Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Dendy Pearson

Dendy Pearson

06-09-2014 om 22:22

hondengeur in bank

Hallo,

Nu het 's avonds weer vroeg fris wordt doen we de achterdeur ook weer eerder dicht. En ik merk dat ik op de bank onze honden begin te ruiken.
Geen verschrikkelijke geur, maar ik wil er wel wat aan doen.

Het is een stoffen bank. De sprays van Febrese etc. ken ik en ga ik ook weer kopen. Maar ik vroeg me af of iemand hier een huismiddeltje tegen geurtjes in stof weet.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

07-09-2014 om 20:09

Helemaal niemand?

Helemaal niemand hier die ervaring heeft met een muffe bank?

Muppet

Muppet

07-09-2014 om 20:38

Wel ervaring

Maar geen oplossing
Behalve dan dat onze hond niet meer op onze nieuwe (tweedehands) bank mag. Maar ik heb me er eigenlojk bij neergelegd dat ons huis sowieso naar hond stinkt. Helaas. Het is een ouwetje en ik weet eigenlojk niet wat ik zal doen als we hem moeten missen, qua nieuwe hond bedoel ik.

Katniss

Katniss

07-09-2014 om 22:29

Nou

Ik heb geen hond, maar wel een auto die waarschijnlijk van een hondenbezitter is geweest. Op sommige dagen ruik je dat nog steeds ;-(

Kaaskopje

Kaaskopje

08-09-2014 om 00:08

2 links

https://pureayre.nl/hondengeur-verwijderen-uit-auto

http://www.ecodor.nl/Winkel/EcoPet-Geur-en-Vlekweg/EcoPet-Geur-en-Vlekweg-03-liter/Gedetailleerde-productpagina.html

Ik heb zelf Ecodor voor 'ongelukjes' op de vloer en ik vind het prima helpen. De spray van de link ken ik nog niet, maar ik verwacht dat het werkt. De spray van de eerste link is voor mij nieuw en ik wil het zelf ook wel eens proberen. Bij ons ligt de hond ook op de bank, maar bovendien ook een stel katten. Als we visite krijgen gaan er ook altijd een paar frisgewassen grand foulards (oftewel kleden) over de banken.

guera

guera

08-09-2014 om 12:11

grappig

Klinkt een beetje als omgekeerde wereld. Een kleed als er bezoek komt. Wij leggen altijd een kleed neer daar waar de kat mag en als er bezoek komt gaat het kleed eraf. Altijd een schone mooie bank....Geen oplossing helaas. Bij de dierenwinkel niks? ze hebben daar ook kattepies spray. Misschien ook iets tegen andere geuren?

Dendy Pearson

Dendy Pearson

08-09-2014 om 12:24

Tja

Ik heb een kleed op de bank ook wel eens geprobeerd. De honden hebben ook een bench en een eigen mand. Helaas liggen ze het liefste gewoon op de bank. Eén van onze honden is langharig en een bank is nou eenmaal makkelijker te stofzuigen dan een kleed. Een kleed wassen betekend een wasmachine vol met haar. Daarbij graven onze honden ook graag een nest in een kleed, dus in de praktijk werkt een kleed op de bank gewoon niet.

Het is geen pisgeur, maar gewoon een muffe lucht. Ik heb ergens gelezen dat een doekje met azijn erop wonderen kan doen. Dat ga ik van de week eens proberen. En ik heb maar zo'n stopkontactding gekocht, nou ruikt het hier naar lavendel

Dendy Pearson

Dendy Pearson

08-09-2014 om 12:25

aanvulling

Maar ik zal vanmiddag eens naar de dierenwinkel gaan. Ik ben vast niet de enige met een dierenlucht in huis en wie weet hebben ze daar idd iets voor.

tante Sidonia

tante Sidonia

08-09-2014 om 15:02

ander idee

De bank licht vochtig maken en dan soda erop strooien. Dit een paar uur laten liggen en dan weghalen.

nathalie

nathalie

08-09-2014 om 18:35

guera

Een kleed waar de kat mag? Hoe heb je dat aan je kat uitgelegd? bij ons werkt dat namelijk niet.... maar misschien hebben wij wel gewoon een domme kat.

guera

guera

08-09-2014 om 20:05

natalie

Moet echt eerlijk toegeven dat wij een enorm domme kat hebben die dat dus pikt. Gewoon structureel op dat kleed leggen zodra ze ergens anders gaat liggen. Of op schoot of op het kleed. Ze doet het nu uit zichzelf....

nathalie

nathalie

08-09-2014 om 21:12

guera slim of dom

Wat is wat? Misschien is jullie kat wel heel slim dat die het snapt en de onze dom omdat hij het niet snapt. Of is die van jullie dom omdat hij het pikt en de onze slim omdat die denkt bekijk het maar? Met katten weet je het nooit maar dat is juist zo leuk toch?

Kaaskopje

Kaaskopje

09-09-2014 om 00:05

Onze banken zien er gewoon ook niet meer uit

Vergane glorie, die banken van ons. Daar zijn de kleden ook voor

De hond ligt wel op een kleedje, maar dat ligt niet altijd strak op zijn plek. De katten hebben altijd tijdelijke favoriete plekken om op te liggen. Nu zijn twee katten heel erg gelukkig op een zitplaats van een bank. Een andere ligt op een katoenen tasje op de eettafel en de laatste heeft de aparte gewoonte om altijd in de weg te liggen midden op de vloer of anders met zijn kop op schoenen. Over een poosje kan het tasje afgedaan hebben en bevalt de knusheid op de bank toch niet meer zo. Daarom zijn wij gestopt met speciale voorzieningen voor de katten te kopen. Ze gaan overal in of op behalve in wat volgens fabrikanten perfecte ligplaatsen zijn voor katten.

Wat ik zou proberen

Sopje maken van wasmiddel en heel de bank mee doen. Bv met een washand. Daarna de bank afdrogen, zodat je als het ware het vieze sopje weer uit de stof droogt. Daarna met water met schoonmaakazijn opnieuw de bank inwrijven en daarna opnieuw afdrogen. Eventueel de bank daarna nog bestrooien met soda en dat later opstofzuigen.

Ik heb nooit een hondengeur moeten verwijderen, wel een keer een tweedehands bank van de kringloop die er daar heel mooi uit zag, maar eenmaal thuis enorm stonk naar een vieze huisgeur van de vorige eigenaar.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.