachten en er, vooral in het begin, veel tijd in steken.

Wij hebben een asbakje gehad en een rashond, de laatste ook uitgezocht op karaktereigenschappen. Ik had mijn handen er vol aan, wel lief karakter maar eeuwig jong en te uitbundig. De asbak was rustig en makkelijk.

Maar qua uiterljk en beschrijving vind ik ze erg leuk, de labradoodle.
Je valt voor een hond en gaat toch voornamelijk op je gevoel af.

mijk

mijk

28-03-2016 om 15:47

je moet ook tussen de regels doorlezen

Slim en goed te trainen betekent bijvoorbeeld ook dat je dat ook moet doen. Een slimme leergierige hond waar je niks mee doet breekt de boel af en gaat zichzelf dingen leren. Dus het betekent niet hond die makkelijk door puppycusus rolt en dat je dan klaar bent...

Mijk

Baasje

Baasje

28-03-2016 om 16:04

asieldieren

De asieldieren zijn allemaal terriers of van die pitbullkoppen. Daar ga ik echt niet aan beginnen.

Een hond trainen en bezig houden vind ik geen enkel probleem. Ik wil alleen dat de hond rustig is in huis daarna en een paar uurtjes alleen kan zijn.

Een volwassen herplaatser vind ik prima maar ik wil echt geen hond uit het asiel.

Kaaskopje

Kaaskopje

28-03-2016 om 16:04

Mijk

Je verbaast je soms, maar denk je echt dat er mensen zijn die dit "...makkelijk door puppycusus rolt en dat je dan klaar bent..." echt verwachten bij een leergierig, makkelijk lerende hond, denkt?

Uit eigen ervaring (ja door schade en schande word je wijs) weet ik dat je dingen kunt onderschatten, of niet door kunt hebben, maar dat je altijd met een hond bezig moet blijven, lijkt mij toch een basisbegrip als je aan een hond begint.

Baasje

Baasje

28-03-2016 om 16:56

asiel vs stamboom

Als mensen goedkoop uit willen zijn en hun hondje van een broodfokker of marktplaats willen halen zegt iedereen: ga naar een echte fokker. Aan de andere kant als je wel een goed gefokte hond wil die binnen een gezin of huishouden is grootgebracht en waar ze er alles aan doen om jou geen zieke of ongezonde pup te geven word je geadviseerd naar het asiel te gaan.

Ga je daar kijken en dan zie je omschrijvingen van verknipte honden die lijken op de makelaarstermen van een totaal vervallen krot waar nog met gemak iets van te maken valt.

Baasje

Baasje

28-03-2016 om 17:00

heeft iemand hier ervaring mee:

https://www.hhin.nl/

mijk

mijk

28-03-2016 om 17:25

Kaaskopje

Ik ontmoet veel mensen die er slimme hond wilden en dan ontdekken dat dat ook betekent dat ze jaren iets met die hond moeten doen ja. Ik heb er zelf zo een die heel goed luistert en die mensen vragen dan wel eens hoe ik dat doe. Trainen trainen trainen oom nu ze 8 is.

Maar ja er lopen hier ook 2 labradors die niet los mogen omdat ze dan gaan zwemmen. Is ook niet echt een verrassing natuurlijk...

Mijk

Baasje

Het gaat er niet om of je graag een rashond wilt, niks mis mee als je valt op een bepaald ras.
Het ging mij er alleen om dat je de omschrijving op papier van het ras niet automatisch kunt koppelen aan de pup die jij uitzoekt en meeneemt.

Dus als de labradoodle de hond is waar jij op valt zou ik dat gewoon doen.

Boontje

Boontje

28-03-2016 om 21:52

Labradoodle

Wij hebben een 3e generatie Labradoodle, inmiddels anderhalf jaar oud en het is een schatje. Het is inderdaad een slimme hond die makkelijk dingen leert maar, zoals hier al een paar keer gezegd: je moet het bijhouden want anders ben je zo weer terug bij af. Hij kan prima alleen blijven (al gebeurt dat niet vaak) maar heeft de nodige aandacht nodig maar geldt dat niet voor iedere hond? Waar ik het helemaal mee eens ben: een slimme hond heeft voldoende stimulans nodig anders gaan ze zich zelf vermaken en dat betekent meestal vernieling.
Een hele belangrijke reden voor ons om te kiezen voor een Labradoodle is de vacht. De mannen in het huis wilden geen poedel maar Labradoodle mocht wel, met zgn. fleece vacht die we kort houden. Het grootste voordeel is dat hij niet verhaart. Gewoon niet. Wat overigens niet betekent dat de soort geschikt is voor mensen met een allergie. Ik zou best een andere hond willen maar echt alleen een kruising met een poedel of een ander ras dat niet verhaart want als ik dat zie bij vrienden met een Lab, of Herder of welke andere dan ook, altijd die vlokken haar overal, ik zou dat heel snel heel erg beu zijn.
Ik ben blij met onze hond en het ras maar ben ervan overtuigd dat we mazzel hebben gehad met 'm. Het is allemaal zo makkelijk gegaan toen hij pub was. Hij is heel erg lief, ook naar andere honden in het park en poes bij ons in huis, was heel erg snel zindelijk en, zoals gezegd, makkelijk te trainen. Dat hij nu niet altijd doet wat we vragen is onze eigen schuld, dan moet je het maar bijhouden. Na een verhuizing heb ik de training bij een hondenschool weer opgepakt met alleen maar positief resultaat. Leert hond niets, dan ik in ieder geval .

Havanezer

Wij hebben een Havanezer. Dat is een kleiner hondje, verhaart niet, erg gek op kinderen, kan met alles en iedereen en hoe meer zielen hoe meer vreugd. Is lekker actief buiten, moet je wel elke dag lekker moe maken, maar na een wandeling van een uur heb je er geen kind meer aan. Een labradoedel heeft meer beweging nodig! Wij laten de hond regelmatig knippen, want dat gekam ben je snel beu hoor. Zeker als je dagelijks naar het bos gaat, zoals wij doen.

Wij hebben voor een kleine hond gekozen omdat onze jongste hem tussen de middag uit moet laten (is dan alleen thuis) en met een grote hond durven we dat niet aan. Die sleurt je kind zo de weg op als er een andere hond aan komt. Nee, niet als ie goed opgevoed is, maar dat duurt wel een jaartje (als het al lukt en wat doe je dan het eerste jaar.

Paddington

Paddington

29-03-2016 om 09:34

Elke hond

heeft aandacht nodig en moet je mee bezig zijn.

Onze oude kruising vind het heerlijk om lekker rond te drentelen. Dus ons dagelijks rondje (van ongeveer een uur) naast de kleinere wandelingen voor het doen van een aantal malen per dag, is voor haar prima. Ze is bijna 13 en wordt blind en doof.

Voor onze andere kruising is dat echt niet genoeg. Daarom doe ik hondensport met haar en daarnaast leren we haar regelmatig nieuwe dingen, zodat ze uitgedaagd wordt. Ik heb ook verschillende denkspellen voor honden die ook nog steeds erg gewaardeerd worden door onze oudere hond.

Een hond die zijn/haar behoefte vervult krijgt (beweging, uitdaging, regels, voedsel, water) zal in huis een rustige hond zijn. In veel gevallen ligt het dus aan hoe je als baas omgaat met het dier (uitzonderingen daar gelaten).

Baasje

Mijn vriendin heeft precies zo'n hond als jij bedoelt uit het asiel gehaald. Medium size, braaf, lief met kinderen, blijft alleen thuis als zij moet werken en ik kan me niet herinneren of ik hem ooit heb horen blaffen. Leuk beestje, en ik houd niet eens van honden.

skik

Puck

Puck

30-03-2016 om 09:13

wat een vooroordeel over asiel Baasje

"De asieldieren zijn allemaal terriers of van die pitbullkoppen. Daar ga ik echt niet aan beginnen.

Een volwassen herplaatser vind ik prima maar ik wil echt geen hond uit het asiel."

Ik vraag me af of jij ooit wel eens bij een asiel geweest bent. Het beeld dat je hebt is zo compleet bezijden de waarheid. Uiteraard zitten er ook honden die jij beschrijft maar er zit nog zoveel meer. Voordeel van een asielhond is dat je al weet wat voor karakter het heeft en wat het kan/accepteert en niet. Met een pup zul je dat moeten afwachten. Natuurlijk kun je een heleboel trainen, maar sommige karaktertrekjes moet je voor lief nemen, ook als ze je niet zouden bevallen.
Verder geef je aan dat je een middelgroot hondje zoekt. Vind jij een labradoodle echt nog een middelgroot hondje? Ik vind het eerlijk gezegd al een grote hond.
En wat een labradoodle betreft: zo'n algemene rasbeschrijving is leuk maar zal niet voor iedere labradoodle gelden, ook daar heb je hyper exemplaren en rustige honden, leergierige en wat luiere honden, zelfverzekerde types en angsthazen. Op zo'n algemene beschrijving zou ik me dus niet vastpinnen.
Overigens deel ik de mening van Hortensia niet dat ze wat druk zijn. Net als Hortensia ken ik diverse labradoodles als hulphond, maar die zijn buiten werktijd beslist niet druk en aandachtvragend. Juist heel rustig en worden pas superenergiek als je ze aandacht gééft, ze vragen er niet zelf om.

Baasje

Baasje

30-03-2016 om 09:24

hier

Het woordje 'hier' was niet meegekomen. Ik heb dus gekeken op de site van het asiel hier en dat zijn dus allemaal van dat soort honden.

Inmiddels willen we nu best wel een herplaatser maar echt niet uit het asiel. Mensen die een hond naar het asiel brengen hebben geen enkel voordeel van het vertellen van de waarheid en als je je hond wil herplaatsen en er tijd voor hebt zijn er duidelijk genoeg mogelijkheden om je hond uit het asiel te houden. Er zijn heel veel sites die dit dus verzorgen zodat een hondje niet in het asiel komt. Dat doe je dus alleen als je heel snel die hond kwijt wil en dan is er over het algemeen toch behoorlijk wat mee mis. Dat geeft niet maar dat geeft wel voor ons waar mijn partner echt geen enkele ervaring heeft met honden. Wij willen geen dominant exemplaar.

Verder had ik het over een Australian Labradoodle, dat is niet meer een kruising tussen een poedel en een lab maar een hond die uit zes rassen bestaan en alleen nog binnen die soort gefokt wordt. Daar zijn wel degelijk drie maten in en we gingen voor de middelste maat.

Jaina

Jaina

30-03-2016 om 12:23

Labradoodle

De labradoodle is nog een vrij nieuw ras en daardoor heb je eerder afwijkingen van het gemiddelde waardoor het iets moeilijker is om uitspraken te doen over karakter. Het is allemaal nog niet zo scherp uitgekristalliseerd. Dan heb je inderdaad nog de kwestie dat de naam labradoodle zowel gebruikt wordt voor de australian labradoodle als voor allerlei kruisingen tussen labradors en poedels. Door de populariteit van het ras is er natuurlijk een enorme wildgroei. de australian labradoodle is duur en de wachtlijst is lang. Verder wel hele leuke honden. Labradors zijn jachthonden die veel beweging nodig hebben en graag voor de baas werken. Poedels zijn behoorlijk slim. Labradoodles zijn lieve honden maar wel je moet er wel mee aan de slag gaan. Ze hebben veel beweging nodig, dagelijks lekker kunnen rennen. Daarnaast hebben ze ook veel mentale uitdaging nodig, spelletjes spelen, samen oefenen, trainen, cursussen, dingen leren.
Maar goed eigenlijk geldt dit voor de meeste honden. Veel honden krijgen te weinig beweging en te weinig aandacht.

Zeker bij een pup gaat het om investeren. Wat je er het eerste jaar aan tijd, liefde, aandacht instopt betaald zich de rest van het leven enorm uit. Maar dat eerste jaar kost een hond gewoon heel veel tijd.

In elk geval lijkt me een Labradoodle een prima keuze voor een gezinshond mits je bereid bent er tijd aan te besteden. Maar dat geldt echt voor elke hond.

Je zou ook voor een poedel kunnen gaan. Ook leuke honden en in allerlei maten te verkrijgen. Slimme honden. Minder populair nu waardoor de prijzen vast lager liggen.

Wij hebben nu een riesen schnauzer. Dat is alleen geen kleine hond. Wel een hele fijne huishond en erfhond. Daarnaast hebben we een cocker spaniel. Ook leuke honden maar wat kleiner dan jij wil misschien. Cockers zijn erg lief en aanhankelijk. Geen grote blaffers. Wel vragen ze veel aandacht en ze kunnen zeker in hun jonge jaren best druk zijn. Ik heb al meerdere cockers gehad en ik vind het hele fijne honden. springer spaniels zijn ook leuk. Weet ik niet uit eigen ervaring maar ik ken er meerdere en dat zijn fijne huishonden.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

30-03-2016 om 22:28

Herplaatser

Stichting poor animal te prinsenbeek.

Ik hoor hier goede verhalen over

Baasje

Baasje

31-03-2016 om 09:05

honden uit het buitenland: prinsenbeek

Hoe kan een hond uit het buitenland die een vreselijk eerste deel van zijn leven heeft gehad zo goed te plaatsen zijn? Ik hoop dat het geld dat die stichting krijgt vooral gaat naar sterilisatie van honden in het buitenland.

We willen nu best een herplaatser maar alleen een hond die gewoon altijd in een gezin/huishouden is geweest en door omstandigheden weg moet.

Ook net nieuw baasje

Ook net nieuw baasje

31-03-2016 om 09:46

Baasje

Jouw bericht had mijn bericht kunnen zijn.
Zat ook te dubben tussen herplaatser en pup maar wilde niet al de tijd in de opvoeding van een pup steken.
Ook wilde ik geen hond uit het buitenland. Wij grapten altijd dat we een "goede hond wilden die alles kan"
Nou we hebben hem hoor! Uit het asiel, hij is nu net 1.5 week bij ons.
Als je regelmatig de site "ikzoekbaas" doorzoekt en je kiest voor honden die net binnen zijn kun je soms een gelukje hebben. Wij keken ook al geruime tijd en we wilden ook niet zo'n bijter of jackRussel.
En ineens zag ik onze hond staan! En hij bleek ook nog in het asiel om de hoek te zitten. Hij zat er nog maar een dag. Want inderdaad die blaffers en bijters blijven langer zitten omdat niet iedereen die wil hebben.
Wij zijn ontzettend blij met onze hond uit het asiel!En het klopt dat je niet weet hoe zijn geschiedenis is maar vanuit het asiel kun je een aantal keren gaan wandelen en bekijken hoe de hond op alles reageert..
Succes met je zoektocht!

Kaaskopje

Kaaskopje

31-03-2016 om 19:22

Uit het buitenland

Wij hebben er twee uit het buitenland. Eentje heeft waarschijnlijk door haar verleden een angstprobleem. Dat is sneu. Voor ons is het een hele fijne en lieve hond. Er zit geen kwaad in. De tweede komt uit Spanje en heeft naar óns idee geen trauma´s. Het enige wat eventueel daaruit voortgevloeid kan zijn (zeg ik heel voorzichtig) is dat bezit fel verdedigd wordt. Er kan niet samen met de andere hond gegeten worden. Maar ik ben zó gelukkig met béide honden. Die minpuntjes neem ik voor lief. Bovendien zou ik volgende keer zo wéér een hond uit het buitenland nemen, maar ik zou wel iets beter letten op uit welke omgeving de hond komt. Als een hond min of meer uit de natuur in een woonwijk komt, tja, dan is de socialisatie niet wenselijk verlopen natuurlijk. Met wat ik nu weet, kan ik met een gerust hart mensen doorverwijzen naar de stichting van de jongste hond. Je kunt een redelijk beeld vormen van de hondjes.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.