Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Hoe veel drinken voor bbq - spoed

Ik moet sap/drinken/fris voor 15 kinderen (van 6-12) verzorgen. Dacht aan:
4 flessen ranja
3 flessen gewone cola
3 flessen cola light
6 pakken sap

Zit ik in de richting? Kan het totaal niet inschatten.
Pfff. Het zijn 25 kinderen. Dus dan dacht ik

4 ranjs
4 cola
4 cola light
8 sap

En dan moet ik de sausjes nog, voor 25 kinderen dus, plus 15 volwassenen. Géén idee. Ik gok:
1 liter knoflooksaus zelf maken
4 flesjes rode knoflooksaus
10 flesjes andere sauzen

Primavera

Primavera

20-06-2013 om 16:27

Tel de glazen

Ipv flessen kun je beter glazen tellen en schatten hoeveel drankjes gemiddeld per persoon gedronken zullen worden. Geen idee hoeveel glazen er in een fles ranja zitten.
Op feestjes hier gaat de cola altijd een stuk sneller dan sap. Ik zou dus in verhouding meer cola nemen en minder sap. Verder zou ik ook gewoon water (in een kan) of een fles mineraal water neer zetten. Dan nemen ze het toch sneller ipv dat ze een glas onder de kraan moeten houden.

Lux

Lux

20-06-2013 om 16:29

Toko

Kijk eens bij Surinaamse winkels en toko's, daar hebben ze grote flessen saus voor relatief weinig geld. In Azië en Zuid-Amerika zijn immers altijd met veel! Ook vind je daar lekkere en exotische drankjes, staat ook weer leuk. Als je een bedrijven terrein in de buurt hebt met groothandelaren, zit daar altijd wel een grote Toko bij in de buurt, en daar heb je geen pasje voor nodig.

Petr@

Petr@

20-06-2013 om 16:31

Lastig!

Ik heb altijd hetzelfde probleem

Het is nu warm dus ik zou meer ranja doen. Is het fris en sap op dan heb je altijd nog ranja.
En die sauzen lijken mij genoeg. Als je uitgaat van 4 personen per flesje heb jij meer dan genoeg.

Succes ermee! En veel plezier!

mix

mix

20-06-2013 om 17:01

Waar schenk je in?

glazen van 150 ml of plastic bekertjes van 100 ml?
Als je plastic zou nemen, haal je 15 bekers uit 1.5 liter cola.
Uit een pak sap dus 10.
Ik zou dat afronden naar beneden ivm omvallende bekers enz.
Dus 12 uit 1.5 liter cola, 8 uit een pak sap.
Als de BBQ 2 uurtjes duurt red je het wel met 4 a 5 bekers per kind. Sommigen drinken veel, die van mij zouden het met 1 beker afkunnen.
Ik zou ook meer investeren in cola en idd ook gewoon water met ijsklontjes in een karaf doen.
Met je siroop vang je makkelijk het gebrek aan cola op.
Investeer in cola/sinas en in siroop, sap zou ik niet snel kopen.
Desnoods koop je extra en vraag je de winkelier of je onaangebroken flessen weer mag inleveren.
8 maal 1.5 liter cola
4 maal 1.5 liter sinas
water
3 siroop.
Zou je toch een eind mee kunnen komen? En duurt het feestje langer dan 2 uur dan tel je er wat bij op

Anneque

Anneque

20-06-2013 om 17:54 Topicstarter

Top

Ik neem gewoon het gemiddelde van wat jullie aanraden en rond dat naar boven af
Bedankt, nu heb ik tenminste een idee!

Marieke

Marieke

20-06-2013 om 18:29

Halve liter per kind

Wij gaan meestal uit van een halve liter per kind, waarbij afhankelijk van de leeftijd de hoeveelheid koolzuurhoudende frisdrank vaak de boventoon voert. 25 kinderen = 12,5 liter. Voor 10-12 jarigen circa 8 liter cola/sinas, 1 fles ranja, 3 pakken ijsthee zonder koolzuur, 1 appelsap. Is het erg warm dan plussen we met een kwart waarbij we er vooral voor zorgen dat de ranja altijd klaar staat, de rest moet worden 'besteld'.
Tip: bij een aantal (buurt)supers kun je afspraken maken dat alles wat niet aangesproken is, je terug kunt geven. Dan kun je ruim bestellen.

bibi63

bibi63

20-06-2013 om 21:26

En verder

Het is natuurlijk geen probleem om wat extra pakken/flessen sap/limo/fris te hebben die dicht blijven en jullie zelf regelmatig drinken, dus wel opgaan in de loop van de tijd.
Gr. Bibi

Mussie

Mussie

20-06-2013 om 22:18

Ja joh

Gewoon kopen wat jezelf gebruikt, die flessen siroop blijven lang goed.

En wie schenkt er in?

Als je de kinderen zelf laat inschenken dan ga er maar vanuit dat ze méér dan die halve liter drinken p.p. en w.s. ook nog het e.a. knoeien, laten staan (waar is mijn beker? hop ik pak een nieuwe..)etc.

Schenken jullie in dan is dat minder. Ze moeten het eerst vragen...ik zou de ranja zelf laten inschenken en de frisdrank zelf doen
groeten albana

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.