Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Stinkert

Stinkert

06-08-2015 om 19:56

Hoe krijg ik muizenlijkenlucht weg?

Ik vond het al zo raar ruiken als ik op de bank zat, waar kwam dat toch vandaan? Nou uit het laadje onder de salontafel. Dat gaat niet zo vaak open want daar liggen alleen een paar poetsdoeken en de afstandsbediening van de gashaard, en die is nu niet in gebruik. En een dooie muis dus, met dank aan de poes die muis heeft binnengehaald en opgejaagd.
Nu is er dus muizenvocht in de onbehandelde ruwe bodem van het laadje getrokken en het blijft rieken.
Iemand een idee hoe ik dat het snelste weg krijg? Of gewoon lange adem en de la een tijd buiten laten liggen luchten?

Chloor?

Getver, een rottende lekkende muis. Tafel weg en nieuwe halen?

Maar misschien ben je aan de tafel gehecht, of hij was duur en is chloor een idee?

Poes

Poes

07-08-2015 om 00:00

Maar

Even uit nieuwsgierigheid, als die muis er in kon komen, kon hij er toch ook weer uit?

Verder denk ik flink nat schrobben met alles wat je vinden kunt, desnoods onderdompelen, buiten aan de lucht laten drogen en dan verder kijken.

Stinkert

Stinkert

07-08-2015 om 16:33

Ben met chloor in de weer geweest. En na 2 dagen buiten ruikt de la toch minder heb ik de indruk. Het is mooi weer dus we laten hem nog lekker even buiten staan.
Poes, die muis kon er ook wel weer uit natuurlijk ( is waarschijnlijk door de kier tussen de boven-achterkant van de la en het tafelblad gekropen) maar durfde dat niet. Wij begrijpen nu pas waarom poes een paar dagen terug 's morgens in het lectuurmandje onder de tafel zat (zit ze anders nooit, past ook eigenlijk niet) en daar de hele ochtend bleef zitten!

"met dank aan de poes die muis heeft binnengehaald en opgejaagd."

Tot zover de tip: neem een kat! bij 'help, ik heb muizen'-draadjes. ;0)

skik

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.