Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

pooh bear

pooh bear

16-11-2012 om 13:23

Hoeveel vlees gourmetten

Dochter gaat morgen gourmetten hoeveel vlees zou ik halen voor 6 kinderen rond de 11 à 12 jaar?
Zou ik net zoveel halen als wanneer ik met volwassen gourmet?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Marie

Marie

16-11-2012 om 13:28

Minder / anders

hallo
Ik denk dat je wel minder kunt halen en koop vlees, waarvan je zeker weet dat ze het gaan eten. Hier was op die leeftijd populair: stukjes frikandel, gemarineerde kipfilet, mini-slavinkjes, gehaktballetjes.
Dingen als biefstuk vonden ze toen nog niet zo lekker (nu wel).
Het hangt er trouwens ook vanaf wat je er nog "bij" serveert aan stokbrood, etc. Want dat "vult" ook heel erg.
succes

pooh bear

pooh bear

16-11-2012 om 13:39

Frikandellen

Wist niet dat je frikadellen op jet gourmet kan doen.
Wel een goed idee.

Trix

Trix

16-11-2012 om 13:40

Fijnproevers hier

Ha, dan hebben wij fijnproevers hier denk ik, slavinkjes worden niet aangeraakt, de varkenshaas en biefstuk des te meer . Verder inderdaad lekker veel sausjes, stokbrood en salade. En ook pannenkoekbeslag gaat hier altijd op

Trix

Trix

16-11-2012 om 13:43

O ja en het antwoord op je vraag

Ik denk iets minder vlees halen dan wat je voor volwassenen rekent, is dan niet de vuistregel 150 à 200 gram per persoon?

Mover

Mover

16-11-2012 om 15:16

Pannekoeken en omelet

Hier gaat het pannekoekenbeslag en de omelet altijd heel hard! Reepjes spek eerst in de pan, dan pannekoek of omelet eroverheen. Mmmmmm
En idd frikandellen, ik halveer ze altijd en snijd de halve frikandel in drieen. Met die platte kant bakt een kant altijd lekker makkelijk.

mijk

mijk

16-11-2012 om 16:01

Mini hamburgertjes

en dan van die minu burgertjes kun je echte hamburgertjes maken. Gekookte aardappelen in plakjes om aardappeltjes te bakken. Lekker. En dan met gehakt zelf slavinkjes maken, leuk!

Ilva

Ilva

16-11-2012 om 23:15

Dit vind ik lekker

Bij gourmetten maak ik altijd champignons, tomaat en uien klein. Even opbakken in het pannentje en dan wat later een plakje kaas erover. Heerlijk. Nog lekkerder dan vlees. Hmmmm, gelukkig de feestdagen komen er weer aan.

P

P

17-11-2012 om 11:06

Geen slavinkjes

Die moeten in verhouding veel langer dan de rest en dat vind ik niet slim omdat het gehakt is. Je loopt de kans dat iedereen ze nog half rauw gaat eten.

Neem alleen vlees wat zeker snel gaar is.

pooh bear

pooh bear

17-11-2012 om 12:01

Dit hebben we

Dunne speklap
Gehaktballen
Schoarmavlees
Kipfilet
Mini hamburgers
Gehaktballen
Mini slavinnen.

Bij die laatste 2 zal ik ze waarschuwen dat die wat langer opmoeten. Ik had ze al gehaald. Maar p heb wel gelijk daar moet even op gelet worden.
Verder natuurlijk ook wat salade en stokbrood ei en wat plakjes aardappel en wat groente om te bakken.
Als ik het zo opschrijf klinkt het wel veel.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Snuggle's

Snuggle's

17-11-2012 om 13:01

Knakworst

Hier doen van die kleine knakworstjes het goed bij de kinderen. Ook handig om te halen als je twijfelt of je genoeg hebt, kan je zo een blik open trekken zo nodig

amk

amk

17-11-2012 om 16:55

Plat duwen

die slavinkjes moet je gewoon plat duwen dan zijn ze net zo snel klaar als een hamburgertje.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.