Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

cobi

cobi

12-12-2011 om 14:11

Hoe krijg je de hema jubileumhoes om de plank heen

Deze vraag eindigt ongetwijfeld hoog in de race om de onnozelste vraag van het jaar, maar ik sta hier te tieren en te modderen met dit geval:

http://www.hema.nl/winkel/wonen/huishoud/strijkplankovertrek-%2820560785%29

Normaal strijk ik eigenlijk nooit, maar de droger heeft het begeven, dus ik moet wel aan de bak en nu krijg ik die #@#@@ hoes er niet omheen. Ik dacht dat het een kwestie was van een koordje door de tunnel trekken, maar het is een blinde tunnel en het koord zijn twee slappe uiteindjes. Bah, sta ik hier voor met een stapel gekreukte was, dvd paraat en nu sta ik voor een strijkkarkas en kan niet verder.Oude overtrek heb ik natuurlijk weer wat voorbarig in de kliko gemikt...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Arme cobi.

Slappe koordjes & tunnels? Daar heb ik de veiligheidsspeldtruuk voor. Men bevestige een (grote) veiligheidsspeld aan de ene kant van het slappe koord & men friemele met behulp van de handig door de tunnel heen vast te pakken speld het koord door de tunnel.

Voila!

Strijk ze!!

Ingrid (of heb ik het probleem verkeerd begrepen? Ik dacht dat die truuk met de veiligheidsspeld een vrij algemeen bekende was om koordjes, elastieken en andere dingen door duistere tunnels in taillebanden van joggingbroeken en zo te krijgen)

marie

marie

12-12-2011 om 14:48

Simpel toch?

Hallo
Ik begrijp je probleem niet zo. Je doet de hoes over de plank heen en je trekt dan die twee losse uiteinden aan, dan trekt de hoes op spanning, knoopje er in en klaar!
Succes

Rosase

Rosase

12-12-2011 om 14:55

Cobi

Als troost: ik denk dat ik die stukjes gaas al jaren heb aangezien voor de koordjes waarmee je de overtrek strak trekt....

Ga dadelijk mijn strijkplank eens wat uitgebreider bestuderen.

Dit was dus mijn Kloink moment van vandaag...
En gelukkig strijk ik bijna nooit

tonny

tonny

13-12-2011 om 10:28

Jahaaa die axe-walm! - o.t.

herkenning Gelukkig gaat die fase voorbij.

Ik vind trouwens dat een volgende strijkplankhoes nooit meer zo geweldig strak en super zit als de oorspronkelijke waarmee het ding is aangeschaft. Het blijft behelpen.

Weet je wat, ik koop een nieuwe strijkplank. De oude is al 30 jaar dus doe eens gek En inderdaad lekker Cobi, TV-kijken en strijken. Niks mis mee.

Tirza G.

Tirza G.

13-12-2011 om 11:03

En dan

Allllllls je dan al een nieuwe strijkplank koopt, koop dan de breedste die je kunt vinden. Standaard zijn ze 35-40 cm, maar ze zijn er ook van 50. Dat scheelt enorm veel keren 'doorhalen' van je wasgoed, je kunt veel lekkerder doorstrijken.
Zo. Ik heb een bijdrage gedaan in een strijkdraadje. Mijn jaar is goed.

Tirza

Leony

Leony

13-12-2011 om 11:19

Wat knap!

Als ik zou strijken én tv kijken tegelijk, dan verknal ik mijn strijk. Valse vouwen, stukjes overgeslagen, glimmende stof omdat ik over naden heen gestreken heb .... een ramp!
Ik snap niet hoe jullie dat doen.
Leony

Tirza G.

Tirza G.

13-12-2011 om 15:20

Strijkprogramma

Kijk Leony, daar zijn nou de strijkprogramma's voor uitgevonden. Dat zijn programma's die je ergens wel wilt zien, maar waarvoor je geen zin hebt om een uur op de bank te gaan zitten niksen. De Oprah-show, zoiets. Niet echt iets waarbij je op moet letten enzo.

Tirza

Jaaaaa, strijkprogramma's

Help, red mijn vakantie
Het spijt me
Grenzeloos verliefd
...... Next top model

Strijken en ondertussen the walking dead of criminal minds kijken werkt niet. Zeker omdat ik tv moet kijken, moet strijken en de poezen af en moet weg jagen met een straaltje water uit de plantenspuit (wat zijn die beesten irritant tijdens het strijken).

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Planking is uit!

Maar als je toch wilt "planken" koop dan inderdaad een brede plank. Ik heb na 25 jaar ook een nieuwe gekocht (eigenlijk gekregen) bij mijn nieuwe stoomgenerator !
Als je echt lekker wilt strijken dan zou ik die erbij aanschaffen. (hij is nu geloof ik in de aanbieding bij de Makro).
Ik heb haast plezier gekregen in het strijken met dat apparaat.
G

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.