Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Cruiser

Cruiser

11-04-2011 om 11:20

Hoe lang fiets je over 18,5 km? (gewone fiets)

Deze week heb ik een afspraak op een afstand van 18,5 km. Ik heb geen auto dus wil graag fietsen maar ik weet niet zeker hoe lang je daarover doet. Ik schat zelf 1,5-2 uur, ruim ingeschat...
Maar ik kan dus geen site vinden die tijd inschat voor fietsen. Google maps schat het in voor auto openbaar vervoer of lopen (3 uur 45 min)... Andere sites kan ik niet vinden.
Ik fiets wel veel, maar altijd gewoon zonder op de klok te kijken, dus ik weet niet hoe lang ik over welke afstanden doe. Wie weet hoe veel tijd ik vantevoren de deur uit moet om op de afgesproken tijd aanwezig te zijn?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Monet

Monet

11-04-2011 om 11:22

Inderdaad

In anderhalf uur moet dat lukken, 2 uur is aan de ruime kant, dan ben je zeker optijd!

Een uur

Ik fietste altijd heel langzaam, en fietste 12 km per uur. Dus dan zou het 1,5 uur zijn.
Mijn zusje fietst meestal 23 km per uur, maar dat is weer heel snel. Ik denk dat 18 per uur heel normaal is, zonder wind. Dus met 1,5 uur zit je zeker royaal.

Vic

Vic

11-04-2011 om 11:51

Anderhalf uur

Met mijn lapzwansentempo fiets ik al 5 km in twintig minuten (dus 15 km/u). 18 kilometer zou ik niet aan beginnen (je moet ook nog terug), maar dat zou ik wel redden binnen 1,5 uur.
Met de routeplanner van de ANWB kun je ook de fietsroute berekenen.

Fietsplanner fietsersbond

De fietsersbond ENFB heeft een hele goede fietsrouteplanner. www.enfb.nl en dan verder. Ook nog de mogelijkheid om je voorkeur uit te spreken voor veel groen en/of weinig auto's langs de route en meer van dat leuks.
Nu is-ie geloof ik nog niet voor alle provincies helemaal uitontwikkeld, maar dat zie je wel als je daar op de site zit.

Overigens gaan zij uit van een snelheid van zo'n 18 km per uur, dat klopt voor mij aardig en zo'n held ben ik niet. Ik zou 1,5 uur aanhouden, da's ruim zat.

Groeten,

Temet

Ligt aan route

Net als met de auto, ligt je snelheid deels ook wel aan de route die je moet afleggen. Moet je hele stukken door de stad met veel stoplichten of zo, dan moet je wat ruimer plannen dan bij een tocht door de velden of langs één lange rechte weg.
n@nny

Hangt af van de wind, de weg, het aantal stoplichten

maar in een goed uur rijd je die afstand wel, naar mijn idee.
Of je moet héél bejaard fietsen?

Mover

Mover

11-04-2011 om 21:20

Zuidhollandse fiets-routeplanner

Weet niet welke provincie je woont, maar hier is een hele fijne planner voor Zuidholland:
http://www.zuid-holland.nl/overzicht_alle_themas/c_e_thema_verkeer-vervoer/c_e_thema_verkeer-fietsverkeer/content_fietsrouteplanner.htm
Inclusief tijden/tussenstanden, etc.

Poehee

Ik fiets 8,6 km naar mijn werk. Kom ik vandaag weer thuis aan en zie ik ineens dat mijn tas onderweg van mijn bagagedrager gevallen moet zijn!
Rechtsomkeert dus weer naar werkadres. Niks gevonden, dus weer terug. Totaal dus 25,8 km gefietst en ik deed er bijna 80 min over (incl. onderweg paar mensen gevraagd of ze tas hadden gezien).
Jouw afstand red je wel in 1,5 uur!

Overigens toen ik thuis was, bleek er inmiddels te zijn gebeld door de eerlijke vinder. Hoera tas terecht!

Marjoleine64

Marjoleine64

11-04-2011 om 23:05

Mijn zoon

doet in rustig tempo ruim een uur over 17 km naar school. Als hij alleen is doet hij dit binnen het uur. Hij is 13 (wel groot).
Marjoleine

Fiets

Ik doe 55 minuten over 17 km met een gewone fiets en fiets dan een normaal tempo.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.