Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Woef

Woef

17-09-2013 om 21:14

Hondennaam

Wij gaan een hondje in huis nemen. Een teefje van vier maanden. De kinderen willen de hond Gyros noemen. Dat heeft met zijn Griekse afkomst te maken. Wat vinden jullie van die naam? En als je het niks vindt, wat dan wel? Het is een bastaardje met beagle-trekken.

Gyros

zou grappig zijn als het om een soort worstje zou gaan (een basset of zo). het is wel grappig. De griekse mythologie biedt genoeg perspectief toch? Adonis, Zeus, Ares als hij oorlogzuchtig is, Hermes, Ajax, Achilles... Of nog steeds bij eten: tadziki, moussaka, souvlaki...
veel succes!

Yura

Yura

17-09-2013 om 22:29

Minos?

Vooral leuk als hij van Kreta komt. En past ook bij een hond, hij moet het wel door hebben als je hem roept, meer dan 2 lettergrepen komt dan niet in aanmerking naar mijn idee.

Woef

Woef

18-09-2013 om 11:54

We lijken er al bijna uit te zijn.

Mijn man kwam met Nikos, maar dat is een jongensnaam. Zo kwam ik op Nika (van Nike) en dochter op Mika. Tussen die twee gaat het nu. Beiden klinken lekker duidelijk.

Woef

Woef

18-09-2013 om 12:30

Nika dus

Het wordt Nika.

GS

GS

18-09-2013 om 23:54

Leuk!

Nika is leuk. Gyros is toch een vleesgerecht? ... lijkt me niet echt een fijne associatie met je hondje

Jammer

Ik vond Gyros juist erg origineel.
En dan een at of goudvis die Souvlaki heet!

Kaaskopje

Kaaskopje

19-09-2013 om 17:05

Dirksmama en GS

Op zich roept de naam lekker, maar ik zag me al over straat: "GYYYYRRRROSSS!" Arm beest... Dus bij Nika voel ik mij ehm... meer senang

Kaaskopje

Kaaskopje

20-09-2013 om 00:34

Haha

Heb ik weer mijn eigen naam erbij gezet. Helemaal niet erg. Daar blijkt meteen uit dat ik niet geschikt ben voor nickgewissel

Knurf

Knurf

21-09-2013 om 19:44

ach

mijn ex noemde elk konijn altijd kerstdiner ... Merkt zo'n beest niks van (tot het te laat is natuurlijk )

Kaaskopje

Kaaskopje

21-09-2013 om 23:21

Haha

Ja, een beetje zelfbeheersing is natuurlijk wel handig zo rond kerst

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.