Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

marietje2

marietje2

20-08-2012 om 19:51

Hoe krijg ik geluid/muziek in mijn huis?

Ik wil graag muziek kunnen luisteren in mijn huis/mooi geluid maar weet niet zo goed hoe dit te realiseren.

Ik heb een laptop en hopelijk tzt een ipad. Kan ik daar iets op aansluiten zodat ik mooi geluid krijg?

Ook heb ik een goede Onkyo versterker staan maar dus geen speakers en weet niet hoe het allemaal werkt, wat ermee te doen.

Wie helpt mij enigszins op weg?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

21-08-2012 om 00:02

Geen ervaring mee

Ik heb net eens rondgekeken. Ik zeg eerlijk dat ik hier ook geen verstand van heb. Ik zag wel dat je via zoeken op Onkyo en speakers aansluiten' al veel informatie kunt vinden. Ik hoop dat iemand op OO je verder kan helpen.

bertje1

bertje1

21-08-2012 om 14:11

Contradictio

ipad of andere 'moderne' muziekapparatuur en goed geluid... dat is dus echt onmogelijk. Daar heb je Echt een goede installatie en goede boxen voor nodig!!
ps kan je evt. wel helpen als je wat 'duidelijker' vraag stelt (kosten, wat wil je etc).

Rode Vulpeninkt

Rode Vulpeninkt

21-08-2012 om 17:43

Boxjes

Ik stream radio via de laptop. Aan de laptop hangt een boxje dat ik voor weinig geld in een goedkope winkel heb gekocht. Het is géén hifikwaliteit, maar altijd beter dan zo uit het laptopspeakertje; gesproken woord is uitstekend te volgen en muziek is goed hoorbaar.

Je hebt ze ook in betere kwaliteit, ga maar eens kijken bij bijvoorbeeld Mediamarkt of zo.

Voor Ipods, Iphones en Ipads heb je vaak passende dockingstations (?) met speakertjes. Geen idee van de kwaliteit, ik zweer bij android

Rode Vulpeninkt

Rode Vulpeninkt

21-08-2012 om 17:50

Aansluiten op versterker

Is het alleen een versterker, zonder tuner? Wat voor aansluiting zit erop: din, tulp, anders?
En welke aansluiting hebben de speakers nodig? Dat scheelt ook, zelfs losse draadjes in klemmetjes is mogelijk. Voor goede speakers moet je wel wat geld uittrekken, het is voor mij alweer een tijd geleden, maar met een paar tientjes ben je er niet.
En waar wil je de muziek vandaan halen? Het is een uitdaging om daar een laptop of telefoon aan te hangen, ik denk dat een beetje handige harry met de juiste elektronicazaak binnen bereik (voor de juiste snoertjes) wel een eind komt. Maar ik vraag me af of het de tijd en de moeite waard is. Ik zou er gewoon het net beschreven boxensetje voor de ipad/ipod/iphone voor kopen of voor de laptop. En verwacht geen topkwaliteit, maar zoals ik net al schreef: 't is heel redelijk voor in een kamer voor wie geen al te hoge eisen stelt.
Groeten van een ouwe muziekfreak die al sinds haar 8e met dinpluggen, tulpstekkers, versterkers en oude radio's met kattenogen zit te experimenteren

marietje2

marietje2

21-08-2012 om 18:54

Reaktie

Bedankt allen voor het reageren.

Al lange tijd heb ik "muziek in mijn huis kunnen luisteren" op mijn lijsyje staan maar het komt er maar niet van door aanhoudend tijdgebrek en zo a technisch als het maar zijn kan.

Wellicht dien ik 2 dingen te doen: 1 als ik tzt een ipad bij elkaar heb gespaard en gekocht zo'n dockingstation bij kopen (had ik al over gehoord) + 2 zsm wat gaan doen met die Onkyo versterker.
Speakers heb ik niet en ook geen idee welke ik zou moeten kopen, liefst draadloos maar weet dus niet wat dat kost, kan er niet al te veel geld aan kwijt zijn en werkelijk geen idee hoe eea aan te moeten sluiten. + heb ik dan nog een radio oid nodig?
Ik heb bv glasvezel en begrepen dat ik via mijn tv ook muziek zou kunnen luisteren maar hoe dat dus werkt...Ook heb ik zgn Spotify van KPN via mijn laptop en zou dat graag in huis met beter geluid willen kunnen gebruiken.

kaatje66

kaatje66

22-08-2012 om 11:35

Upc

Wij hebben hier upc. En als je kijkt op de afstandbediening van upc dan zie je ook een knopje zitten van radio. Wel natuurlijk tv aanzetten. Je kunt kiezen uit veel radiozenders. ALs je dan nog wat extra boxen aansluit op je tv dan heb je een redelijk goed geluid. Denk beter dan het geluid uit een laptop......

succes

groetjes Kaatje(66)

Rode Vulpeninkt

Rode Vulpeninkt

22-08-2012 om 13:31

Kpn

Op je afstandsbediening van KPN zit ergens in het midden (als je de nieuwe versie hebt) een knop "radio".

Wat Spotify op de laptop betreft: ook dat heb ik, en dan ben ik erg blij met mijn speakertjes. Draadloze speakertjes heb ik (nog) niet.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.