Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

bah bah

bah bah

18-04-2014 om 16:54

Hond vreet uit kattenbak

Gétver!

Sinds enkele maanden hebben we een volwassen kat. Onze hond hebben we al langer.

Helaas kan de kat niet op een kattenbak met deksel (hij steekt zijn kont uit het gat en schijt/piest naast de bak), dus dat ding staat open en bloot in een hoek van de kamer (elders in huis kan niet).

Ik maak de bak natuurlijk regelmatig schoon, maar kan niet voorkomen dat onze hond regelmatig drollen opeet. Ik heb wat gegoogled op internet naar dit probleem, want ik vind het smerig en hij stinkt vaak ongelooflijk uit zijn bek naar poep.

Wat ik vond was, dat de hond misschien te weinig eten krijgt. Hij krijgt genoeg, maar het is één van die hondenrassen die zelf vindt dat hij nooit genoeg krijgt. Ik moet hem echt kort houden. Ook verdeel ik het eten over de hele dag, maar dat helpt niet.
Straffen heeft geen zin, ik ben er net niet bij als hij het doet (slim beest), en om de hond ook als ik thuis ben altijd in de bench te houden vind ik niet gezond.

Wie weet er goede truukjes om het hem af te leren? Want het kan misschien geen kwaad voor hem, maar ik vind het zo ongelooflijk smerig en hij stinkt er zo van!

Rafelkap

Rafelkap

18-04-2014 om 17:30

niet

Een vriendin van mij had een hond, die at hondendrollen op onderweg, tijdens het uitlaten. Het is geen honger, het is psychisch.
http://www.daphorst.com/hondenpoepeten.html

Misschien helpt een kattenbak met deksel (en dan maar hopen dat de kat door de opening kan en niet de hond) En zelf snel die drollen eruit scheppen.

Polletje Piekhaar

Polletje Piekhaar

18-04-2014 om 18:03

en ik heb wel

eens gelezen/gehoord dat een hond die poep eet, die moet je banaan geven want het schijnt dat hij naar bepaalde voedingsstoffen op zoek is die ook in banan zitten.....

bah bah

bah bah

19-04-2014 om 10:37

reacties

Dat van die banaan kan ik wel eens uitproberen!

Wat de kattenbak betreft, ik heb de deksel er juist af moeten doen omdat de kat er niet van hield en telkens zijn gat buiten de bak stak, met allerlei vervelende gevolgen.

De bak leegscheppen doe ik ook geregeld, maar soms ben ik net te laat.

In de link stond nog wel een goede eye opener: de hond prijzen als hij het niet doet. Dat moet geen probleem zijn, want als hij het wil doen en ziet dat ik kijk, loopt hij van de bak weg. Daar kan ik wat meer mee gaan doen.

Buiten eet hij gelukkig geen poep.

boterbloem

boterbloem

19-04-2014 om 10:56

eierkoek

http://www.diergeneeskundigcentrum.nl/ons-team-main/23-praktijkinfo/praktijkinfo/253-31082010-mijn-hond-eet-poep

Of zo'n busje waar een heel hard geluid uitkomt (dierenwinkel)gebruiken zodra je het ziet. Of een kattenbakkast kopen of maken.

wormen

Het kan ook een teken zijn dat de hond wormen heeft. Dieren gaan dan vaak zand of klei eten.

Kaaskopje

Kaaskopje

20-04-2014 om 00:06

Goede aanvulling

Het schijnt een goede aanvulling te zijn voor honden, maar ik vind het ook vies hoor. Wij hebben twee katten die op de bak gaan én een hond, dus ik weet wat het is. Bij ons staat de kattenbak bij de achterdeur. Officieel was dit de deur van een bijkeuken, maar die hebben we bij de keuken getrokken. De wasmachine staat er ook. Ik zorg er altijd voor dat de hond niet naar de kattenbak kan, door de doorgang te blokkeren. Als dat niet had gekund had ik ook werkelijk niet geweten hoe ik dit moest oplossen.

Het spuitbusje is op zich wel een idee. Dat heet Pet Corrector. Zodra jij de hond betrapt spuit je een keer. Verder niets zeggen. Het is de bedoeling dat hij daarvan schrikt en stopt met wat hij doet. Daarna wel flink belonen met een lekker brokje (of een halve als hij aanleg tot dikworden heeft).

bah bah

bah bah

21-04-2014 om 15:03

opgelost?

Het lijkt onverwacht opgelost te zijn en ik denk dat ik wel weet waarom.

Ik had tot nu toe heel fijn kattenbakgrit, haast als zand. Nu heb ik een ander merk, vrij groffe korrels. Sindsdien laat de hond het liggen.

Mooi, daar zijn we weer vanaf want hij stonk zo verschrikkelijk uit zijn bek dat het niet leuk meer was.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.