Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Hoe vervoer jij je mobiel?

Naar aanleiding van het draadje hierboven de vraag hoe jij je mobieltje met je meeneemt. Ikzelf heb 'm meestal in het telefoonvak van mijn tas als ik onderweg ben. Als ik mijn tas niet bij me heb, heb ik dus ook meestal geen mobiel bij me, ook omdat ik vaak jurken draag en daar geen zakken in zitten. In de zomer als ik geen jas draag, weet ik dus vaak niet hoe ik dat ding moet meenemen.

Hoe doen die pubers met sociale-mediastress dat eigenlijk? Vastgeplakt op hun lijf? Zo'n los tasje aan de pols? Aan een ketting om de hals? Ben benieuwd

Chris


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
margje van dijk

margje van dijk

10-05-2012 om 16:27

Nou, dan hier ook

Hierboven had ik dit geschreven, dan hoef ik het niet opnieuw in te typen:
En de vraag van Chris: Ja, ik heb altijd m'n telefoon bij me. In huis laat ik hem wel op tafel liggen of zo, dus als ik boven ben kan ik wel eens een telefoontje missen. Op mijn werk leg ik hem op mijn bureau. Verder heb ik een piepklein zwart handtasje (ruimte voor portemonnee + telefoon en verder niets), aangeschaft toen ik vorig jaar telkens op toernee moest en op het podium geen 'echte' tas mocht hebben maar deze was zo klein dat-ie niet als zodanig werd herkend, en daar loop ik nu altijd mee. Een soort aan je lijf gehangen jaszak. Zoiets als wat vrouwen vroeger onder hun rokken hingen. (Waarom hebben we dat toch ooit afgeschaft). Ja, misschien wel een beetje idioot, maar zo doe ik het. Dat piepkleine tasje en dan nog een werktas/boodschappentas/rugzak of wat de gelegenheid maar vereist. Als ik naar het werk ga stop ik dat hele tasje in m'n werktas.

Margje

krin

krin

10-05-2012 om 16:31

Puber

De pubers die ik ken, hebben hem gewoon altijd in hun hand. Hoe het op de wc doen weet ik niet (dat verklaart misschien de vele remedies die circuleren op twitter voor telefoons die in de pot zijn gevallen). Of heel soms doen ze hem in hun broekzak (maar ja, zo'n hele lage heupbroek heeft een zakdiepte van twee centimeter, daar raak je geen mobiel in kwijt.
Gewoon vasthouden dus. Ik vermoed dat het nog een paar generaties duurt en dan worden kinderen geboren met een extra huidflapje. Elastisch.
Zelf heb ik sinds ik dat ding heb gewoon vaker een tas bij me, met daarin mijn telefoon, ook nog verpakt in lelijk groen hoesje van de markt.

Maylise

Maylise

10-05-2012 om 16:43

In de buurt

Mijn telefoon is meestal wel in mijn buurt. Op werk ligt hij op mijn bureau. Thuis op een strategische plek. Soms leg ik hem niet op een van de vaste locaties thuis (bureau, plankje boekenkast, plankje keuken, nachtkastje) en dan pak ik de vaste telefoon om mezelf te bellen. 99% van de tijd ligt ie echter op een van de vaste locaties in de buurt. Naar de WC neem ik hem niet mee
Buitenshuis in mijn tas die ik eigenlijk altijd bij mij heb.

Dus ja, ik ben zelden zonder mobiel.

Ely

Ely

10-05-2012 om 17:24

Opbergplaatsen van pubers

In je laars, in je bh, in je mouw dit alles altijd maar even en indien mogelijk

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Sancy

Sancy

10-05-2012 om 18:51

Bij me

Ik heb mijn mobiel thuis naast me liggen op tafel, op mijn werk naast me op het bureau en onderweg in mijn handtas of in mijn jaszak. 's Nachts ligt hij op het nachtkastje.

toja

toja

10-05-2012 om 21:03

In mijn tas

Ook nu ik thuis ben zit hij gewoon in mijn tas.
Zie ik hem morgen wel weer

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

kastanjet

kastanjet

10-05-2012 om 22:41

Niet mijn telefoon, maar mijn insulinepomp. Dat is zo'n ding dat ik 24 uur/dag bij me moet hebben.
Ideale plek.
Vanwege de diabetes heb ik altijd een tas bij me, met daarin mijn telefoon.

Kaaskopje

Kaaskopje

11-05-2012 om 00:33

In tas of jas

Ik doe mijn telefoon, galaxy sII dus groot, meestal in mijn 'dames'-tas. Bij de een altijd in een binnenvak, bij de andere ook wel in het buitenvak (woon-werk reis). Als ik die tassen niet gebruik doe ik de telefoon in mijn jaszak. Als het warm is en dus geen jassenweer, dan zal ik een tas moeten gebruiken. Mijn dochters hebben de meest fraaie tassen. Van net iets groter dan een beurs tot hutkoffers. Geen dag zonder tas.

Kari1

Kari1

11-05-2012 om 07:56

Bh?

Echt waar? En waar dan in die bh, onder de oksel, onder de borst? Ik heb het net even geprobeerd voor de spiegel maar dat ziet er echt vreemd uit met mijn cup 80C en een T-sirt met strak vestje erover. En ik heb een nette mobiel, geen koelkast. Die internet-dingen die die pubers hebben zijn nog groter toch?
Hier in een tas. Gaat mee als ik de deur uit ga (welke tas is afhankelijk van bestemming en doel), en ben ik thuis dan ligt hij in het mandje in de hal bij de sleutels. Het telefonisch contact met de buitenwereld verloopt thuis vooral via de vaste telefoon.
Kari

Marie

Marie

11-05-2012 om 08:30

Broekzak

Hallo
Ik heb mijn mobiel meestal in mijn broekzak. Op het werk ligt ie meestal op mijn bureau. En alleen als ik geen broek draag gaat de mobiel in een tasje.
Dochters (pubers) hebben de mobiel ook altijd in de broekzak. Dat geldt voor de meeste pubers die ik ken.
Ik bijvoorbeeld speciaal de Galaxy Ace genomen, omdat die nog gewoon in de broekzak past. Ik houd niet zo van dat gehannes met tasjes.
Groetjes

liedewij

liedewij

11-05-2012 om 08:54

In m'n bh.

Heb een plat mobieltje, stop 'm onder m'n bh banndje net boven m'n borst. Als ik heel streakke kleding aan heb kan het niet maar anders wel.

Broekzak

Hier hebben de pubers 'm meestal in de broekzak. Ik merk trouwens dat broeken aan de achterkant altijd aan 1 kant slijten...de kant waar de mobiel niet inzit. W.s. omdat die eenzijdig door die mobiel 'scheef' getrokken word?
Maar hier fietsen ze veel en dat maakt dat broeken aan de achterkant harder slijten.
Als oudste zomers uitgaat en geen jas meeneemt en b.v. een rok aanheeft of iets anders zonder zakken, heeft ze een klein tasje voor haar mobiel en wat geld. Maar dat komt maar soms voor. Ik heb 'm in de tas en op werk in mijn broekzak of op mijn bureau.
groeten albana

Merel

Merel

11-05-2012 om 10:22

Bh maar....

Ik deed 'm altijd in mijn bh (alleen als ik geen tas of zakken in mijn kleding heb) zo bijna onder mijn arm. Zit prima en je ziet er bijna niets van (strak truitje en vestje bijv. dan zie je niets) alleen een strak truitje doe ik toch niet. Maar toen begon iemand over eventuele schadelijke straling, en dat zit dat mooi daar bij je borst...sindsdien durf ik het niet meer, en loop ik met dat ding te hannesen. In mijn achterzak vind ik nou ook niet echt leuk staan (en het is nog wel een hele kleine mobiel) je ziet 'm zitten, het staat mooier zonder mobiel.
Tasjes, daar hou ik eigenlijk niet van bij het uitgaan. Gewoon boodschappen doen en je tas mee, prima. Maar met uitgaan zo'n lullig tasje te moeten omdoen, nee.....
Dussss ik weet eigenlijk niet wat ik met mijn mobiel aan moet sindsdien

Waar laten mannen hem dan?

Bij gebrek aan bh moeten die toch de oplossing wel hebben?

ishtar

ishtar

11-05-2012 om 10:52

Man

heeft mobiel in broekzak (voor) of zakje van overhemd, als hij die aanheeft. Soms ook in de zak van zijn jas.
Ik heb bij voorkeur geen mobiel, maar als het nodig is zit ie in de binnenzak van mijn jas, of in een tas. (en als mijn mobiel nodig is, ben ik met de auto en heb ik sowieso een jas of tas voor de rest van de benodigdheden)

margje van dijk

margje van dijk

11-05-2012 om 11:26

Lol, genista

Op de plaats waar wij borsten hebben

Margje

Merel, abfab

Hmm, Patsy Stone van Absolutely Fabulous had wel een bijzondere opbergplek voor haar mobieltje bedacht voor als je geen tas of zakken hebt. En met de te telefoon op de trilstand had dat ding nog een dubbelfunctie ook... Jammer dat ik er geen fragmentje van kan vinden op Youtube, was best grappig.

skik

Leuk

Als ik straks in de bus zit en er gaat een mobieltje af (gebeurt vaak in de bus) ga ik zomaar eens zitten kijken of gebelde persoon inderdaad in de boezem gaat graven .
Zelf heb ik een smartphone in een groot, lomp, leren hoesje, dat gaat in mijn tas, en ik heb altijd een tas bij me want ik ben gek op tassen. Ik word later zoals mijn oma, die in het verpleeghuis zit en dus maar woont in haar tas bij wijze van spreken. Vol met servetten die ze meeneemt van tafel, een paraplu die ze niet meer nodig heeft maar niet zonder wil en af en toe vissen we er een klont uit van gesmolten snoep, bid-/doodsprentjes en kapotte armbanden.
Nee, ik ben zo (naar een fragment uit mijn favoriete film aller tijden):


http://www.youtube.com/watch?v=9TL7LaxyYz4

Vic

Vic

11-05-2012 om 12:03

Tas

Mijn telefoon zit altijd in mijn tas. Ik ben volgens mij wel eens een draadje gestart over hoe vrouwen dat doen zonder tas. Waar laat je dan bijv. je sleutels, portemonee en agenda? Dat past echt allemaal niet in mijn zakken.

Vroeger....

Voordat ik het tassenlicht zag schoof ik dingen wel eens in mijn schoenen. Kleine dingen dan wel.

Tijgeroog

Tijgeroog

11-05-2012 om 12:30

Genista

Mannen zijn veel praktischer, die dragen geen mooie rokjes maar handige broeken met veel zakken.

Maylise

Maylise

11-05-2012 om 12:32

Tas

Buitenshuis heb ik altijd een tas bij mij. Ik zou niet weten hoe ik het zonder tas zou moeten doen. In mijn tas zit mijn telefoon, portemonnaie, leesboek, sleutels, medicijnen, make up, zakdoeken... Allemaal dingen die ik handig vind om altijd bij me te hebben. Alleen naar de bakker op hoek ga ik wel eens zonder tas. Verder eigenlijk nooit. Zelfs als ik het minimum meeneem (sleutels, medicijnen, geld/bankpasje, rijbewijs, telefoon) vind ik een tas handiger dan alles los meenemen.

Maylise

Maylise

11-05-2012 om 12:33

BH zou trouwens niet passen, te grote telefoon en te veel borst op die plaats. Lijkt me ook niet lekker zitten. Fan liever jaszak of gewoon los.

En ik

Ik heb hem dus in mijn jaszak zitten, 's zomers in mijn broekzak. En als ik rondloop in kleren zonder zakken, dan heb ik hem dus gewoon niet bij me. Ik neem thuis ook lang niet altijd de mobiel op, want dan zit hij in mijn jaszak (en hoor ik hem niet )

rosa

rosa

11-05-2012 om 17:23

Broekzak

altijd, en op m'n bureau als ik werk.

In dochters klas hebben veel meiden 'm in de uggs..

toeschouwer

toeschouwer

12-05-2012 om 01:28

Laarzen

Ik zag laatst iemand die druk organisatorisch werk deed en van hot naar her rende, die haar mobieltje in haar hoge laars had gestoken. Dat in combinatie met mooie sterke slanke benen en stoere doch elegante laarzen, was een prima gezicht.

Zelf ben ik onhandig met tassen en neem het liefst geen tas mee als ik "even weg" ga (boodschapje of zo) of uit ga. Dan moet dus alles in zakken gedaan worden (veel sleutels, dikke portemonnee of los geld, mobieltje), en dat is ook vaak niet handig als je de jas in een garderobe hangt en verder nauwelijks of geen zakken hebt, of je met volle zakken lelijk volgepropt voelt. Dus tja, dan toch maar een tas(je). Ben in dat opzicht echt jaloers op mannen, met hun veel handiger kleding.

Moslima's

Waar ze hem bewaren weet ik niet, maar ik zie regelmatig hoofddoekdraagsters die hun mobieltje tussen hun hoofddoek schuiven en zo handsfree bellen. Handig!

skik

Tihama

Tihama

12-05-2012 om 23:29

Blazers

Op mijn werk heb ik altijd een blazer aan. Ik zoek mijn mobieltjes er ook op uit dat ze in mijn blazerzakken passen. Daarom heb ik een HTC Wildfire ipv een I-Phone. Die IPhone is namelijk te groot voor verschillende van mijn blazerzakken. Is soms wel jammer, want het beeldscherm van die Wildfire is dus ook kleiner, maar ja, anders moest ik hem in mijn handen houden.....

Portemonnaie en sleutels zitten in de zakken van mijn jas. Mijn portemonnaie is trouwens ook creditcardformaat. Er passen precies 4 pasjes tegen elkaar gedrukt in, rijbewijs is ook pasje. Die portemonnaie past dus in de andere blazerzak indien nodig.

Ongeacht het weer heb ik dus altijd een blazer bij me. Als het heet is, dan hang ik die het grootste deel van de tijd over de stoel. Ik heb nogal eens vergaderingen op verschillende plekken, dus dan gaat de blazer eerst weer aan en dan op de plek van bestemming weer over mijn stoel.

In mijn vrijetijdskleding prop ik hem meestal in een zak. Ik koop ook alleen maar jassen met genoeg zakken. En in elk geval altijd met een binnenzak, want ik wil mijn portemonnaie beslist niet in een tas hebben. Die draag ik per definitie op mijn lichaam.

Tihama

Ely

Ely

12-05-2012 om 23:56

Blazer (ot)

Dan denk ik aan een dubblebreasted (schrijf je dat zo ?) marineblauw jasje met gouden knopen. Ik heb althans altijd geleerd dat dat een blazer is.
Bedoel je dat je dat altijd draagt?
Of een colbertje cq jasje?
Ben niet nieuwsgierig hoor

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Tihama

Tihama

13-05-2012 om 11:35

Blazer/colbert/jasje

Allemaal namen voor hetzelfde, wat mij betreft. Ik weet dat er een historisch verschil is, maar op zalando is dat verschil er niet meer

Ik heb ze in minstens 10 kleuren en diverse stoffen en uitvoeringen, netjes en sportief, linnen, katoen, velours, leer etc.

Ik draag ze soms als onderdeel van een pak, soms op rokken, soms op jurken. Ik heb trouwens geen doublebreasted want die staan niet bij mijn figuur en vooral geen goud, want dat staat niet bij mijn huidskleur

Tihama

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.