Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Fiorucci

Fiorucci

06-12-2010 om 11:05

Hoeveel kalkoen

Vorig jaar hebben wij genoten van een zalige kalkoen met kerst, maar we zijn vergeten hoeveel kilo deze was...we zijn met zeven personen. Hoeveel heb ik dan nodig?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Nou xanneke...

Volgens mij ontlopen die verschillende berichten elkaar niet zoveel. Grofweg een pond per persoon, alle 3. Lijkt me wel aardig betrouwbaar dan.

Ingrid

Fiorucci

Fiorucci

06-12-2010 om 14:07

Bedankt

We hebben er een besteld van vijf kilo, er zijn een paar goeie eters bij, namelijk mijn zoons..
Mochten we onverhoopt wat over hebben, dan is dat de volgende dag ook nog lekker.
Groetjes, Fiorucci

Mathilde

Mathilde

06-12-2010 om 14:27

5 kilo

Ik heb afgelopen zaterdag ook een kalkoen van 5 kilo gebraden, voor zes grote en drie kleine eters. Er is nog heel veel overgebleven, wat helemaal niet erg is, want hij was lekker . Dit jaar heb ik 'm eerst op z'n buikje in de braadslede gelegd, laatste uurtje op z'n rug en na afloop een uurtje keurig ingepakt in alu-folie. Ook het borstvlees was sappig!

Fiorucci

Fiorucci

06-12-2010 om 16:19

Xanneke

Wij hebben 'n vorig jaar besteld, bij www.kalkoenbestellen.nl. We hebben 'm bereid in een normaal formaat oven, zelf gevuld en de ingewanden zaten er apart bij.( Dus voor onze katten is het ook feest..)Wat betreft de vulling, die maakte manlief zelf, heeft zich sufgezocht naar ladeerspek voor het borststuk, om dat mals te houden, maar zelfs de keurslager heeft het niet. Dus dat hebben we gedaan met gewoon spek.

Fiorucci

Fiorucci

07-12-2010 om 07:20

Cobi

Dan ga ik morgen gelijk kijken en dan vries ik het wel even in, want vorig jaar ben ik alle supers afgeweest, zonder resultaat. Vorig jaar hebben we maar zo wit mogelijk spek gezocht, gelukkig wel met goed resultaat, geen leersmaak..

Fiorucci

Fiorucci

07-12-2010 om 11:01

Appie

Alleen blokken vetspek kon ik krijgen, dus snij ik zelf wel plakjes..

Mathilde

Mathilde

07-12-2010 om 13:06

Helemaal niet nodig

Volgens mij hoeft dat bardeerspek helemaal niet. Mijn eerste kalkoen kwam van de slager (gewoon besteld, 'n paar weken van tevoren), het tweede kalkoen van afgelopen weekeinde kwam van een groothandel (waar'ie ook besteld moest worden). Beide keren was'ie al ontdooid en er zaten geen ingewanden in. Ik heb 'm alleen met peper en zout bestrooid en flink wat olijfolie erover heen gegoten. Toen bij 175 graden in de oven. Eerste twee uur op zijn buik, laatste uurtje op z'n rug. Daarna dus een uur ingepakt in alu-folie. Hartstikke sappig. Het eerste kalkoen had ik wel met dat bardeergedoe gedaan en al die andere fratsen die ze aanraden, en die had uitgedroogd borstvlees. Dus ik doe dat niet meer .

Fiorucci

Fiorucci

07-12-2010 om 13:24

Mathilde

Onze kalkoen moet veel langer in de oven ivm de grootte, dus ik doe het liever wel, ik heb er goede ervaringen mee en het speksmaakje vinden wij ook erg lekker.

Mathilde

Mathilde

13-12-2010 om 20:27

Hoe groot is'ie dan?

Pure nieuwsgierigheid hoor, hoe groot is je kalkoen dan?

Fiorucci

Fiorucci

14-12-2010 om 07:05

Mathilde

WE hebben er nu een van vijf kilo besteld, dat wordt ongeveer aanbevolen voor 7 personen.

Wilma

Wilma

14-12-2010 om 11:08

Fiorucci (geheel ot)

Ah, je naam gevonden! Mijn mail hangt (weer eens) vast, zodra ie 't weer doet, meld ik me weer. Maar wilde alvast laten weten .... bedankt !!

Liefs,
Wilma

Fiorucci

Fiorucci

14-12-2010 om 12:00

Wilma

Ah, ik miste je al!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.