Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Hoe krijg je de lucht van kattenpies weg?

Gisteren heeft mijn man per ongeluk de kat opgesloten in de badkamer toen hij 's ochtends naar zijn werk ging . Toen ik 's middags thuis kwam heb ik het arme beest weer bevrijd, maar helaas heeft de kat wel in de badkamer geplast. Het stinkt er nu verschrikkelijk ;-( Ik heb de vloer al gedweild en het raam wijd opengezet, maar het helpt allemaal niets. Het stinkt er nog steeds heel erg naar kattenpis, en niet zo'n klein beetje ook!
Heeft iemand misschien de gouden tip waarmee ik die vieze lucht weg kan krijgen uit de badkamer? Ik ben jullie eeuwig dankbaar!

Groet,
Mariola

Dettol

Probeer eens: een beetje dettol in water en dan schoonmaken. Het ruikt dan wel even naar ziekenhuis, maar die lucht trekt snel weg. Sneller dan kattenpis.

Tsjor

notje

notje

24-09-2014 om 19:55

schoonmaakazijn

Met schoonmaakazijn,of gewone azijn lukt het ook.Hier piest een kater uit de buurt regelmatig bij de deur tegen de muur.Ik heb een spuitfles met een mengsel van water met schoonmaakazijn en spray dat er op,en dat helpt gelukkig.

mama2

mama2

25-09-2014 om 09:20

Hier nog 1 dag (hopelijk) ellende met een piesende kater....3 gelijke delen met water-azijn-schoonmaakmiddel (zonder chloor). Voeg het samen in een sprayfles (of plantenspuit) en spray de plek goed. Laten inwerken, maar niet tot het droogt. Dan deppen met een doek en de föhn erop tot het droog is.

Hier markeert onze kater de boel precies in de gleuf van mijn bankstel....van het weekend de hele bank op deze manier schoon gemaakt en geen pies meer te ruiken!

Ecodor

Het beste middel tegen urinelucht wat er bestaat wat mij betreft.

Ik heb geen aandelen maar dit is echt prachtig spul. Even sprayen en de lucht is weg.
Heeft de kat misschien op een handdoek oid geplast? Dat zou ook nog kunnen dat daarom de lucht zo sterk blijft hangen. Want als er een poes in mijn badkamer geplast heeft, is het meestal na een keertje gewoon schoonmaken (tegels afnemen met schoonmaakmiddel) wel weer verdwenen.

Astrid

Astrid

25-09-2014 om 11:12

pinda@ en ontopic

Denk dat de lucht blijft hangen omdat het in de voegen is getrokken en zeker bij een oude badkamer zijn die enorm poreus. De plas is al verdampt waarschijnlijk tegen de tijd dat het wordt opgemerkt.
Mijn katten hadden ook een voorkeur voor plassen op beton!
Eer ik daar toch achter was!
En nog, bij bepaalde temperatuur ruik je het weer.

Ik denk sowieso dat afnemen niet voldoende is, schrobben ook niet.
Je zult, wat je dan ook gebruikt en neem nooit bleek of iets waar het inzit), het moeten laten intrekken, net zoals de plas is ingetrokken. Of misschien die voegen opnieuw voegen?

Van HG heb je een middel dat 'alle nare geurtjes weg' heet, en speciaal bedoeld is voor dit soort dingen. Ruim insprayen en in de voege laten trekken.

Hier heb ik het gebruikt na een verbouwing in huis (wij waren een week weg) door een paar mannen die blijkbaar niet in staat waren ìn de wc te plassen. Echt te goor! Dat was ook in van die oude voegen getrokken en op geen enkele manier meer weg te krijgen. Dit middel hielp gelukkig wel.

Het werkt ook goed bijvoorbeeld tegen overgeef-lucht (vloerbedekking in auto) en stinkvoeten (inlegzolen in schoenen).

guera

guera

25-09-2014 om 14:31

biotex

Biotex werkt ook en er is bij de dierenwinkel een spray met urine weg ofzoiets. Weet even de naam niet uit mijn hoofd.

Mariola

Mariola

25-09-2014 om 21:38 Topicstarter

Bedankt!

Bedankt voor al jullie reacties! Ik ga morgen eerst beginnen met de schoonmaakazijn ( die heb ik nog in huis), en als dat niet werkt dan bestel ik Ecodor. Ik hoop dat de stank dan snel verleden tijd is!

Groet,
Mariola

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.