Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

madelief

madelief

13-02-2013 om 06:22

Hoe krijg ik mijn vitrage wit?

De vitrage op mijn slaapkamer is grauw geworden. Ik wilde ze eigenlijk vervangen maar misschien heeft iemand een tip voor ik ze wegdoe? Het is een beetje synthetisch materiaal. Ze zijn nog heel en passen mooi, alleen dat grauwe... Bedankt alvast!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jessica O

Jessica O

13-02-2013 om 07:49

Drogist

verkoopt iets van echfa wit ofzo, of iets van biotex wit. Weet het niet precies. Dit is een speciaal soort bleekmiddel wat je stof niet aantast zoals chloor doet. Als ze heel vies zijn zou ik ze eerst een keer gewoon wassen en daarna een keer met dat speciale spul.

Hanne.

Hanne.

13-02-2013 om 08:51

Of toch chloor

En als dat niet werkt, kan je als laatste optie altijd toch nog chloor proberen.

Gaat de kwaliteit misschien wat van achteruit, maar anders doe je ze weg (toch?)

madelief

madelief

13-02-2013 om 13:58

Nou ben bij

De action geweest. Daar lag een zakje witter dan wit of zo. Proberen maar! Ik dacht ook al aan chloor, hoeveel zou je erin moeten doen?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Geen chloor

Synthetische stoffen worden vaak gelig van chloor!

+ Brunette +

+ Brunette +

14-02-2013 om 21:52

Stop ze nou eerst maar eens gewoon in de wasmachine.

Nog niet zo lang geleden heb ik mijn grijze vitrage gewassen met gewoon wasmiddel. Ze bleken cremekleurig te zijn, dat was ik na al die jaren vergeten.

madelief

madelief

15-02-2013 om 09:22

Ze zijn

Redelijk wit geworden met het zakje van de Action! Ik denk dat dit redelijk de originele kleur is. Bedankt voor de tips!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.