Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Hoe vermaak ik mezelf wanneer mijn dochters naar One Direction zijn

Woensdag lever ik vier meiden af bij de Arena, ik hoop daar uiterlijk om 18.00 uur te zijn en moet om ca. 22.00 uur weer terug zijn om ze op te halen. Wat zal ik in de tussentijd eens gaan doen. Hoewel Amsterdam natuurlijk het bruisend centrum van het universum is, vraag ik me af of er op woensdagavond in je eentje vermaak is. Verder dan een bioscoopbezoek kom ik eigenlijk niet, en ik ben niet echt een biosliefhebber. Wie heeft tips hoe ik die vier uur een beetje aangenaam kan doorbrengen?

skik


Eten

Ik heb vaak zo uren moeten doorbrengen in Amsterdam en mijn favoriet was inderdaad de bisocoop, Tuschinsky, heerlijk. Maar daar hou je niets van.
Alternatief: parkeer op de P&R, je krijg dan een kaartje om met de metro naar de stad te gaan en weer terug. Even rondwandelen en een café of restaurantje zoeken waar je goedkoop een broodje kunt eten. Kopje koffie erbij, boekje erbij, zelfs werk nam ik soms mee, lekker aan een tafeltje, tussendoor genieten van de mensen en de tijd vliegt voorbij.

Tsjor

Wifi

Tegenwoordig kun je zelfs kijken waar wifi is, laptopje mee en je amuseert je wel.

Tsjor

Angela67

Angela67

22-06-2014 om 12:03

musea?

zijn er geen musea die 's avonds open zijn?
bijenkorf etc, zijn die niet later open?
gr Angela

Annet

Annet

22-06-2014 om 12:40

Decathlon

Bij de Arena is een winkelcentrum met o.a. Decathlon.
Mijn favoriet voor vakantiekleding, spullen, zomercadeautjes, etc.

Metro de stad in gaat inderdaad ook heel makkelijk.

bibi63

bibi63

22-06-2014 om 13:28

iemand meenemen

Of past dat niet meer in de auto? Dat kan natuurlijk als je 4 meiden bij je hebt. Kan je niet een vriendin charteren die het leuk vindt om met jou in A'dam ergens een hapje te eten en daarna nog even terrasje pakken (zij dan met eigen auto)? Of ken je niet iemand die daar niet zover vandaan woont en je mee kunt afspreken?
Gr. Bibi

skik

skik

22-06-2014 om 14:06 Topicstarter

Tuchinsky it is

Ik ga The Grand Budapest Hotel bekijken in Tuchinsky. Dat is goed te doen qua afstand en tijd. Als we met onze ruim ingebouwde marge veel te vroeg bij de Arena zijn kan ik alvast naar de stad om wat te eten en rond te keutelen en met de aanvangstijd van deze film kan ik ook weer op tijd terug zijn. Bedankt voor de tip Tsjor, de film lijkt me ook als niet-filmliefhebber wel leuk en ook als er niks aan is, is het leuk om een keer in dat mooie theater te zijn geweest. En alles beter dan een film kijken in Pathé Arena en daar nog uren rondhangen.

Musea zijn op woensdagavond helaas ook niet open, het Van Gogh museum is alleen op vrijdagavond open.

Bibi, daar heb ik ook aan gedacht, om iemand mee te nemen. De enige die ik ken die daar tijd voor heeft gaat dinsdag al met haar dochter naar het One Direction concert. Verder kan i.v.m. werk niemand van half vijf tot tegen twaalven met mij op pad.

skik

Egel

Egel

22-06-2014 om 14:15

Leuk Skik

The grand Budapest hotel is bepaald geen standaardfilm. Ik vond hem heel bijzonder en gewoon erg leuk.
Veel plezier!

Stenna

Stenna

22-06-2014 om 19:34

theater?

Misschien is er ergens een voorstelling in een leuk klein theater(cafe) oid waar nog kaarten voor zijn? Keuze genoeg in Amsterdam, denk ik?

Eettips

Als je het overvloedige standaard fastfood rond Tuschinski wilt mijden dan kan je bijvoorbeeld naar La Place (bij de V&D bij de Munt - kijk op de site voor kortingsbonnen), in de Amstelstraat (da's voorbij het Rembrandtplein richting Stopera) zit Wagamama (noedels etc), op de Vijzelstraat of -gracht om de hoek bij Tuschinski zit een kleinere noedeltent en op de Zeedijk heb je uiteraard Chinezen te kust en te keur, allemaal plaatsen waar je ook redelijk in je eentje kan gaan zitten.
En dan nog een tip voor iets aparter Aziatisch eten:
http://www.iens.nl/restaurant/21483/amsterdam-nyonya-malaysia-express

(ze hebben kennelijk geen eigen site, vandaar de link via Iens). Dit zit dus ook vlakbij de Nieuwmarkt maar dan de andere kant op - eigenlijk als je van de Nieuwmarkt richting Tuschinski loopt. Maleisisch eten, ook erg lekker.

O ja, en mocht het nou goddelijk weer zijn, dan kan je ook nog kijken of je een plekje kan bemachtigen op het terras van Cafe De Jaren (Nieuwe Doelenstraat), dat terras ligt aan de achterkant en ziet uit over het water, echt een prachtplek maar daarom ook vaak vol. Maar er wordt woensdag geloof ik gevoetbald, zij het niet door Nederland, dus dat helpt allicht.

Groeten,

Temet

Puck

Puck

23-06-2014 om 12:49

skik 18 uur?

Skik, het concert begint 18 uur, ik denk dat je meiden er wel een stuk eerder willen zijn dan. Veel plezier.

caton

caton

23-06-2014 om 12:52

ik mag zelf meegenieten

Van Sinterklaas kregen mijn kinderen (10 en 12) een kaartje voor 1D en hoera, er zat ook een kaartje voor mij in de zak. Links en rechts nog aan wat oudere pubers gevraagd of ze mee wilden als oppas, maar helaas wilde niemand. Ik mag dus morgen 'lekker' meegenieten van het concert. En nee, het is niet de bedoeling dat ik bijvoorbeeld ga lezen (kan me erg goed afsluiten), want stel je voor dat ik dan gefilmd word. Dan denkt iedereen dat 1D saai is. Aldus jongste. Ik geef me er dus maar aan over.

amk

amk

23-06-2014 om 13:05

nog een restauranttip

reguliersdwarsstraat (achter de bloemenmarkt) caraibisch restaurant Margarita. Zit er al jaren en dat lukt alleen als je goed eten serveert.
http://www.lamargarita.nl/

skik

skik

23-06-2014 om 17:49 Topicstarter

Amsterdam

5 Seconds of Summer begint om 18.50 mailde Mojo. Als we er tussen 17.00 en 17.30 zijn lijkt me dat ruim op tijd, met als uiterlijke tijd 18.00 uur. Moet lukken. Ze hebben toch zitplaatsen.

Het rare is dat je uren de tijd hebt dus denkt dat je een hoop kan doen, maar je moet rekening houden met dat het tegenzit, dat je nog met de metro heen en weer moet naar het centrum en dat je toch wel op tijd terug moet zijn. Per saldo valt het dus wat tegen qua mogelijkheden.

Catan, godzijdank hoef ik niet mee. Ik vind die muziek bagger en al die gillende meiden zal ik ook niet missen. Bovendien zitten mijn dochters met hun respectievelijke vriendinnen op verschillende rijen. Op zich wel leuk om je kind zien te genieten, maar been there done that bij K3, tig jaar geleden.

Temet, ik ga dat Maleisisch restaurantje uitproberen als ik tijd heb, klinkt lekker. Café de Jaren ken ik, daar zat ik 24 jaar geleden met mijn verkering (nu man) op ons romantisch weekendje weg ter gelegenheid van zijn afstuderen.

Gisteren was ik ook in Amsterdam, alwaar ik een topprestatie heb geleverd. Ik ging naar het Concertgebouw en heb mijn auto om de hoek daarvan (en ook nog eens gratis, want zondag) weten te parkeren, 100 meter van de ingang. Ik was erg met mezelf in mijn nopjes!

skik

Tijgeroog

Tijgeroog

23-06-2014 om 18:12

Temet (ot)

Temet, ben je wel eens bij Jun geweest? Indonesisch.
http://www.iens.nl/restaurant/34920/amsterdam-restaurant-jun

Tijgeroog (ot)

Nog niet. Gaat op het lijstje van restaurants waar we ook een keer heen willen.

Skik, gratis parkeren in de concertgebouwbuurt op zondag? Daar hoor ik van op. Ik hoop maar dat je je niet vergist hebt, met die snelle scanauto's van tegenwoordig heb je zo een bon te pakken (merkte mijn partner laatst).
Maar hoe dan ook een prestatie.

Groeten,

Temet

caton

caton

24-06-2014 om 12:28

skik

ik zou ook liever niet meegaan, maar ik vind 10 en 12 net even te jong om alleen in de Arena los te laten. Jammer genoeg is er geen griepje binnen 1D uitgebroken. Nou ja, die paar uur moet ik maar uitzitten. Wie weet word ik ook nog fan

Tijgeroog

Tijgeroog

24-06-2014 om 12:47

Temet

Laat je het weten als je geweest bent? Ik ben benieuwd... Amsterdam is voor ons te ver weg, maar we kwamen altijd graag op de camping van de eigenaren. De camping is verkocht en opgevolgd door het restaurant. Op de campi ook altijd erg lekker gegeten.

Puck

Puck

24-06-2014 om 13:21

Caton

Hier hetzelfde schuitje: ik ga maar vooral genieten van al die hysterische meiden om me heen.

caton

caton

25-06-2014 om 09:28

was leuk

Gisteravond geweest en het was best leuk. Het gillen van het publiek was meer dan oorverdovend (meer oorvernielend) maar het was wel grappig om te zien hoe al die meiden compleet uit hun dak gingen als er alleen maar een promootje van 1D op het scherm werd laten zien. We moesten tot kwart voor 9 wachten en toen begon het echte concert. Wij hadden een verrekijker bij ons en dat was erg handig. Vooral voor mij want ik vond het kijken naar het publiek veel leuker dan het podium . Wat me verbaasde was dat er ook wel oudere meiden waren. Ik dacht dat het bij een jaar of 16 wel zou ophouden, maar er zaten ook veel meiden van een jaar of 18-20 om me heen. Ook een aantal moeders, met oordoppen.

Celine

Celine

25-06-2014 om 09:36

flauwvallers

Hoorde van een collega die mee was dat er ook veel flauwvallende meiden waren. En dat de akoestiek belabberd was (galmend door het dichte dak). Maar kennelijk vond jij het niet zo erg, Caton?

caton

caton

25-06-2014 om 09:45

geluid

Zodra iemand van 1D begon te zingen, werd er zo ontzettend gegild dat de muziek bijna niet te horen was! Dus ook tijdens een nummer als eerst Harry een regel zong en dan Zayn, werd er gegild. En dat bleef het hele concert zo. De kwaliteit van het geluid kan ik dus niet zo goed beoordelen. Ik heb al een paar weken een piep in mijn oor en ik was gisteravond bang dat dit nooit meer goed zou komen. Maar het viel me mee dat ik vannacht weinig last had.
En ja, ik heb gezien dat er een aantal meiden weggedragen werd van het veld. Wel werd er drinken uitgedeeld aan de meiden die vooraan stonden. Ik kon het niet helemaal goed zien, maar het leek iets van ranja of zo.

skik

skik

25-06-2014 om 10:40 Topicstarter

Caton

Je schrijft dat het echte concert pas om kwart voor negen begon. Hoe laat was het dan afgelopen? In de concertinfo staat dat het om kwart over tien afgelopen is, maar dan gaan ze waarschijnlijk uit van een aanvangstijd van acht uur.

skik

skik

skik

25-06-2014 om 13:18 Topicstarter

Feest!

Wat zal oudste een feestavond hebben, niet alleen omdat ze eindelijk One Direction in concert ziet, maar ook omdat ze zojuist gehoord heeft dat ze geslaagd is voor haar examen!

skik

caton

caton

25-06-2014 om 15:27

afgelopen

Het was om ongeveer kwart over 10 afgelopen, dus 1D speelde ruim anderhalf uur.

Puck

Puck

26-06-2014 om 08:32

Zelfde ervaring als Caton

mèn, wat kan een menigte meiden gillen! En al vanaf het voorprogramma, ook 5SOS kon rekenen op een uitzinnig gekrijs. Dus eigenlijk van 7 uur tot kwart over 10 in een oorverbrijzelend concert gezeten. Door het gegil kon de helft van de tijd weinig muziek horen en vanaf onze zitplaatsen was ook het gepraat tussendoor amper te verstaan, ook vanwege het slechte geluid, want die vond ik belabberd. Ook vond ik de pauze tussen het voorprogramma ontzettend lang. Ruim 3 kwartier zit je dan naar clipjes van top 40 hits te kijken en te luisteren.
1D heeft inderdaad ruim 1,5 uur gespeeld. Persoonlijk vind ik dat kort voor een concert, maar mijn concertervaring is dan ook redelijk beperkt hihi.
Anyway, dochter vond het geweldig en ik heb me ook wel vermaakt. Dochter heeft een hekel aan giga drukte als je de ArenA uit gaat dus ze vroeg tijdens de toegift of we al weg konden. Toen we buiten de ArenA stonden wemelde het daar van de ophalers. Zal niet meevallen om als kind daar je chauffeur tussen terug te vinden hihi.

bibi63

bibi63

26-06-2014 om 09:59

Slim van je dochter, Puck

Onze dochter met vriendin en moeder van vriendin hebben die toegift nog wel meegemaakt, maar hebben daarna 1 uur!! in de parkeergarage volkomen stil en vastgestaan.........
Bibi

caton

caton

26-06-2014 om 11:42

uittocht viel mij juist mee

Wij hadden een punt afgesproken met onze ophaler (bij de ING bank) en dat was nog geen 5 minuten lopen. Wij waren dus binnen een kwartier uit de Arena in de auto. Meiden vonden het ook geweldig en ach, je hebt wat over voor je kind

skik

skik

26-06-2014 om 13:10 Topicstarter

Ging allemaal soepel

De meiden stonden om 17.00 uur voor de ingang, hebben nog even friet gegeten en zijn toen naar binnen gegaan. Ze hebben genoten! Jongste en haar vriendin waren bij het voorprogramma de enigen in hun vak die dansten en meezongen terwijl de rest zat en de zanger heeft naar ze gezwaaid, haar avond kon niet meer stuk.

Ik ben met de metro de stad in gegaan. Eerst wat rondgewandeld, Nyunya wel gezien maar overgeslagen (de wietlucht van de coffeeshop eronder benam me de eetlust), toen op het terras van De Jaren onder het genot van appeltaart mijn boek gelezen met muziek op de koptelefoon en daarna in Tuchinsky The Grand Budapest Hotel gezien. Heerlijke film! Na afloop nog een broodje falafel gegeten op een bankje aan het water en met de metro terug naar de Arena. Ik heb me prima vermaakt. Het stadion kolkte nog na toen ik aankwam. De meiden ge-sms't dat ik bij uitgang x stond en ze daar opgevangen. Het viel me op hoe rustig en gestructureerd alles verliep. In de parkeergarage er nog een kwartier over gedaan om er uit te komen, maar al met al viel dat ook reuze mee.

skik

Mijn dochter is ook geweest.

Zij stond vooraan in het stavak. Ze hadden vip kaartjes en kregen een horloge en een simkaart en mochten eerder naar binnen. Rond 3 uur stonden ze al in de rij. Er vielen inderdaad meisjes flauw en liepen te spugen daar. Er werden bekertjes water uitgedeeld die ze door moesten geven. Het was best heftig qua warmte en indrukken daar vooraan, maar ze heeft een geweldige avond gehad. Ze is er nog vol van.

Simkaart?

Vipkaart moest dat zijn .

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.