Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

marietje2

marietje2

03-07-2012 om 12:36

Hoeveel geeft je oppas poes en vissen?

Een buurmeisje van 20 zal tijdens onze 2 weekse vakantie voor onze kat en vissen zorgen: dagelijks gaat ze bij ons thuis dan poes eten geven en aaien en vissen in aquarium voeren.
Graag hoor ik wat voor geldbedrag je geeft voor zoiets. Ik gaf buurmeisje en moeder al aan of ze zelf wat in gedachten hebben aar dat hebben ze niet; wel was mij duidelijk dat ze er een geldbedrag voor verwachten.

Bij voorbaat dank voor het meedenken.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Euh, niks?

Ik neem meestal wat lekkers/leuks mee van vakantie, een kleinigheidje, of ik koop thuis een bloemetje.

mix

mix

03-07-2012 om 13:12

Als ze echt

een uur per dag met de poezen zou spelen/aaien/borstelen/kattenbak verschonen, evt de planten water geeft, de post op tafel legt, dan zou ik haar 20 in de week geven.
Dus 40 euro in totaal en je dankbaarheid.
Je spaart namelijk erg veel geld uit door het haar te laten doen en niet een pension.
Tenzij jij ook 2 weken voor hen aan de slag gaat, dan met gesloten beurs en een kadootje van vakantieplek. Een goede hulp moet je warm houden tenslotte en voor niks gaat de zon op.

Brianna F

Brianna F

03-07-2012 om 14:10

Ik gaf

5 euro per dag, dat was dan hamsters (en 1 keer per week kooi verschonen) schildpadden (paar keer per week pomp schoonspoelen) post en planten binnen en buiten.
het was een klasgenoot van mijn dochter, ze zal toen ook rond de 20 geweest zijn.
Ze moest er toch 10 minuten voor fietsen en het kwam elke dag terug.

Brianna F

Brianna F

03-07-2012 om 14:10

Oh en...

we namen nog een klein souvenirtje mee voor haar.

Zoonlief

Onze middelste zoon geeft tijdens de vakantie de (4) katten van de buren eten en schoon water. Verder hoeft hij niets te doen. Hij krijgt hiervoor 50 Euro per week.
(lijkt me een riant bedrag).
G

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

03-07-2012 om 22:09

Ik bied

3 euro per dag. Voor mijn buurmeisje van 12 (met moeder) en ik rond dat een beetje naar boven af en neem een kleinigheidje mee.

Tjonge jonge, wat een bedragen worden hier geboden. 50 euro vind ik echt wel riant betaald. Denk dat ik een leuk vakantiebaantje voor mezelf heb gevonden....

Kaaskopje

Kaaskopje

04-07-2012 om 00:52

Ja hoor wel belonen

Ik weet niet zeker meer wat ik betaald heb, maar er staat me bij dat we 25 euro per week hebben gegeven. Ik verwachte wel dat ze de kattenbak verschoonde. Omdat het een vriendin is die in of meer bij het meubilair hoort, wist ze dat ze gewoon drinken mocht pakken en tv mocht kijken, zodat de katten echt even gezelschap kregen.

Annet

Annet

04-07-2012 om 13:34

1 euro per dag

Dat ontvangt mijn dochter. Ze zorgt vaak bij de buren voor twee poezen, twee keer per dag.
Vroeger deed ik het als burendienst. Maar buren gaan tegenwoordig vaak weg en voelen zich bezwaard om het telkens te vragen. Sinds haar 11e doet dochter de verzorging en krijgt ze betaald. Alle partijen zijn zeer tevreden. Jongste heeft al aangekondigd dat hij het gaat overnemen.

Geld?

Het moet niet gekker worden of kom ik van een andere planeet? Bestaat er niet meer zoiets als buren-vriendendienst? Ik zit met open mond de bedragen te bekijken die betaald worden voor wat beestjes en planten verzorgen.......Ik zou zeggen souvernir of bioscoopbon, maar echt geen hard cash.

Geld, nog nooit gedaan

Maar nu snap ik een beetje waarom mijn buurvrouw heel erg boos was nadat ze een week onze poezen had gedaan en ik voor haar een fles wijn had gehaald bij de C1000. Voor zover ik weet is dat hier niet gebruikelijk want je doet het vaak over en weer

marietje2

marietje2

04-07-2012 om 21:52

Reaktie

Zeer wisselende reakties en duidelijk dat er heel verschillende meningen over zijn.
Zelf dacht ik ook vriendendienst en wat meenemen vd vakantie oid, ik zou er andersom nl ook geen geld voor hoeven hebben.
Maar buren/buurmeisje liet duidelijk merken er wat voor te willen krijgen. Pfftt, heel moeilijk hoor...

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

04-07-2012 om 23:34

Is het een vriendendienst?

Bij mijn buurmeisje niet. En dan vind ik het best okee om er iets voor te betalen.

Als je iemand vraagt die zelf geen huisdieren heeft en nooit op vakantie gaat, is er niet zo gauw sprake van gelijk oversteken. En dan loop je inderdaad het risico scheve ogen te krijgen.

Dit jaar is buurmeisje ook op vakantie en heb ik andere buren gevraagd. Dit zijn volwassen mensen, en die ga ik dus niet uitbetalen. Er komt vast wel eens een gelegenheid waarbij we iets terug kunnen doen.

Kaaskopje

Kaaskopje

05-07-2012 om 00:56

Hangt ervan af wie het doet

Ik denk dat het toch ook uitmaakt wie er op huisdieren past. Als twee buurvrouwen over en weer elkaars beesten en planten verzorgen kun je het een vriendendienst noemen, maar dan neem je wel iets leuks voor buuf mee na afloop. Als het een kind van de buren is, dan biedt je het echt als baantje aan waar een vergoeding tegenover staat. De verwachting is immers niet dat je iets gelijkwaardigs terug kunt doen voor zo'n buurkind. Zo zou ik het ook normaal vinden als het kind van de buren gewoon oppasgeld krijgt als het op een kindje moet passen, terwijl de moeder van dat buurkind er niets voor zou krijgen (ja, een aardigheidje hóóguit)

Guinevere

Guinevere

05-07-2012 om 09:54

Buurkinderen hier

Hier willen de buren en buurkinderen absoluut geen tegenprestatie voor hun oppasdiensten. Zelfs bij de lokale lekkernij die ik dan vanaf mijn vakantieadres voor ze meeneem wordt verzucht: "Ach, dat had toch niet gehoeven!". Maar ze nemen het gelukkig toch aan.
Wij zijn trouwens vaker weg dan zij, dus het gaat niet bepaald gelijk op. Ik let nu al 3 weken op het huis van de andere buren, die komen bijna weer thuis en dan hoop ik dat ik het konijn bij hen in de tuin mag parkeren voor als wij zelf weg zijn.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.