Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Gezondvoer

Gezondvoer

20-01-2017 om 09:39

Hondenbrokken

We hebben sinds 3 weken een pup in huis. Ik zie werkelijk door de bomen het bos niet meer qua hondenbrokken. Zoveel keus. Welke merken zijn betrouwbaar. Hoe weet ik of er geen troep in zit? Klopt het wat er op de verpakking staat. Hoeveel eiwit is goed etc? Pfffff kom er niet uit iemand een tip?

Phryne Fisher

Phryne Fisher

20-01-2017 om 09:46

Allemaal goed

Slecht voer mag niet verkocht worden dus ook de goedkoopste brokken zullen voldoen. Voor mijn katten neem ik bij voorkeur brokken met een zo hoog mogelijk percentage aan vlees. Supermarktbrokjes vinden ze echter veel lekkerder.

Triva

Triva

20-01-2017 om 09:47

wat dacht je van de

dierenarts of fokker?

Dendy Pearson

Dendy Pearson

20-01-2017 om 09:54

Niet te moeilijk doen

Onze oudste hond is een vuilnisbak en die gedijt op alles. Onze jongste is raszuiver en wordt van sommig voer winderig. Na wat uitproberen krijgen ze nu pedigree harde brokken. En dat gaat prima.

Ik vind het wel zo prettig om het gewoon bij de appie op de hoek te kunnen kopen. En het is ook niet zo duur.

vlinder72

vlinder72

20-01-2017 om 09:57

katten

Onze katten eten hetzelfde voer als ze kregen bij de Fokker. Helaas gaan ze snel spugen van andere merken voer dus ik ben nooit meer overgestapt.

helaas want het is inderdaad heel makkelijk als je voer gewoon in de supermarket kan kopen (ik moet het bestellen via bol of zoo plus)

Wat krijgt ze nu en hoe bevalt dat?

Ely

Ely

20-01-2017 om 10:15

Huh?

Troep in hondenvoer? Waar denk je dan aan? Cyaankali? En (los van cyaankali), welke gevolgen vrees je dan? Zoals anderen ook beschrijven: het verschilt gewoon per dier hoe op voer gereageerd wordt, gewoon proberen en op je beestje letten. O en onze ervaring is dat beter helpt te voorkomen dat hond uit bek gaat stinken.

Pennestreek

Pennestreek

20-01-2017 om 10:48

KKV

Onze hond krijgt kant en klaar vers vlees. Dat is diepgevroren vers vlees, dus dat ligt in de vriezer. In ons geval van het merk Lotgering. Maar er zijn er verschillende. Ik bestel online en dan wordt het thuisbezorgd. Is iets duurder dan brokken, maar niet heel veel. Ze doet het er goed op. En ze vindt het veel lekkerder. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ze nooit alleen maar brokken heeft gegeten. Ik voer af en toe wat brokken bij als ze een erg actieve dag heeft.

Ben het met je eens dat er veel keus is, kiezen is dan een kwestie van wat je eraan uit wil geven en wat je pup lekker vindt en waar ie het goed op doet. Van veel merken kun je proefpakketjes bestellen. Dat zou ik eerst doen, dan hoef je geen kilo's tegelijk te kopen.

Vesta

Vesta

20-01-2017 om 10:49

allemaal goed

de eisen die aan feed (= diervoeding) worden gesteld zijn bijna nog strenger dan die aan food (= humane voeding)worden gesteld.

Ad Hombre

Ad Hombre

20-01-2017 om 11:01

Hondenforum

O jee, het hondenforum komt weer uit de kast.
Zoek eens een ander plekje, wat heeft OO met honden te maken?

Paddington

Paddington

20-01-2017 om 12:08

Het is

wat jezelf wilt.

Je kunt kiezen voor een wat duurdere brok, zoals Orijen of voor KVV zoals Pennestreek.

Mijn honden krijgen een combinatie van KVV en Barf.

Persoonlijk zou ik voor een pup kiezen voor een goede KVV. Kijk even in de buurt naar dierenwinkels en wat ze verkopen. Kijk ook op hondenfora en stel daar je vraag. Wellicht zijn onderzoeken naar hondenvoer of een lezing erover ook interessant.

40er

40er

20-01-2017 om 13:21

Hier

Farmfood brokken, in combinatie met vers vlees (nou ja, vers, diepvries)
Hij doet het er goed op is inmiddels een flinke pup geworden.
Je moet vooral doen wat voor jou makkelijk te verkrijgen is. De brok die wij hebben verkopen ze hier bij de plaatselijke diervoeder handel. Hij wil het zelfs aan huis bezorgen, ideaal.

Naast brokken krijgt hij ook groente en fruit, is hij dol op.

Kaaskopje

Kaaskopje

20-01-2017 om 14:18

Ook vers vlees

Onze honden krijgen ook vers vlees. Ze kunnen niet goed tegen granen. Je kunt duidelijk merken wanneer ze granen eten, dan krijgen ze jeuk. Na een heleboel proberen heb ik geconstateerd dat brokken in combinatie met kieskeurige honden niet werkte bij ons, dus ben ik overgestapt op KVV, Dat voer is compleet. Je moet alleen wel een beetje afwisselen. Dus dan weer eens rund, dan weer eens vis, zodat alle stoffen de revue passeren door de weken heen. Wij doen er ook groente door als extra vulling, ze werden wat te dik, dus iets minder vlees en calorie-arme groente om ze tevreden te houden. Afhankelijk van het merk wat je neemt kan het qua prijs meevallen. Wij zitten ook bij Lotgering, die is redelijk in prijs.

Als je een ander soort of merk voer gaat geven dan de fokker doet, zou ik zijn merk wel in eerste instantie mengen met wat je zelf van plan bent te geven. Dan went de pup aan de nieuwe smaak en samenstelling.

Kaaskopje

Kaaskopje

20-01-2017 om 14:21

Ad Hombre

Het prettige van duidelijke titels is, dat je meteen weet waar het over gaat, waardoor je het over kunt slaan of wilt lezen. Tip!

Kaaskopje

Kaaskopje

20-01-2017 om 14:26

Vers vlees 2

Normaal bestellen wij voer bij Lotgering, maar we halen daarbuiten ook wel eens pakjes van Smuldier bij Jumbo of AH. Ook prima voer. Dus als je belangstelling hebt voor vers vlees, is het misschien een idee om het daar eens mee uit te proberen. Bestellingen via internet gaan meteen per krat of doos en daar moet je natuurlijk wel ruimte voor hebben in je vriezer. Wij hebben er speciaal een koelkast-maat vriezertje voor gekocht.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.