Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Hoe veel douanekosten/invoerrechten ben ik kwijt? (vic?)

Allemachtig, ik zie door de bomen het bos niet meer hoor, al googlend. Ik wil 3 paar "slippers" kopen voor mijn kinderen. Miss ook nog een paar voor mezelf. Maar onder welke rubriek vallen die dingen? Ik koop geen kant-en-klare, maar een soort do-it-yourselfpakket. Voor de duidelijkheid, het gaat om deze: http://www.invisibleshoe.com/
Maar ik kom er dus niet uit hoe veel inklaringskosten BTW en weetikhetwat ik er straks nog aan kwijt ben. Heb ooit één paar van die dingen voor mezelf besteld, en toen hoefde ik niks te betalen. Maar met 3 à 4 paar wordt het wellicht een ander verhaal? Ik heb in het archief gekeken, en zag dat Vic er verstand van heeft? Ik heb de site vd douane dus wel gezien, maar kom er niet goed uit of dit onder schoeisel valt (en dan nog vond ik het nogal ingewikkeld).

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tinus_p

Tinus_p

26-05-2012 om 18:30

Heu

Om wat voor aankoopbedrag gaat t??

Anneque

Anneque

26-05-2012 om 18:37 Topicstarter

Eh oja

Rond de 75 USD, excl. verzenden (weet niet meer hoe veel dat was, 15 dollar of zo).

Vic

Vic

26-05-2012 om 19:30

Hmmm

Het Gebruikstarief op douane.nl werkt niet bij mij. Als ik zo naar die dingen kijk, denk ik niet dat ze onder schoenen vallen. Eerder iets als werken van rubber o.i.d., maar daar kan ik ook naast zitten. Ga uit van max. 12% douanerecht over de factuurprijs + 85% van de vrachtkosten, en 19% btw over de factuurprijs + vrachtkosten + douanerecht.

Anneque

Anneque

26-05-2012 om 20:43 Topicstarter

Thnx vic+vraag

Bedankt, da's alvast een indicatie. Wordt 't toch nog een dure grap verdorie. Maar vorige keer heb ik niets betaald, kan het zijn dat dat dit keer anders is? Bijv. omdat het bedrag 3x zo hoog is? Of is het ook nog mogelijk dat ik weer niets extra hoef te betalen?

Vic

Vic

26-05-2012 om 20:58

Waarschijnlijk

Ik denk dat je vorige keer onder de 10 euro invoerrecht bent gebleven. Dan wordt er niet geheven.

Anneque

Anneque

27-05-2012 om 10:19 Topicstarter

Toch niet

Nee, heb het ff nagerekend, dat zou er nog boven zijn gekomen. Dus of ik heb geluk gehad en ze hebben dat pakje niet bekeken (kan dat?), of het valt onder iets waarvoor geen invoerrechten geheven worden (kan dat?). Ik vraag me ook af hoe ze bepalen wat het is, kijken ze wat erop staat (worden ze niet veel wijzer van: Invisible Shoes - Feel the world!), of gaat alles door een röntgen? Dan zien ze rubber zooltjes met wat touw.

Tinus_p

Tinus_p

27-05-2012 om 11:50

Geen 100% controle

Anneque:
"Dus of ik heb geluk gehad en ze hebben dat pakje niet bekeken (kan dat?), of het valt onder iets waarvoor geen invoerrechten geheven worden (kan dat?)."
Vziw is er geen 100% controle (iig niet op kleinere zendingen), dus het gebeurt regelmatig dat er iets doorheenglipt waar je eigenlijk invoerrechten over had moeten betalen.

Vic

Vic

27-05-2012 om 12:32

10 euro

Die 10 euro betreft alleen het douanerecht. Wanneer dan de btw wordt geheven weet ik niet precies. Daar heb ik zelden mee te maken, of het is gelijk heel veel

Anneque

Anneque

27-05-2012 om 12:41 Topicstarter

Aha

Als ik het goed begrijp, zou het kunnen dat ik met een factuurprijs van USD 75,- geen extra kosten heb? 12% van 75 is 9, dus dan blijf ik onder de grens.....ik waag het er denk ik maar op.
Bedankt!

Vic

Vic

27-05-2012 om 13:10

Zou kunnen

Maar ik geef geen garanties hoor! Je moet uitgaan van de factuurwaarde in euro's (dus dat is iets lager dan 75) + de vrachtkosten, en daar dan max 12% over. Ik zou wel willen nazoeken wat het precieze douanerecht is (altijd leuk, zo'n casusje), maar de site werkt niet.

Anneque

Anneque

27-05-2012 om 20:34 Topicstarter

Ik neem

de volle verantwoordelijkheid hoor Vic Zal tzt wel een update geven.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.