Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Carmen

Carmen

05-05-2017 om 08:23

hoe te kleden?

Ik heb maat 44-46, cupmaat F, appelfiguur, slanke benen en armen, ronde buik.

Ben aangekomen laatste 2 jaar. Draag nu enkel een spijkerbroek met lang shirt/ blouse en jasje. Vaak met hoge hakken.

Voorheen met maat 40-42 droeg ik vaak jurken.
Wat dragen jullie bij deze maten? Ik kom er niet uit- en wordt chagrijnig van winkels op het moment dus wil graag internetshoppen.

aandacht afleiden

Wat de truuk vaak is, is de aandacht afleiden naar dat wat heel mooi en charmant is bij je. Denk aan een mooi decoletee, slanke benen,etc.
Heb je wel eens gekeken naar wel type figuur je hebt? Dat helpt je vaak in de vraag welke type kleding het beste bij je past:

http://trinnyandsusannah.com/body-shape-answer/

Ondertussen zijn er veel sites die je helpen de juiste kledingstukken uit te kiezen bij elk lichaamstype. Als ik in de rekken bij de modezaken kijk gaat het in 90% om smalle/slankgesneden broeken met een wijde top. Perfect voor jou lijkt me!

Kijk dit zou een goede jurk voor je zijn:

http://trinnyandsusannah.com/how-to-choose-a-smart-dress-to-hide-your-tummy-and-flatter-your-big-boobs/

Vraag is ook hoe lang je bent. Ben je 190 cm dan valt je maat een beetje normaal tot iets mollig. Ben je 160 cm dan komt maat 44-46 opeens heel anders over, want dan gaat al je volume in je borsten en buik zitten.

Sjagerijnig van winkels word ik al jaren hahaha. Ben ook opeens heel andere dingen gaan dragen. Korte jurkjes combineer ik nu met een jogjeans met opgestikte stukken; vintage & lace look zeg maar. Moet je leuk vinden! Maar wat denk je van een tuniek op een wat smaller gesneden broek en dan de broek omslaan en sneakers of veterschoenen eronder? Hakken kan ook. Zorg dat de aandacht gaat naar jouw pluspunten! Dus grote mooie oorbellen of een halsketting die de aandacht naar zich toe trekt. En kies de juiste kleuren die jouw huid en haar flatteren. Als je wat ouder wordt verandert de toon van je huid, en je haar wordt grijs. Maar misschien verf je dat, ook dan moet je andere tinten gaan kiezen!

(het lijkt of ik aandelen heb, en ik zie dat de filmpjes best oud zijn, maar ik vind ze zo goed!)

Hoe draag je een jeans als je top-heavy bent:

http://trinnyandsusannah.com/how-to-wear-jeans-if-you-are-top-heavy/

Maar ook wat aparte schoenen die de aandacht trekken doen het goed bij jou onder een broek.

Ik heb juist het tegenovergestelde van wat jij hebt; bij zit het zwaartepunt op mijn heupen en benen en ik kan bijna geen broek vinden die me past en jurkjes met een wijde rok zijn nu niet in de mode helaas. Realiseer je ook dat onze drang naar goedkoop-goedkoper-goedkoopst betekent dat we mode uit Azie krijgen en die zijn totaal niet ingespeeld op onze Hollandse figuren. Je zult het echt moeten zoeken in de kledingmerken die bedacht en of gemaakt worden in west europa.

Li

Li

05-05-2017 om 10:58

Dorry1

Leuke filmpjes! Moet je ook maar durven, met je buik op een filmpje!

Het zijn enige meiden die Trinny en Susannah. Want geen van beide hebben een perfect figuur, maar met de juiste kleding kan iedereen er heel leuk uitzien! Ik schaam me ook nooit voor mijn figuur, want slechts weinigen zijn fotomodel. Interesseert me echt niks als ik bloot moet. Komt misschien wel door mijn dansacademie opleiding waarbij je 3x per dag in je blootje in de kleedkamer staat samen met 20 klasgenoten (ook jongens soms!). En nu niet denken dat ik maatje spriet heb....want de dansjaren zijn alweer heeeeel lang geleden.
Ik raak steeds meer en meer betrokken bij het mode-probleem wat we de laatste tijd oren van vrouwen. Ga er wat mee doen!

Li

Li

05-05-2017 om 11:20

Ik naai zelf, ben veel te kieskeurig voor de tenten die mij nu nog passen, en die ook nog altijd van polyester moeten zijn. Brrr.

margje van dijk

margje van dijk

05-05-2017 om 13:58

Wat leuk Dorry

Ik heb nog nooit Trinny noch Susannah gezien maar die filmpjes zijn echt geweldig!

Margje

Google op 'what not to wear'. Dat was hun programma. Fantastisch. Keek ik vroeger altijd op de BBC

Ingrid

over mode uit Azie

Feit dat alle kleding in lageloon landen wordt gemaakt, wil echt niet zeggen dat de maten en modellen op aziatische vrouwen zijn afgestemd. De gemiddelde aziatische vrouw verdrinkt in de kleding van H&M. Kledingbedrijven zijn namelijk prima in staat om de door hen gewenste maten en modellen mee te geven bij de opdracht.
Je hebt wel problemen als je graag franse of italiaanse merken koopt. Die zijn inderdaad vaak smaller van model.
Ik zeg "koop Nederlandse waar" . Kyra & Ko, Zilch, Myra en Klaes, of belgisch: Wax, Wow to go

Jamaarjamaar

Jamaarjamaar

07-05-2017 om 00:56

Alleen

Zijn dat gewoon slanke vrouwen en die cup is geen cupmaat F van een vrouw met maat/ bijbehorend gewicht van maat 46 en ze heeft ook geen appelfiguur.
Als ik zo'n n jurk aantrek ben ik net een rolmops of bodybuilder, sowieso zie ik er in een jurk niet uit.
Het is bijna onmogelijk te bepalen wat je een ander, ongezien, moet adviseren.
Hier worden vaak jurken geadviseerd en dat is leuk voor veel vormen maar niet voor een appelvorm( met overgewicht en te grote boezem in bv mijn geval).

40er

40er

07-05-2017 om 08:34

Blog

Op het blog van Lida Thiry http://www.lidathiry.nl staan ook veel tips, qua figuur en type. Misschien heb je daar ook iets aan.

Zelf draag ik graag jurken in a-lijn. (Maat 44/46 cup E)
https://www.lindybop.co.uk/dresses/bella-navy-blue-swing-dress.html
Dat vind ik geweldige modellen, wel met dichte rug hoor. Vestje erover en klaar.
Nou maak ik veel zelf en heb ook patronen passend op mijn maat.

Lida thiry

Die heeft ook n hele goede site met veel tips voor de wat ouder wordende vrouw. Ook kleuren en hoeveel kleur bij elkaar je leuk staat. Ook met grijs haar. Want je haar wordt niet alleen grijs, je huid krijgt ook n andere toon.
Die jurk van 40er is heel leuk! Bij mij met n echt peer of soms zandloperfiguur. Maar niet leuk bij een appel. Of zoals n vriendin van me haar figuur noemt; bitterbal op satestokjes hahaha (klein, broekmaat 36-38 maar bovenmaat 44-46 en een bmi die naar obese neigt...) je kunt ongezien nooit een goed advies geven. Enkel roepen waar je zou kunnen kijken.

Kaaskopje

Kaaskopje

07-05-2017 om 13:43

Hetzelfde figuur

en jurken als uit het filmpje staan mij als een vlag op een modderschuit. Ik lijk wel hoogzwanger. Momenteel staat geen een jurk mij omdat ik echt te bol en rond ben. Daar baal ik van, maar ik kan maar niet de knop omdraaien, terwijl ik een doel heb om die knop voor om te zetten.

Dit is een model die ik zelf wel eens zou willen proberen:

https://tinyurl.com/kcs8k7w

margaretha

margaretha

07-05-2017 om 17:17

re kaaskopje

dat vind ik nou ook een leuke jurk, lengte is ook meer "mijn" lengte (ruim over de knie vallend vind ik het plezierigst) Er zit een Ulla P in mijn woonplaats, makkelijk om eens te kijken of ze daar wat hebben. Dank voor je linkje (ik kan wel eens iets nieuws gebruiken)

Kaaskopje

Kaaskopje

07-05-2017 om 17:23

Margaretha

Ik vind hem zelf ook érg leuk. Er is er nog een variant. Door het zien van zo'n leuke jurk, baal ik er wel eens van dat ik vanwege steunkousen geen jurken draag. Ik vind dat geen gezicht.

Kaaskopje

Wat ik de laatste tijd vaak draag is n losvallende jeans met wat smal toelopende pijpen die ik dan oprol en daaroverheen een jurk. Of n dikke legging over je steunkousen en dan laarsjes erbij dragen onder je jurk. Ik ben alleen maar anders gaan combineren en niet echt iets nieuws gekocht.

Kaaskopje

Kaaskopje

08-05-2017 om 12:07

Dorry

In de winter kan ik me ook meer uitleven met jurken dan in de zomer. In de zomer is een dikke legging een beetje warm . Wat ik wel gedaan heb, is een legging tot halverwege mijn kuiten. Dat je de steunkousen daar onderuit ziet komen, vind ik niet zo'n ramp, daar heb ik me bij neergelegd. Ik draag ook broeken die halverwege mijn kuiten vallen in de zomer. Maar een leuke jurk met daar in volle glorie steunkousen onder, zodat je de bovenrand ook kunt zien... nèhhh. En daar baal ik wel een van hoor. Een jurk is zo heerlijk met warm weer.

Dymo

Dymo

11-05-2017 om 16:50

ook zo'n figuur

Ik heb precies hetzelfde figuur als Carmen. Ik draag veel A-lijn jurkjes met een lage hals. In de winter met een maillot of legging en laarzen, in de zomer met sandaaltjes met een hakje. Met korte mouwen moet je opletten dat ze niet precies ophouden naast het dikste gedeelte van je borsten, dat maakt breder. Dus korte kapmouwtjes of juist tot je elleboog.

Niki73

Niki73

18-05-2017 om 13:34

Kaaskopje

Er zijn toch ook zwarte steunkousen?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.