Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Hoe maak ik van een kapstok met kledinghangers een haakjeskapstok?

Hoi,

Wij hebben jaren geleden een hele mooie kapstok gekocht, maar in praktijk is hij helemaal niet praktisch. Je moet je jas op een hanger doen en dan ophangen en dat werkt gewoon niet. Ik zou dus heel graag op een of andere manier haakjes aan de stang maken, maar hoe? Ik heb al gezocht naar ringen met haakjes, maar kan ze niet vinden. En een neiuwe kapstok is best duur.

Rafelkap

Rafelkap

27-10-2013 om 14:59

s-haken

Als je weet hoe dik de stang is kan je vast bij de hubo wat haakjes kopen, daar zullen ze verschillende formaten hebben. Of bij de ikea? Die hebben allerlei s-haken, kijk maar eens op de site.

Kaaskopje

Kaaskopje

27-10-2013 om 16:05

dat zie ik ook als enige oplossing. Het gevaar is wel dat je steeds achter die S-haken aan moet, omdat ze van de kapstok vallen. Maar misschien kun je dát weer oplossen door de haken met een lint in een voor de hal mooie kleur vast te knopen aan de stang van de kapstok. Al dan niet met strik (Ik zou denk ik het lint vlak boven het knoopje afknippen, zodat er een bescheiden stukje lint rond de haak overblijft.)

Emine

Emine

27-10-2013 om 16:14 Topicstarter

Het zijn idd ideeen

Het meest ideale zou zijn als ik ergens ringen kon kopen met een haakje eraan. Maar ik kan alleen ringen vinden met een knijpertje en ik durf te wedden dat die bezwijken onder het gewicht van een jas. Andere optie is haken kopen die je door de stang schroeft, maar blijft je stang dan wel stevig genoeg?

Hoe zou jij knopen Kaaskopje? Per stuk?

Farasha

Farasha

27-10-2013 om 16:27

Dichtknijpen

Hoe dik is de stang? Misschien kun je een grote maat S-haken vinden (als in: eigenlijk te groot voor de stang), en die met een tang deels dicht knijpen rond de stang, zodat ze er niet meer af kunnen.

Of als je de stang los kunt halen, dan kun je haken met een kleine opening erom heen doen. Bv http://www.correct.nl/artikel.php?ARTNR=430419&ref=googleps

Tijgeroog

Tijgeroog

27-10-2013 om 16:59

Toch ikea

Kun je de stang losmaken, zodat je er dingen aan kan schuiven?
Ikea heeft een hele serie haken. (Zoek op haak, niet haken) s-haken, maar ook haken met een gesloten ring. Die kunnen dus niet van je stang afvallen, maar dan moet je wel de stang even los kunnen maken om ze eraan te schuiven. Vooral de fintorp lijkt me geschikt.

Emine

Emine

27-10-2013 om 18:10 Topicstarter

Wat denken jullie heerlijk mee!

Bedankt voor het meedenken! Zie hier wel een eindidee uitkomen.

De stang kan inderdaad los, maar is wel drie centimeter dik en niet alleen rond, maar ook nog gebogen......

nathalie

nathalie

29-10-2013 om 10:53

nadeel van S-haken

Het nadeel van S haken aan een stang lijkt me dat je niet makkelijk je jas over zo'n haak gooit omdat ze draaien. Je moet dan met 1 hand de haak vasthouden en met de andere hand je jas er aan pikken.
Kun je niet gewoon een rijtje haken (van de bouwmarkt, keus genoeg)op een plank schroeven en die plank net een stukje onder je stang aan de muur schroeven? Ook als er jassen op een hanger aan de stang hangen kun je daartussendoor nog wel bij de haken.
Dan krijg je zo'n beetje dit idee http://www.kapstokkenwinkel.nl/product/spinder-design-rex-3-wandkapstok/28455/?osadcampaign=beslist&utm_source=beslist&utm_medium=cpc&utm_content=feedbeheer&utm_campaign=50557-Kapstokken*

Tante Tiny

Tante Tiny

29-10-2013 om 13:19

S haken draaien niet

tenminste niet op zo'n campingkapstok.
Die zit zo in elkaar dat de haak wel naar links of rechts kan schuiven maar niet kan draaien (tenminste die wij hebben)

Emine

Emine

29-10-2013 om 13:54 Topicstarter

Het is gelukt

Het is gelukt, uiteindelijk met verbouwde S-halen, waarvan het bovenste deel om de stok heen en het onderste deel om de jas aan te hangen. Nu heb ik ineens een kapstok met dertig haken! Jeeeehaaaa.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.