Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Flora B

Flora B

21-01-2017 om 10:52

hoe werkt dat met vliegtickets?

Ik keek vorige weekend naar een vliegticket voor begin augustus. Heel erg goedkoop, 55 euro. Nu keek ik nog eens om het te boeken en is dezelfde vlucht 78 euro geworden. Kan het zijn dat het straks nog weer goedkoper kan worden, of is het een kwestie van nu vlug boeken, elke week wordt de prijs hoger? Ik heb geen idee hoe zoiets werkt? Het gaat om een KLM vlucht ( vermoedelijk lijndienst)

ijsvogeltje

ijsvogeltje

21-01-2017 om 11:06

ze worden in principe duurder

Ze worden in principe alleen maar duurder. Vroeg boeken loont. Een dag eerder/later kan soms ook een flinke verschil maken. Goedkoper wordt het alleen maar als er een actie is, zoals de werelddeal-weken (zo heet de KLM actie geloof ik).
Er gaan wel geruchten dat websites herkennen als je weer opnieuw op hun site komt (en de prijzen aanpassen), maar er zijn ook veel artikelen/onderzoeken die aantonen dat dat absoluut niet het geval is.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

21-01-2017 om 11:08

Kans gemist

Ze worden niet meer goedkoper. Ik heb me wel eens laten vertellen dat de boekingssites je IP-adres onthouden en de tickets duurder worden naarmate je vaker zoekt. Zelf heb ik eens tijdens het boekingsproces mijn ticket duurder zien worden. Mijn vriend en ik zaten naast elkaar elk op een verschillende site (hij KLM en ik Skyscanner). Op mijn site waren ze goedkoper, en toen ik de transactie wilde afronden kwam er zomaar 25 euro per ticket bij! Hebben we toch maar voor KLM gekozen. Het lijkt er ook op dat rechtstreeks bij de maatschappij boeken goedkoper is. Dat had mijn dochter onlangs (ook bij KLM).

Tijgeroog

Tijgeroog

21-01-2017 om 11:18

Klopt niet helemaal

Bij Ryanair zijn de tickets een week of 6 van te voren het goedkoopst.

Lou

Lou

21-01-2017 om 11:24

Kan snel gaan

Ik zat met een vriendin precies tegelijk dezelfde vlucht te boeken (we zaten ondertussen met elkaar aan de telefoon) en er stond wel bij dat er nog één stoel beschikbaar was, maar wij dachten dat dat onzin was. Blijkbaar klikte ik net iets eerder want zij kon die vlucht toen alleen nog maar boeken voor twee tientjes meer. Kwestie van seconden. Nu weet ik dus wat 'nog één stoel beschikbaar' betekent: het vliegtuig is nog lang niet vol maar voor deze prijs is er echt nog maar één stoel. Hoewel het natuurlijk ook kan betekenen dat het echt de allerlaatste beschikbare stoel van het vliegtuig is, maar goed, het kan dus snel gaan met die prijzen.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

21-01-2017 om 12:18

klopt

"Nu weet ik dus wat 'nog één stoel beschikbaar' betekent: het vliegtuig is nog lang niet vol maar voor deze prijs is er echt nog maar één stoel."
Zo werkt het inderdaad. x stoelen voor tarief 1, x stoelen voor tarief 2 etc. Je kunt eenvoudig testen of het de laatste stoelen zijn (of alleen de laatste stoelen voor dit tarief) door het aantal gewenste tickets te verhogen.

Tijgeroog, je schrijft "Bij Ryanair zijn de tickets een week of 6 van te voren het goedkoopst."
Last-minute-aanbiedingen zijn er natuurlijk alleen als er nog tickets beschikbaar zijn, en als daarvan wordt verwacht dat ze tegen het gewone tarief niet meer worden verkocht. Voor veel vluchten is dat helemaal niet aan de orde.

Ryanair

6 weken van tevoren goedkoopst ... heb paar keer op zaterdag geboekt en maandag vliegen of op donderdag boeken en vrijdag vliegen ... erg goedkoop. Dan wel meteen boeken. Eigenlijk gewoon blijven kijken. Dat met die cookies vaak genoeg geprobeerd maar heeft geen effect op prijs. Ook met iemand anders op dezelfde vluchten gekeken tegelijkertijd.
Ik vlieg gemiddeld 1x per 2 maanden met Ryanair en soms met Transavia als die goedkoper is.

Tijgeroog

Tijgeroog

21-01-2017 om 18:52

Ryanair

De prijzen in de gaten houden, dan blijkt dat ze steeds goedkoper worden en 5 weken van te voren weer stijgen in prijs.

Tuinstoel

Tuinstoel

22-01-2017 om 12:34

goedkoop/duur

Heeft bij Ryanair vooral te maken met het aantal beschikbare stoelen. Zijn er nog weinig stoelen verkocht dan worden de prijzen lager, worden de stoelen schaars dan worden de tickets duurder.

Bij KLM kan het ermee te maken hebben dat de Werelddealweken net zijn afgelopen.

Vergelijken mbv Kayak en Skyscanner loont.

Flora B

Flora B

28-01-2017 om 12:33

gekocht.

Vorige week zaterdag doorgepakt en gekocht voor 78 euro, nu al 92 euro. Dat het zo ontzettend snel gaat. De tickets zijn voor onze 2 kinderen die na komen vliegen in de zomervakantie. Nu is het ook geregeld en klaar. Bedankt allen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.