Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Dendy Pearson

Dendy Pearson

28-09-2013 om 18:00

Hoe vaak naar de kapper

Mijn dochter wil haar haar heel lang laten groeien. In januari had ze nog een korte bob, nu hangt het inmiddels al over haar schouders. We hebben afgesproken dat ze in januari weer gaat voor puntjes en om er iets van een model in te laten knippen.
Het begint nu al iets te pieken, maar ik begrijp dochter wel als ze zegt dat ze nu eerst een flinke lengte wil hebben voor ze er iets aan doet.
Nu mijn vraag: als haar al een jaar niet is geknipt, is puntjes knippen dan ook echt puntjes of moet er dan toch een stuk vanaf om het gezond te houden?

Dendy

Katniss

Katniss

28-09-2013 om 18:37

Hoe ziet het eruit?

Je kunt zelf zien hoeveel er ongeveer af geknipt moet worden tot het weer mooi valt. De onderkant van het haar is na een jaar vaak pluizig of dunner dan de rest, dus dat stukje moet er dan af. Bij mijn dochter die krullend droog haar heeft, was het vaak wel 8 cm. pluis.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

28-09-2013 om 18:56

geen 8 centimeter

Nee, echt niet zoveel pluis. Het zijn nu een beetje de punten die opwippen zeg maar. Zou een haarmasker ook echt iets doen voor haar?

jara

jara

28-09-2013 om 19:33

kijk even

Een haarmasker is fijn om het lekker zacht/makkelijk doorkambaar te maken. Producten om gespleten of kroezende punten herstellen doet zeker niet wat ze beloven itt wat reclame beweerd. Het plakt hoogstens de punten aan elkaar zodat het lijkt alsof je gespleten punten verdwenen zijn.

Wat er afgeknipt moet worden ligt dus ook aan de staat van het haar. Je kunt je dochter vertellen dat ze beter af en toe een minipuntje kan laten knippen dan het gevaar lopen dat het haar verder splijt met als resultaat dat het flink korter moet. Ik zou zeggen, nu gaan en benadrukken dat er zo min mogelijk af moet. Of eerst even zelf kijken of je gespleten punten ziet.

Christel

Christel

28-09-2013 om 23:06

Weinig

Ik ga maar 2 keer per jaar naar de kapper omdat ik er een gruwelijke hekel aan heb. Het wordt geverfd in een iets lichtere kleur dus je ziet echt flinke uitgroei, toch wordt er maar steeds een cm of 2 afgeknipt.

ach

Ik geloof dat van die puntjes en verder splijten nooit zo. Soms gaan wij ook maar 2 keer per jaar...en dan hebben we heus wel puntjes al eerder....verder splijten is echter nog nooit gebeurd. Ik denk dat het ook erg afhankelijk is van je haar-eigenschappen. Ons haar groeit snel en hard en we hebben dik haar, qua haar zelf en qua anatal. Makkelijk (soms) als je je haar langer wilt hebben. Lastig als je een bepaald model wil hebben en het dus maar zeer kort in model blijft. En elke 2 weken naar de kapper is natuurlijk te gek. En vinden we ook zonde van de tijd. Nog nooit is ons haar tot erg ver 'gespleten' en de kinderen hebben wel eens nog langer geen kapper gezien. Kroezend haar hebben we altijd. We hebben krullen...dan heb je dat. Maar tegen de kroes hebben we creme en dat werkt en olie ook dat werkt. Er hoeft in principe nooit meer dan een cm of 1,5 af. Ook niet als we al heel lang geen kapper hebben gezien. We doen meestal veel meer...20 cm kan er echt wel af bij mij als ik een half jaar niet geweest ben. Meestal vraagt de kapper wel 10 keer of ik het zeker weet...Jaha!!!! Eraf met dat haar...Hoppa. Zo gaat dat ongeveer.
Als je dochter gezond mooi haar heeft en het zijn nog steeds alleen die puntjes zou ik me er niet druk om maken. Wordt het erger (erge kroes onderin die niet weg gaat met creme) dan zou ik er een klein stukje vanaf laten knippen. Creme helpt wel om er niet te erge knopen in de krijgen...en knopen daar ga je aan trekken met de borstel of de kam..dus trek je je haar weer stuk. Ook niet handig als je het lang wil laten groeien.
groeten albana

jara

jara

29-09-2013 om 11:20

tja

Dat is heel vervelend voor jou Albana, dat je daar niet van overtuigd bent.

Het is helaas wel zo, geloof mij nu maar wel. Ik zei ook niet dat het standaard bij iedereen zo is maar het zou jammer zijn als de dochter van Dendy wel bij de groep hoort waar het bij gebeurt. Een gespleten punt kun je beter in de gaten houden of liever meteen laten verwijderen. Weg gaat hij toch niet meer dus waarom het risico nemen dat hij verder splijt. Nu is het nog een minipuntje wat eraf moet, dan wordt het misschien (!) een ander verhaal.

Ook pluis aan de punten gaat niet meer weg door haarproducten, dat doet de reclame je alleen maar geloven. Het kijkt alleen alsof het weg is, na het verwijderen van het haarproduct ben je weer gewoon terug bij af. Het is beschadigd dood haar, daar valt niks meer aan te herstellen.

neteret mut

neteret mut

29-09-2013 om 12:29

ben het met beiden eens

met jara dat het wel eens van je eigen haar kan afhangen of je last krijgt van verder splijten en met albana dat ik er nooit iets van heb gezien. Zelf ga ik misschien 1x per jaar naar een kapper om puntjes, beetje recht knippen oid. Een heel enkele keer laat ik er meteen een heel stuk afknippen (20 tot 30 cm). Gespleten puntjes zie ik bijna niet en als ze er zijn is het een centimetertje maximaal.

Jessica O

Jessica O

29-09-2013 om 15:42

waarom

Ga je er niet eens voor zitten en knip je al die opspringende, pluizige haarpunten er niet af?
Bij mijn zoon knip ik ook weinig, maar als het echt pluizig word dan gaan we er wel weer even voor zitten. Sinds hij crème spoeling voor lang haar gebruikt is het pluizen wel minder geworden vind ik.

Wat

Wat

29-09-2013 om 18:37

tja het is natuurlijk niet zo dat als je het niet herkent

dat het dan ook niet zo kan zijn bij anderen.
Dik krullend haar tov dun steil haar is natuurlijk al een verschil, de structuur, maar ook of je het ziet of niet. Bij steil haar zie je alles.
Mijn kapper adviseert lang haar eens in de 4 maanden te knippen en dan een cm of 2.
Mijn dochter wachtte een jaar en de onderste 10 cm zijn gewoon piekerig.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

02-10-2013 om 18:45

we zijn alvast maar gegaan

Nou zag ik niet echt gespleten punten, wel vond ik het vreselijk onverzorgt. Dus ben ik gister met dochter naar een goede kapper gegaan die wel de lengte heeft behouden, maar vooral de pieken uit haar gezicht heeft weggeknipt. Dat ziet er ineens weer veel beter uit.

Dendy

jara

jara

02-10-2013 om 18:53

zelf

Als je nu wel eens wilt controleren dan draai je een streng haar op (zeg drie cm en dan naar 1 kant draaien). Als hij een beetje gedraaid is ga je een paar keer van onder naar boven met duim en wijsvinger over die streng, je pluist als het ware de punten eruit.. Dan komen alle punten tevoorschijn. Zie je dan gespleten punten dan kun je die op deze manier wegknippen zonder dat je iets van de lengte afhaald. .

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.