Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Astrid

Astrid

23-12-2013 om 00:01

hoe ziet jouw perfecte kerst er uit

Even de vele kerstdraadjes gelezen en ik vroeg me af: hoe ziet jouw perfecte Kerst er nu echt uit?
Ik vind koken (dankzij lastige eters) niet leuk.
Ik vind een kerstboom wel leuk maar een snertkarwei om m op te zetten, het haasten, de evt. kadootjes die je moet kopen terwijl de lijstjes maar niet komen, de verplichte familiebezoekjes, verplicht vrede op aarde als het hormonaal gezien niet uitkomt, je jurkje van vorig jaar dat niet meer past, je zwarte broek waarop je elke kattenhaar ziet, de gehakte schoen waarmee je eigenlijk alleen kunt zitten, of nog erger: de hele familie in de nieuwe kleren steken, je de rambam aan boodschappen kopen, van alles vergeten, te lang in de keuken staan, teveel moeten bedienen en mensen glimlachend onderhouden tot je er kaakkramp van krijgt enz. En dan achteraf weer moeten zeggen hoe gewéldig de kerstdagen wel niet waren terwijl de kinderen elkaar verbaal af en toe nog net de tent niet uitvechten en jij en je partner het oneens waren over de taakverdeling.

Zelf zou ik heel graag eens een niet-Kerst willen vieren.
In mn uppie met een tosti of pizza op de bank een leuke film kijken en genieten van wat er allemaal niet hoeft en moet en hoe ik daar geweldig onderuit heb weten te komen.


neteret mut

neteret mut

23-12-2013 om 00:38

hangt van mijn stemming af

wat mijn perfecte kerst zou zijn. Soms ergens afgelegen in een rustieke hut met open haard/ kachel, lekkere bank dekentje erbij, muziekje en een dik boek, in mijn eentje of niet weet ik nog niet, wel eten en drinken dat magisch verschijnt. En verder vind ik het best zoals het is, geen familieverplichtingen wel een paar kerkdiensten, geen cadeautjes en niet moeilijk doen over eten of mooie kleding, genoeg films op dvd.

amk

amk

23-12-2013 om 01:12

dit jaar gaat een heel eind komen

kadootjes heb ik afgeschaft, kerstkleding alleen voor mijn dochter, zelf draag ik al 5jaar de zelfde rok +blouze. Lekker hoge hakken aan als ik naar buiten ga, die heb ik tenslotte altijd aan. Dit is voor de maandag en dinsdag. Want dan een kerstdiner bij mijn moeder en brunch bij mijn vader. En dan eerste kersdag: pyamadag lekker films kijken in bed met mijn dochter en ergens in de middag haal ik een grote schaal sushi op die zowel als lunch en als diner fungeert.
Kerstboom is en traditie: ik doe de lichtjes dochter de rest onder luid meebleren bij de kerst cd van de toppers.
Het kerstdiner bij mijn moeder koken dochter en ik, we zijn vanmorgen zonder lijstje of idee de ah ingewandeld en hebben wat lekkere dingen inkleine hoeveelheden gekocht. Spiesjes fruit met mozarella, mini garnalencoctail, gebakken aarddappeltjes, een pot doppertjes en worteltjes, een moot zalm en als toetje een kant en klare ijstaart.

Ach je kunt jezelf gek maken of gewoon denken bekijk het maar ik doe mijn zin en je er echt niets van aantrekken. Soms is gescheiden zijn en geen broers of zussen hebben en maar 1 kind echt een voordeel.

Rafelkap

Rafelkap

23-12-2013 om 11:37

niet-kerst

Wij komen aardig in de buurt van een niet-kerst. Eerste kerstdag gaat mijn man met mijn oudste kind naar zijn ouders. Omdat mijn schoonvader doodziek is kunnen we de jongste (gehandicapt) niet meenemen (=te druk), een oppas regelen lukt niet op die dag. Maar ze zijn in een paar uur weer terug, verder ziet de dag eruit als anders.

Een kerstboom hebben we al jaren niet meer omdat de ballen (en de boom) er anders aangaan. Dat kost ons gewoon teveel stress en dat is niet de bedoeling van zo'n ding (wat ik sowieso best een rare gewoonte vindt: boom kappen, in huis opleuken en dan weer wegsmijten, maar het staat wel sfeervol).

Tweede kerstdag komen mijn ouders eind van de middag bij ons eten. Mijn man kookt mihoen met een drapje met o.a. sate (we noemen het altijd 'hete poep', heel lekker). Bij de koffie nog iets feestelijks omdat ik jarig was (vandaag).

Wij hoeven dus niets en moeten niets, maar dat is niet anders (alhoewel ik best nieuwe kleren wil )
Ik ben blij als het weer 1 januari is eigenlijk.

Vera*

Vera*

23-12-2013 om 11:48

Rafelkap

Gefeleciteerd met je verjaardag vandaag
Om toch wat kerstgevoel te krijgen kun je (of je man) misschien lampjes tegen het plafond aan hangen.
Mijn man heeft de kerstlampjes hoog opgehangen en daar balletjes en slingers in gehangen. Het ziet er heel gezellig uit en jouw kind kan er dan niet bij.

Vera*

Vera*

23-12-2013 om 12:00

Mijn favoriete kerst(vakantie)

Ik vind de kerstvakantie waardeloos. Geef mij maar een week herfstvakantie voor de kinderen, dan hóef je ten minste niets.
Nu is er de ene week kerst en de andere week oud en nieuw (en ik HAAT vuurwerk).
Mijn schoonouders zijn ook nog jarig, de ene vandaag en de ander tussen kerst en oud en nieuw. Dat is ook een verplichting om te gaan (2.5 uur enkele reis)
Mijn moeder is sinds twee jaar weduwe dus gaan wij daar ook naar toe met kerst.
Doe mij maar lekker films kijken en lekkers eten waar ik vooral niet lang in de keuken voor hoef te staan.
Ik zal mijn mopperstand nu uitzetten.

Eerlijk gezegd

Toen ik op het journaal een reportage zag over het verhuizen van ziekenhuispatiënten betrapte ik me op de gedachte dat je als je in het ziekenhuis ligt (alleen ter observatie of met iets ongemakkelijks maar niks ernstigs) mooi die kerstellende grotendeels ontspringt. Voor die gedachte moet ik me waarschijnlijk schamen omdat de meeste ziekenhuispatënten om meer redenen dan het missen van kerst liever thuis zouden zijn.

Een vakantie in een land waar ze absoluut geen kerst vieren en zich ook niet uit commerciële overwegingen aanpassen aan toeristen lijkt me ook wel wat.

Maar goed, ik doe ook dit jaar weer gewoon sociaal wenselijk mee.

skik

Rafelkap

Gefeliciteerd met je verjaardag!

skik

guera

guera

23-12-2013 om 13:02

sja

Ik zou zeggen:'je doet het jezelf aan' of is dat te simpel? Net na sint doe ik kadootje als verrassing. Geen lijstjes maar echt iets uitzoeken voor die speciale vriendin of voor hele gezin wen mooi spel en dat ligt dan al een week gezellig te wezen onder de boom.
Diners verdelen we onder ouders en broers/zussen.. Ieder een gang en dan samen kokkerellen. Iets mooiere kleding dan anders maar geen uitbindunge toestand. S avonds nog een spelletje. Eigenlijk helemaal prima hier......

krin

krin

23-12-2013 om 13:03

Och jeetje

Wat een kerstellende hier.
Ik ben absoluut niet zo iemand die al vanaf half november aftelt, maar hopen dat het snel 1 januari is doe ik zeker niet.
Januari is de langste saaiste zondag van het jaar, ik heb geen haast daaraan te beginnen.
Ik weet niet waarom ik geen kerststress heb, zoals jullie dat beschrijven. Omdat ik me niet laat opjutten of omdat ik minder moet, een van de twee. Geen cadeautjes (daar is de Sint voor), wel een boom (nep). Wel etentjes (twee keer bij familie, met eigen bijdragen), geen nieuwe kleren.
En verder bieden mij deze laatste twee weken van het jaar, hoewel ik ook gewoon moet werken en dus mijn leuke (schoon)familie bezoek, mij door het andere, tragere ritme van de dagen de kans te bezinnen, terug te trekken, te cocoonen en meer/andere tijd aan man en kind te besteden.
En dat is ook meteen mijn ideale kerst.

Even zo

Even zo

23-12-2013 om 13:05

Perfecte kerst

Mijn perfecte kerst is als ik alles zou durven te zeggen tegen/vertellen aan mijn man zonder bang te hoeven zijn dat hij:
- niet reageert
- cynisch/geringschattend reageert
- kritiek uitoefent op iets wat ik zeg/doe.

Maar:
- dat geldt niet alleen voor kerst, maar altijd
- en verder is hij wel lief (af en toe) ... .

Kerstman

Kerstman

23-12-2013 om 15:13

Perfecte kerst...

Ik doe niet aan kerststress.

Dit jaar eten we of bij ons of bij schoonouders. Dit jaar bij ons. Ik bedenk een lekker maar wel makkelijk menu dat iedereen (met kleine aanpassingen) lust. Een van de kinderen kookt graag mee. Ik doe niet moeilijk. Toevallig dit jaar alles zelfgemaakt maar ik heb niet zo'n moeite met een kant en klaar gerecht. Drie gangen en geen stress of het wel lukt. Vorig jaar heb ik tegen oma gezegd: doe vooral niet te moeilijk en zijn we gaan gourmetten. Kinderen vonden het geweldig en wij gezellig.

Tweede kerstdag gaan we vaak een stuk wandelen en we drinken dan (ergens anders of thuis) na afloop chocolademelk met slagroom.

Nieuwe kleren vond ik er altijd bij horen (vaak had iedereen wel wat nodig) maar daar doe ik niet meer aan. Vorige week heb ik toevallig een nieuwe donkere spijkerbroek gekocht met een glimmend bloesje en that's it. Eigenlijk hoort er nog een ketting of iets dergelijks bij. Geen tijd en geen zin om te winkelen. Dan maar niet. Ik ga ook niet meer voor kerst naar de kapper.

Soms koop ik een gezamenlijk cadeau (spel of leuke dvd oid) voor onder de boom maar vaak ook niet. Dit jaar waarschijnlijk dus niet.

Vandaag heb ik de boodschappen gehaald in minder dan anderhalf uur (supermarkt, slager en bakker). Morgen bereid ik al wat dingetjes voor (tiramisu, tomatensoep, dressing) en that's it.

Niemand vraagt je om te stressen voor kerst. Dat doen we vaak onszelf aan...

Man en kinderen doen de kerstboom en ik de kerstkaarten (maximaal half uurtje werk).

Rafelkap

Rafelkap

23-12-2013 om 15:44

skik, vera

dank jullie wel!
Wij gingen vandaag samen een appelboompje kopen bij een teler. Die zetten we eerste of tweede kerstdag in onze tuin. Dat vond ik wel erg feestelijk (en rustig, jongste was bij de opvang)
Ik zal even kijken naar onze lampjes, dat is wel een leuk idee.

lennest

lennest

23-12-2013 om 16:07

ideale kerst

is een rustige kerst, met veel boeken, spelletjes, leuke films, daarom vandaag even snel drie maanden film1 geregeld, geen bezoek krijgen en niet op bezoek gaan, uitslapen, lui ontbijt/brunch, eventueel pyjamadag, geen kerstdiner maar gewoon normaal eten en op tweede kerstdag erwtensoep met stokbrood.

Met oud en nieuw komen we juist wel in actie, de kinderen gaan op stap, wij krijgen vrienden op de borrel, bijpraten, lekkere hapjes, eigen gemaakte oliebollen, champagne, kijken naar andermans vuurwerk en op nieuwjaarsdag gaan we overal en nergens nieuwjaar wensen.

Meestal moet er nog van alles voordat het kerst is, dus die twee dagen luieren we en zijn we daarna uitgerust om wel wat te gaan doen.

neteret mut

neteret mut

23-12-2013 om 16:59

krin

ik bedoelde niet te klagen over kerst, heb ook geen stress ofzo ( en bij nader inzien is "mijn ideale kerst" waarschijnlijk meer een mijn ideale weekend/ vakantie en niet een speciaal kerst-gerelateerd iets)

Oregano

Oregano

23-12-2013 om 22:46

Rafelkap

Gefeliciteerd met je verjaardag!

Oregano

Oregano

23-12-2013 om 23:03

Astrid

Ik had het niet beter kunnen verwoorden maar had het niet durven zeggen...ook omdat ik dan denk dat ik blij moet zijn dat ik niet alleen ben en mensen om me heen heb....maar toch, nu net een week verhuisd, morgen kennis maken met ouders van vriend van dochter ( voldoe ik aan van alles ) , 1e kerstdag leuk met man, dochter en vriend kadootjes, maar oh die boodschappen, kadootjes klaar hebben, gourmetten. Kertsboom is ook nog niet klaar, alleen de lampjes hangen er in, rest moet ook nog morgen. Wil graag de kadootjes klaar en ingepakt hebben liggen onder de boom voor als dochter thuiskomt.
Toch wel blij dat we samen zijn. 2e kerstdag familie, met 14 mensen hier eten, ook fijn samen, maar inderdaad knetterdruk en zo weinig tijd om te genieten zelf. Maar vind dat altijd gezeur van mezelf, binnenin mij, maar het is allemaal druk. Maar ik ben dan ook een perfectionist en ik zou daar graag wat makkelijker in worden...
Lekker alleen films kijken en ontspannen, en niet sociaal hoeven zijn lijkt me op dit moment na maanden van verbouwing en wennen aan ons nieuwe huis heerlijk!! Maar toch kijk ik ook uit naar morgen, dan komt dochter weer terug uit Parijs en zij verheugt zich erg op onze kerst. Ook vind ik het fijn dat zus komt met kids 2e kerstdag, was ik zelf maar wat meer ontspannen....Allemaal dus dubbele gevoelens...
Astrid ik hoop dat het mee gaat valllen deze kerstdagen, wens je dit,
Groet Oregano

Katniss

Katniss

23-12-2013 om 23:14

Wel een beetje stress

Ik sta morgenochtend al in de keuken om alvast mijn de cheesecake te bakken voor woensdag. Als hij mislukt heb ik nog tijd om een Vienneta te kopen. Voor morgen staan ook nog het braden van het vlees en koken van de stoofpeertjes op het programma. Zojuist bedacht ik dat we natuurlijk morgen ook nog moeten eten en daarvoor heb ik nog niets in huis.
Dat gestres vind ik ook wel een beetje bij Kerst horen. Ik vind het leuk om van alles te koken, maar dat is natuurlijk ook veel werk (vandaag 1,5 uur door AH XL gelopen). En passant nog een beetje gemopperd op mijn vriend. Die zou donderdag hier komen eten en appt doodleuk dat hij dingen heeft gekocht om daar te gourmetten. Dat hebben we ooit wel eens overwogen, maar volgens mij hadden we uiteindelijk iets anders besloten. Nou ja, vrede op aarde

Astrid

Astrid

23-12-2013 om 23:48

leuk

te lezen dat ik niet de enige ben of juist dat er mensen zijn die er geen stress van ondervinden.
Hier komen alleen mijn ouders en tadaaa we gaan gourmetten in gewone kleding. Wie zich op wil dirken mag dat doen, wie in gewone kleding wil zitten is net zo welkom. De dag erna naar mijn ouders waar we in gewone kleding allerlei broodjes met allerlei beleg eten (warm en koud).
Uiteindelijk komt het elk jaar weer goed, maar de tijd ervoor met sinterklaas, de tijd erna met oud en nieuw, verjaardag moeder en mijn dochter, waarbij ik op het werk dagen van 12 uur maak rond deze tijd zijn erg zwaar.
Ik heb dus nog niet ene inkoop voor de kerst kunnen doen.
Waarom er niet ontspannen mee om kunnen gaan vroeg ik me af, omdat mensen noemen dat je daar zelf bij bent.
Ik vind het teveel geregel, teveel moeten, teveel geforceerdheid voor te weinig winst denk ik. Ik ben goed in organiseren, zelfs bij mezelf, maar ik heb het er diep van binnen niet voor over.
Denk toch een beetje lui en ook wel neurotisch van aard

madelief

madelief

23-12-2013 om 23:53

supermarkt

Heerlijk herkenbaar allemaal. Ik koop geen nieuwe kleding voor kerst. Alleen als ik daar zin in heb. Verder traditioneel hier. Schoonfam hier en de dag erna bij mijn fam. Zit dagen maar wel gezellig. Heb nu een gourmet schotel besteld bij de supermarkt voor eerste kerstdag
Is gewoon open en er is geen kip daar...
Dus geen stress gewoon eerste kerstdag boodschappen doen.
Tweede kerstdag is het ook open in geval van nood.
Eigenlijk is het idioot dat alles open is maar ach, ik moest ook wennen aan de zondagopening.
Verder doen we spelletjes of we kijken een film.
Weinig spannends dus

Jaina

Jaina

24-12-2013 om 02:05

Traditie

Door de jaren heen hebben zich hier de kersttradities dusdanig uitgekristalliseerd dat er van stress geen enkele sprake meer is. Elk jaar is namelijk precies hetzelfde.
We eten elk jaar zo'n beetje hetzelfde en ook niet heel ingewikkeld waardoor ik geen kookstress heb. Ik ben geen goede kokkin dus ik moet het hebben van ervaring. Ik ga dus ook niet experimenteren met de kerst. Dat mag van de kinderen niet eens want het traditionele menu moet op tafel. Daarnaast doe ik het ook zeker niet alleen maar mogen de kinderen meehelpen met de bijgerechten maar echt nodig is dat niet eens want wederom gewoonte.

Cadeautjes uitwisselen doen we ook met de kerst en leidde in vroegere tijden inderdaad tot stress. Sinds je alles zo'n beetje online kan bestellen is die stress ook weg. Ik winkel voor de kerst online. Rustig op mijn gemak een paar keer een uurtje surfen en bestellen. Bij sommige online retailers kan je het mooi laten inpakken. Verder koop ik begin november een paar rollen papier en elk cadeautje wat niet door de retailer is ingepakt pak ik in zodra het binnenkomt (of althans dezelfde week). Gelijk naam sticker er op en geen enkel probleem. Ook die stress is dus weg.

Kerstboodschappen gaan ook grotendeels online. De rest heb ik vanochtend vroeg gedaan. Ik hou niet van vroeg opstaan maar dan is het lekker rustig dus ook fijn. Mijn man verzorgt het eten op kerst avond en doet hier zelf de inkopen voor.

En verder hoef ik me helemaal niet af te vragen wat we met de kerst gaan doen want we doen eigenlijk elk jaar hetzelfde.

Vorig jaar waren we op vakantie met de kerst. Alles was geregeld en dat was ook heel fijn. Echter de kinderen wilden dit jaar een 'gewone kerst.'

Verder streef ik nooit naar perfectie want te hoge verwachtingen van dit soort dagen leiden meestal tot teleurstellingen. Zolang het allemaal wat gemoedelijk loopt is het prima wat mij betreft. En wat dat betreft helpt herhaling en traditie echt enorm. Je weet precies wat je kan verwachten elk jaar en dat is heel relaxed

tonny

tonny

24-12-2013 om 09:24

allemaal samen

deze kerst is heel speciaal, want allevier de kinderen hebben iemand ontmoet met wie ze bijzonder gelukkig zijn Voor het eerst! We hebben heel wat mindere tijden gekend, maar nu is iedereen blij - fantastisch hoor.

Zo bijzonder- eerst vier kinderen, nu acht aan de kerstbrunch. (mijn enige stress is dat onze koelkast te klein is, haha)

Het is zo verrassend allemaal. Eerst bij de geboorte van je eigen kinderen is het een verrassing wie er in je gezin gaat opgroeien, hoe diegene zich ontwikkelt. En als ze op een dag een partner vinden, komt er zomaar eentje bij (met ouders/familie, die soms ook weer heel gezellige aanwas blijken te zijn Heel speciaal.

Natuurlijk, het leven is kwetsbaar, alles kan zomaar weer anders zijn, dat weet ik best. Maar toch!!

Brianna F

Brianna F

24-12-2013 om 10:18

Kerst

Ik denk dat ik elk jaar de ideale kerst heb, voor mijn gevoel dan. Ik vind de kerstdagen en de tijd die eraan vooraf gaat de leukste tijd van het jaar. Ik kan er ook echt naar uitzien. Die man met baard en schimmel kunnen me niet snel genoeg weg zijn en dan ga ik helemaal los in versieren van boom en huis. Luid meezingend met een kerst cd.
Cadeautjes doen we niet aan, daar is sinterklaas voor. Inkopen doe ik zo met en met en echt niet de dag voor kerst. Kerstavond gaan we naar de kerk, ik zing in een koor en als we terug komen zijn er warme worstenbroodjes en beschuit met muisjes. Dat laatste is traditie en heb ik van thuis uit mee gekregen. 1e kerstdag uitslapen, brunchen en daarna naar mijn schoonouders waar de hele familie komt om kerst te vieren. We kunnen allemaal goed met elkaar opschieten, dus het is altijd reuze gezellig.
2e kerstdag ga ik 's ochtends met jongste dochter naar een kerstconcert en 's middags komt mijn oudste met vriend hier naar toe. Ik kook ik altijd hetzelfde, kalkoen met aanverwante zaken. Ik vind het leuk om uitgebreid te koken, maar er blijft genoeg tijd over om tussendoor een bordspel te doen. Dan lekker lang natafelen. Soms een wandeling, ligt aan het weer.
Met nieuwjaar gaan we naar mijn ouders, die wonen op 2 uur rijden, ook daar heeft de hele familie zich verzameld. Ik hoop dit nog heel lang op deze manier te kunnen vieren.

Molleke

Molleke

24-12-2013 om 11:02

Ik geniet

en vind het heerlijk om vrij te zijn, leuke dingen doen (gisteren wezen shoppen met het gezin in een andere stad) Vandaag de laatste boodschappen doen en het huis een beetje aan de kant. Morgen komt de familie bij ons en de 2e dag gaan we bowlen en daarna uit eten. Voor de andere dagen hebben we nog een bioscoopbezoek in de planning. Man en ik willen eigenlijk ook nog met zijn tweetjes even de stad in en een biosfilm pikken. Mijn vader is nog jarig en dan is het alweer oud en nieuw. Daarnaast zoveel mogelijk luieren, uitslapen (vooral de kinderen) veel films kijken. Heerlijk!!!!! Net als Brianna heb ik ook een leuke familie dus dat is totaal geen irritatie o.i.d.. Gewoon genieten.....

We genieten hier echt.

krin

krin

24-12-2013 om 11:03

Tonny

Mooi, die verdubbeling van je kerstbrunchtafel. Mijn moeder zei altijd dat je geen kind krijgt, maar een mens - en met dit soort gelegenheden is het fijn te zien dat je mooie mensen hebt gekregen. Een goede kerst!

krin

krin

24-12-2013 om 11:05

Neteret Mut

Ik wilde je absoluut niet weg zetten als klager, hoor. Het drukdrukdruk klinkt alleen zo vaak in deze periode, en ik vroeg me oprecht af waarom ik daar geen last van heb. Integendeel, ik zit me hier heel relaxed over de kop te werken
Misschien komt het ook omdat ik al genoeg reuring achter de rug heb de afgelopen twee maanden.
Ik wens ook de stressers een gezellige, ontspannen kerst toe.

neteret mut

neteret mut

24-12-2013 om 11:58

nogmaals re krin, zwaar ot

je hebt gelijk. Mijn eerste reactie was ook een "mijn ideale kerst" en dat is ws meer een ideaal weekendje ofzo. Op zich heb ik het niet heel druk, het is hier meer het wat chaotische van veel jongvolwassenen in huis die zich (vooral sinds de zomer) gedragen alsof ze in een studentenhuis wonen.

Tonny

"deze kerst is heel speciaal, want allevier de kinderen hebben iemand ontmoet met wie ze bijzonder gelukkig zijn "

Mooier wordt het niet! Dat moet een rijk gevoel zijn, je hele gezin met partners en kleinkinderen aan tafel. Geniet ervan!

skik

amk

amk

24-12-2013 om 20:01

tonny

als het de kinderen met aanhang zijn mis ik er dan niet tenminste 1? Zouden het er dan niet al 9 moeten zijn?

tonny

tonny

24-12-2013 om 21:22

haha, oplettende OO-ers

Alle vier kinderen hebben een geliefde.
En een van de vier kinderen heeft twee kinderen (onze kleinkinderen dus

Wens

Wens

26-12-2013 om 19:23

Dubbel

Mijn liefste kerstwens is onuitvoerbaar en eigenlijk niet alleen met kerst maar meer aanwezig met kerst. Man en ik hebben beiden geen ouders meer en missen ze enorm met kerst. Had ze ook zo graag als grootouders gezien. Dus je begrijpt wat mijn onmogelijke wens zou zijn, met kerst is dat gewoon meer aanwezig, dat gevoel van gemis. Daarnaast heb ik vorig jaar begin januari een miskraam gekregen dus was vorig jaar rond deze tijd zwanger, ook dat vind ik nu moeilijk. Het voelt toch "leeg".
Aan de andere kant geniet ik van wat ik heb en hebben we het gezellig met elkaar. Ik tel mijn zegeningen. Maar als ik hoor/lees over tafels vol met gezinsleden, voel ik wel een steek van gemis. Ik had zo graag Eem groot/groter gezin gewild, en mijn/onze ouders erbij gehad.
Ik klaag niet, ik wil niet klagen, maar voel me er wel soms verdrietig over.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.