Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vic

Vic

02-01-2013 om 21:54

Hoe pan schoon te krijgen?

Ik heb mijn gewone (bijna nieuwe) kookpan gebruikt om oliebollen in te bakken. Na het bakken heeft hij een tijdje in de tuin gestaan (in de regen) om de olie te laten afkoelen. Helaas is hij daar niet mooier op geworden, er zitten nu bruingelige vlekken op. Is dat roest of ingebrande olie? Hoe krijg ik hem schoon? Na een rondje vaatwasser is het wel iets schoner, maar nog lang niet blinkend.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Met de hand

Hier is de oliebollenpan na een rondje vaatwasser nog een keer door manlief met de hand grondig gepoetst. Geloof dat ie nu wel schoon is. Las op internet ook iets over water en soda of water en waspoeder en dan even koken. Meestal vind je op de 'oma weet raad' websites ook wel goede tips. Succes!

Silas

Silas

02-01-2013 om 23:24

Staalfix

Boenen met staalfix. Een klein groen flesje, lijkt op de flesje van cif maar dan kleiner. Het werkt super goed.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

mix

mix

03-01-2013 om 11:00

Hier

met ovenreiniger krijg ik hier een hoop schoon. In laten trekken en met pannensponsje reinigen.

of met scheut amoniak in een plastic tas een nachtje laten weken. Zo krijg ik (dankzij een tip hier) mijn ovenplaat helemaal schoon. Kijk uit bij het openmaken van de tas voor de damp die vrijkomt

Vic

Vic

04-01-2013 om 14:30

Bedankt

Ik ga het binnenkort eens proberen met de ammoniaktip. Doe ik mijn ovenplaat er ook bij!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.