Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tihama

Tihama

09-10-2015 om 21:39

Hoe verkoop je een huis mét ligplaats inbegrepen?

Hoi

Ik heb een vraagje aan de bootliefhebbers hier. Een vriendin van me heeft, vanwege scheiding haar huis te koop.

Ze hebben zowel een aanlegsteiger achterin de tuin als een officiële ligplaats in het haventje op een paar minuten lopen afstand. Die ligplaats hoort dus gewoon bij het huis.
Dat is dan 400 meter van het Gooimeer. Ze hebben dat huis ooit gekocht in de tijd dat ze zelf zeilden, maar de boot is allang geleden verkocht. Het huis staat nu op funda. De makelaar heeft het wel netjes opgenomen als extra.

Ze vroeg zich af of het zin heeft om actief te adverteren met het huis in watersportbladen of op fora waar watersporters komen? En zo ja, waar moet je dan zijn?

bieb63

bieb63

11-10-2015 om 14:48

tihama

E.e.a. is natuurlijk afhankelijk of die aanlegsteiger en vooral die ligplaats een behoorlijk deel van de prijs uitmaken. Ik denk dat veel mensen die aanlegsteiger best leuk vinden, als is het maar voor het roeibootje van je kind of gewoon lekker om op te zitten. Maar die ligplaats is natuurlijk alleen maar relevant voor bootbezitters en daar wil je niet extra voor betalen als niet-bootbezitter lijkt mij. Dus ja, watersportbladen en fora lijken mij handig als extra adverteerpunt. Maar dat is een kleine doelgroep én niet iedereen op zoek naar een huis, of niet een huis op die locatie of prijsklasse. Dus of je er veel mee opschiet.....?

Jamie

Jamie

11-10-2015 om 14:51

vreemd

Waarom zou je een huis mét ligplaats voor een boot op een paar minuten afstand willen verkopen? Het hoeft toch niet samen verkocht te worden hoop ik? Zoja: wat een vreemde constructie en het zorgt voor een lagere prijs van de woning omdat de vraag lager is.

Tihama

Tihama

11-10-2015 om 21:12

Kadastraal

Het is kadastraal gekoppeld. Dus als je het huis koopt, dan zit de ligplaats er automatisch bij in.

Ik geloof niet dat het huis daarom duurder is. Het is meer een extra die vermoedelijk een bepaalde groep kopers aantrekt. En de vraag is dus hoe je het huis het beste onder de aandacht kunt brengen van die groep kopers.

Net zoals je een huis met een mogelijkheid voor kantoor aan huis zou willen promoten bij mensen met een zaak aan huis.

Jamie

Jamie

11-10-2015 om 21:16

tihama

Ik denk juist dat het huis goedkoper wordt omdat de vraag lager is door die koppeling?

Funda

Zelf heb ik het idee dat er bijna alleen nog maar Funda is. Advertentierubrieken in dag- en weekbladen zijn weggekwijnd. Ook in supermarkten zijn de advertentieborden vaak eerst naar een donker hoekje verplaatst en daarna afgeschaft.
Ik kan geen advertentieruimte voor ligplaatsen ontdekken op de mogelijke sites als gooi- en eemlander en de havenwebsites bijvoorbeeld.
http://www.jachthavennaarden.nl/
Misschien nog op marktplaats.
http://www.marktplaats.nl/a/watersport-en-boten/ligplaatsen/m957870331-schiphuis-te-huur-te-koop.html

Verder nog wat obscure linkjes, schiet ook niet op.
http://www.botentekoop.nl/rubriek/huizen-aan-het-water

Tihama

Tihama

11-10-2015 om 21:33

goedkoper

Dat zou wel heel gek zijn: je hóeft namelijk die ligplaats niet te gebruiken

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

11-10-2015 om 23:06

Tja

Dat zouden we hier wel willen, maar het is een beetje uit de richting geloof ik.

Ik kom ook niet verder dan Marktplaats. Wie weet met wat handige zoektermen.
Al denk ik dat iemand die zoiets zoekt daar ook echt naar op zoek gaat en dan ook heel plaatselijk zoekt op Funda en dat een goeie makelaar met een goed netwerk dan ook wel handig is. Als zoiets hier in de regio vrijkomt zijn wij meteen van de partij, maar wij gaan daar niet voor naar de andere kant van Nederland.

Angela67

Angela67

11-10-2015 om 23:09

kun je het onderverhuren

die ligplaats? dan kun je er dus financieel voordeel uit halen?
misschien is dat wel een argument om op de 'gewone' plekken te noemen.
gr Angela

Dees

Dees

12-10-2015 om 08:40

lokale botenverenigingen

Zo'n ligplaats zal ook wel geld kosten qua onderhoud of servicekosten....dus het kan een afbreuk doen op je huizenprijs. Ik zou zeggen probeer de lokale botenverenigingen te benaderen.

Tijgeroog

Tijgeroog

12-10-2015 om 09:47

Websites

Ik vind best wel wat websites waar dit soort huizen aangeboden worden, boten-websites. Ik zou daar toch eens rondkijken en plaatsen, ookal staan er maar een paar huizen op zo'n site.
Mijn ouders hebben ook een tijd hard naar zo'n soort huis gezocht, maar ze zijn moeilijk te vinden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.