Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

oregano

oregano

04-08-2013 om 20:17

Hoe maak je kennis met nieuwe buren?

Wij zijn sinds vrijdag aan het klussen in ons nieuwe huis. De buren links en rechts hebben we al een hand gegeven en mee kennis gemaakt. Er zijn 7 dezelfde soort huizen in deze straat, rijtjes woningen. Ik dacht zelf om een briefje oid te maken met onze naam en een uitnodiging voor een soort housewarming na de verbouwing. Hoe hebben jullie dit aangepakt na een verhuizing. Het is wel een straat van ons kent ons en waar veel mensen al lang wonen. Dus het valt wel op zeg maar dat er nieuwe mensen zijn.
Alvast dank voor event tips.
Oregano

Merel

Merel

04-08-2013 om 20:24

Niets verder

Ik heb verder niets bijzonders gedaan. Wel gewoon een praatje met mensen gemaakt als ik in de tuin bezig was, of als ik langs een huis liep waar iemand anders buiten bezig was, dan groette ik en soms kwam er een gesprekje. Zo leerde ik langzamerhand steeds meer mensen kennen. Als ik hier in de buurt even over mijn buren nadenk dan hebben de meesten zich verder niet bij ons geïntroduceerd, eigenlijk niemand, kwam ook zo'n beetje spontaan.

bibi63

bibi63

04-08-2013 om 22:14

Uitnodigen

Wij hebben onze naaste buren (in jullie geval zou ik het hele rijtje doen) uitgenodigd voor een borreltje (briefje in de brievenbus). Wordt door de meeste mensen echt gewaardeerd. Wie niet wil/kan, pech. Hoe de contacten verder lopen zie je dan wel weer, maar dit is echt iets wat de meeste mensen leuk en fijn vinden. En daarna 'ken' je elkaar enigszins en lopen de contacten gewoon makkelijker (je weet wie waar woont enz). Ik zou het echt doen. Kleine moeite, groot plezier.
Gr. Bibi

Vic

Vic

04-08-2013 om 22:39

Even voorstellen

Ik heb er helemaal geen behoefte aan om vreemde mensen op de koffie te hebben. Dus ik heb bij beide buren even aangebeld en me voorgesteld. De relatie is prima verder. In drie jaar heb ik bij de ene buur een keer koffie gedronken (nadat ik had geholpen bij een calamiteit), en bij de ander ben ik uitgenodigd op zijn 'hoera de verbouwing is voorbij' borrel. Als je vrienden met de buren wilt worden, kun je ze natuurlijk een keer uitnodigen. Dan zou ik niet de hele bups in een keer doen, anders hang je er nog bij op je eigen feestje.

Naaste buren

Bij de naaste buren zijn we op de koffie geweest. Van een aantal overige bewoners kregen we een kaartje of een bloemetje en ben ik me gaan voorstellen. De rest volgde tijdens het werken in de tuin o.i.d. Ik hoef niet de halve straat op de koffie.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.