Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Mara

Mara

28-09-2012 om 09:54

Hoe vermijd je fileleed naar 's gravenhage?

Volgende week moet ik vanuit Schiphol naar 's Gravenhage, op een doordeweekse dag, in de ochtend. "s middags om 12:30 word ik verwacht in Diemen. Nu ben ik aan het dubben hoe laat ik nog weg kan, zonder fileleed mee te maken (heen en terug) en of ik beter over de A4 of A44 kan. Of is het lood om oud ijzer omdat er op beide wegen altijd files staan. Ik mag zelf bepalen hoe laat ik weg moet, als ik maar om 12;30 terug ben. Als dat echt niet lukt, kan ik, als ik op tijd ben, nog voor vervanging zorgen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
krin

krin

28-09-2012 om 09:59

Tja

Het schijnt iets beter te gaan sinds de verbreding, maar het staat nog vaak genoeg vast. Schiphol-Den Haag + geen fileleed = trein.

Trein?

Sorry hoor, hier zit je vermoedelijk niet op te wachten, maar is de trein niet handiger? Schiphol heeft een station, Diemen heeft er 2 en Den Haag een hele rits.

Ik zou bijna zeggen: van Schiphol naar station Lelylaan, trein naar Den Haag, van Den Haag naar Diemen, van Diemen weer naar Lelylaan (ev met metro).

Maar goed, ik rijd zelf geen auto, dat kleurt mijn perspectief nogal.

Groeten,

Temet

Vic

Vic

28-09-2012 om 10:05

Ik moet regelmatig naar Leiden en Den Haag, over de A4, in de spits. Die kant op is prima te doen tegenwoordig. Ze zijn nu wel bezig met het afsluiten van op/afrit Nieuw-Vennep dus daar stagneert het een beetje, maar verder prima te doen. Voor de terugweg, rond het middaguur, zou ik rekenen op een uur reistijd.

Guinevere

Guinevere

28-09-2012 om 10:45

Sinds de verbreding

Sinds de verbreding van de A4 er is rijd ik dus enorm snel daarlangs. Weg files, tenminste op mijn tijden. Dus neem gewoon de A4 en reken voor de zekerheid iets extra tijd. En voor midden op de dag maakt het al helemaal niks uit.

Mara

Mara

28-09-2012 om 11:04

Goed om te weten

Goed om te weten dat het mee valt op de A4. Helaas kan ik niet met de trein omdat er iets groots en zwaars mee moet. Anders was dat een goed alternatief geweest.

Angela67

Angela67

28-09-2012 om 13:33

Waarom vermijden?

hoi,
ik denk dat als er file staat, je het gewoon moet accepteren. Jij kiest voor de auto, dus jij mag in de file staan . De bedoeling volgens mij van files is dat mensen andere oplossingen gaan zoeken. Trein, andere tijd, andere dag, etc. Ik snap dat files voor omwonenden niet altijd fijn zijn, maar uitbreidingen van snelwegen is zó 2011, het verkeer staat toch regelmatig stil door allerlei oorzaken. Kun je beter de omgeving niet opzadelen met uitbreidingen van asfalt en de wal het schip laten keren.
Wellicht dat combinatie auto/laatste stuk trein of OV_fiets een oplossing is? Misschien kun je carpoolen en dan samen in de file staan?
Groet,
Angela

Angela67

Angela67

28-09-2012 om 13:34

Oh iets zwaars

ik lees dat je iets zwaars hebt te vervoeren.
dan lijkt me accepteren of ander tijdstip de oplossing?
Angela

bibi63

bibi63

28-09-2012 om 13:45

Pffff angela

Wat een raar bericht van jou. Je doet nu net of iedereen er voor kiest in de file te gaan staan.... Of altijd keuzes heeft. Nee, helaas is dat niet zo, en ik kan je legio voorbeelden noemen. Maar goed, jij zal vast in de buurt van een snelweg wonen én daar niet hoeven te zijn tijdens de spits. Heel fijn voor jou. Luxe.
Bibi

Vic

Vic

28-09-2012 om 13:46

Goh angela

Wat een belerend stukje. Ik ga bijna nooit met het OV omdat ik het verschrikkelijk vind. Daarbij kan ik nagenoeg nooit een heel traject met het OV doen, tenzij ik 20 minuten lopen naar het station op de koop toe neem (daar gaat geen bus heen in dit dorp, raar maar waar). Plus dat je altijd concessies moet doen qua tijd, je komt nooit op de door jou gewenste tijd op de door jou gewenste plek.

Mara

Mara

28-09-2012 om 16:03

Andere oplossing

De bedoeling volgens mij van files is dat mensen andere oplossingen gaan zoeken.' Nouja bedoeling.. ik sluit me aan bij de opmerking van Knurf. Maar dat doe ik toch ook. Een oplossing die binnen de mogelijkheden ligt: namelijk gaan op een tijdstip wanneer het rustiger zou zijn. Als dat er is. Het heeft geen zin, voor mij niet, voor de file niet, voor jou ook niet, als ik 'ns gezellig op tijd vertrek om in de file te gaan staan! Blijft staan dat er iets groots en zwaars mee moet dat niet te tillen is. Ik snap deze reactie niet zo goed.

Maar het goede nieuws is dat Rijkswaterstaat voor de oplossing heeft gezorgd. En dat slechts voor die ene keer dat ik gebruik van die weg! Ik voel me zeer bevoorrecht. *winkie*.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.