Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

ilonka

ilonka

21-01-2013 om 17:28

Hoeveelheden avondeten

Ik ben nieuwsgierig hoeveel er in jullie gezin gegeten wordt. Ik heb het idee, dat ik een beetje grote eters heb. Al ik daar wat van zeg, halen ze hun schouders op en zeggen dat ze "gewoon" hebben gegeten.

Hoeveel eten jullie en met z'n hoevelen (volw. - tieners - kind)

Hier hebben ze van de week bijvoorbeeld gegeten;

een broodpizza van 9sneetjes brood + 3 pizza's van de lidl

of 700gram snijbonen (weet niet hoeveel aardappelen)

of - echt schandalig!!) hutspot van 1,5kg aardappelen + 1,5kg peen + bijna 4ons ui

dit werd gegeten door m'n man en 2 tieners.
(en ja....ook die hutspot was op...!)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

21-01-2013 om 17:56

Nou....

Die hutspot is niet idioot veel hoor vind ik. En tja, pubers zijn grote eters! Hier schuiven ze per persoon een pizza naar binnen en hebben ze nog trek daarna.
Ik zou trouwens blij zijn als ze zulke hoeveelheden groente zouden eten, ook al weet ik wel dat snijbonen duur zijn..)

Anne Carin

Anne Carin

21-01-2013 om 18:56

Grote eters

Wij hebben vanavond gegeten;

300 gr pasta
300 gr rundergehakt
1 ui
1 paprika
1 courgette
pot tomatensaus 520 gr.

Wij zijn met 2 volwassenen en 1 zoon van 16.
Zoon is de kleinste eter onder ons, manlief de grootste!
Ik denk dat dit qua hoeveelheid gemiddeld tot veel is, wat vinden jullie?

P

P

21-01-2013 om 19:17

Hier ook

Hier gaan er altijd 7 volle borden doorheen met stamppot of wat dan ook (2 volwassenen en zoon van bijna 14 en eentje van 11).

Stamppot: dat halen we hier ook wel, zijn die aardappelen geschild of ongeschild? Wij doen geen 2 dagen met 2,5 kilozak.

amk

amk

21-01-2013 om 19:44

Valt wel mee toch

Ik schil hier voor stamppot 1kg aardappelen en daar gaat gemiddeld 500 tot 700 g groenten door. En dat is dan genoeg voor 1 volwassene en 1 7,5 jarige en dan blijft er nog 1 kleine portie over voor mijzelf. Dus omgerekend 2 volwassenen en 1 schoolkind.

Groente gemiddeld per dag 350 - 400 g (ongekookt)
couscous ongeweekt: 100 g of 3 - 4 aardappels.
vlees: 150 g (voor ons samen = 1 hamburger of 1 slavink) we houden niet zo van vlees. Daar zou ik gemiddeld 100g pp voor aanhouden.

Een diepvries pizza vult niet, die eet mijn 7,5 jarige ook makkelijk op en klaagt een half uur later over honger waarna er nog wel een bak tomaatjes in gaat. Een bezorgpizza bestellen we altijd een grote en dat is voldoende voor ons 2.

Pubers eten gewoon heel veel, ze groeien ook en hebben veel energie nodig voor hun ontwikkeling.

amk

amk

21-01-2013 om 19:46

7 ons bonen

trouwens is niet gek veel als je uit gaat van 2 ons groenten pp per dag.
Wij hebben net met z'n 2 (zie boven) 4 ons spercibonen weg gewerkt.

Ella2007

Ella2007

21-01-2013 om 21:00

Veel minder

Wij eten hier veel minder. Manlief is een normaal tot grote eter, en hij eet in zijn eentje wat de kinderen (bijna 13 en bijna 10) en ik met zijn drieën eten.
Als we diepvriespizza eten: mij man 1.5 pizza, de kinderen samen 1, ik een halve. Bij verse pizza red ik dat niet eens, de kids ook niet.
Vandaag pasta gegeten: zak groenten (400 gram), pakje passata tomaat (250 gram) , rundergehakt 500 gram en pasta 300 gram, daar is nog een flinke portie van over. Gaat de vriezer in.

Stamppot doe ik meestal met ongeveer 600 aardappel en 300 groenten, spekjes, kaas en een rookworst van 250 gram (ik eet geen rookworst), houden we ook vaak een portie over.

Daarentegen gaat er wel een brood per dag doorheen....
Maar mijn kids komen echt niet aan de 200 gram groenten per dag (ik ook niet) en ook niet aan de hoeveelheden pasta-aardappel-rijst.

Geen grote warm-eters dus.

Daarentegen snaaien we wel regelmatig tussen door. Handje nootjes, knäckebröt met kipfilet, soepstengels met rozemarijn, plakje ham met augurk. Dus op zich nog wel redelijk "gezond". En natuurlijk ook wel wat ongezonds....

Vakantieganger

Vakantieganger

21-01-2013 om 21:03

En hier

2 volwassen en zoon 12 jaar; vanavond op tafel:
700 gr aardappels (puree van gemaakt, met kaas erdoor), pak diepvriesspinazie 450gr; gekookte sperziebonen 150 gr; 4 hamburgers, 2 gebakken uien; 4 gebakken eieren.
Schoon op.....

margje van dijk

margje van dijk

21-01-2013 om 21:21

Wij spannen de kroon denk ik

Als mijn man zuurkool maakt van 5 kg aardappelen (en veel zuurkool, en ananas, en vaak nog wat witte bonen, en rookworst) dan eten we daar 2 keer van.

Man, ik, 3 zoons van 15, 13, 10.

Qua brood gaatn er hier elke dag tegen de 3 hele broden doorheen.

Ik overdrijf niet, eerlijk waar.

Margje

Vic

Vic

21-01-2013 om 22:34

Muizehapjes

Wij doen met zijn drieën (2 kinderen van 13 en net geen 8) met een half pak pasta, 400 gram groente, 300 gram vlees, en 200 ml saus. Of 600 gram aardappels met 400 gram groente en 300 gram vlees. Muizebeetjes dus, in vergelijking met de reacties hierboven. Die groenten eet ik voor het overgrote deel zelf op, dus ik ben blij dat de kinderen wel fruiteters zijn Met een halfje brood komen wij de dag door.

neteret mut

neteret mut

21-01-2013 om 23:05

En wij

eten als we pasta eten ong 750 gr pasta (anderhalve zak), 800 gr rundergehakt , 2 flinke uien, groot bakje champignons, 1 flinke courgette, 1 paprika, zo mogelijk andere groente ( bv paar wortels, paar stengels selderie, prei) en dan saus genoeg om vlees +groenten "onder "te zetten. Soms saus uit potten, 2 grote uit de lidl of meer zelf samengesteld. Dit is dan voor 9 personen van 13 en ouder.
In hutspot gaat denk ik 2,5 kilo aardappels, 1,5 kilo wortels en dan een stuk of 5 flinke uien. Ik zorg voor 3 rookworsten en iets anders voor degene die geen rookworst wil en dan ook nog spekjes ( 3 dubbele pakjes of 4 enkele iets dergelijks).
Brood ong anderhalf brood per dag

Kaaskopje

Kaaskopje

22-01-2013 om 00:26

Hutspot

Ik maak altijd teveel. Vanavond aten we hutspot. Ik denk dat er ruim 2 kilo aardappels in de pan gingen en een grote zak voorgesneden hutspot. Ik weet niet zeker hoeveel daarin gaat op dit moment. Er moet gezegd worden dat dit niet het favoriete eten van mijn dochters is. Daarnaast hadden we vier eenpersoons rookworsten (dat is goedkoper dan 2 hele magere rookworsten van de C1000) en had ik bij gebrek aan verse jus, twee zakjes gebruikt, goed voor een halve liter jus. Van deze hoeveelheid heb ik nog een royale portie in de koelkast gezet. Teveel voor een persoon. Ik neem dat mee naar mijn werk als ik avonddienst heb, eet tot in genoeg gehad heb en gooi de rest dan alsnog weg. Als we nasi eten, zoals gister, dan gebruiken we 400 gram rijst, voorgesneden nasi/bamigroenten, ongeveer 500 gram kip in blokjes en nasikruiden. Daar wordt ook nog een spiegeleitje naast gebakken, per persoon dus. Ook daar blijft over het algemeen een royale portie van over. Van groente haal ik over het algemeen zo'n 800-1000 gram, aardappels zo'n 1000 gram als we ze gebakken of gekookt eten. Vlees over het algemeen zo'n 500 gram. Dit alles voor vier volwassen eters. Waarvan 1 kleine eter, een stevige eter, en twee gemiddelde eters.
Na het eten hebben we meestal ook nog een toetje. Afhankelijk van hoe lekker mijn dochters het toetje vinden gebruiken we een halve liter tot een liter per dag. Een halve liter: alleen man en ik, een liter als dochters meedoen.

Hanne.

Hanne.

22-01-2013 om 10:04

Wisselend

Hier is het erg wisselend wat er doorheen gaat.
(2 volwassenen, 3 kinderen van 3,6 en 8)

Als we pasta eten gaat alles schoon op. voor vanavond heb ik
500 gr pasta (ongekookt)
450 gr diepvriesspinazie
75 gr spekjes
150 gr roomkaas
4 tomaten
1 komkommer
1/2 zak sla
En ik weet zeker dat het vechten wordt om de laatste pasta (als ik 750 gram zou maken zou het ook op gaan, maar dan gaat het om snoepen en niet om honger hebben)

Als we aardappels-vlees-groenten eten meestal flink minder
bijvoorbeeld gisteren
1 kg winterpeen
3 aardappels
250 gram stoofvlees (gok, was van 700 gram en ik kan denk nog 1 1/2-2 keer er van eten)

Toetjes doen we zelden aan. Als we al vla of yoghurt hebben doen we meestal een portie of 8 uit een liter (1x iedereen en 1x alleen de kinderen)

ilonka

ilonka

22-01-2013 om 11:43

Toch gemiddeld dus...

Lijkt dat ik dan toch aardig "gemiddeld" zit, wat ik zo lees.
Vind het zelf erg veel allemaal.
Er wordt bij ons niet echt veel gesnoept.

Overigens las ik bij een van bovenstaande reacties dat die 700gram snijbonen voor 3personen "netjes' is, aangezien je 2ons groenten per dag "moet" eten.
Die 2ons per dag, hoeft natuurlijk niet alleen in het avondeten te zitten. Hier eten de kinderen als ze uit school komen ook vaak goed gevulde tomaten/groentensoep of maken ze een salade van sla/tomaat/komkommer/feta etc.
Daarnaast eten we (behalve man) veel fruit.
Brood zo'n 16 sneetjes per dag totaal plus 5-7crackers.

Ook leuk om te lezen wat iedereen voor combinaties eet.

Onder gemiddelde

Het lijkt me heerlijk om kinderen te hebben die goed kunnen eten. Oudste is een muizehapjeseter en jongste eet wel beter maar is nog te dwars om alles te proberen. Wij zitten dus onder het gemiddelde. Ik geef de hoop nog maar niet op.

Fiorucci

Fiorucci

23-01-2013 om 12:29

Chris

Geen zorgen, dat was hier ooit net zo. Inmiddels is het nauwelijks aan te slepen.

Kijk

Dat geeft de burger moed

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.