Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Bennikki

Bennikki

08-01-2013 om 16:23

Hoe krijg ik die natte hondgeur uit nieuwe winterjas?

Dochter heeft een nieuwe winterjas, dons, met bontkraag (zijn er nog andere?) gekocht. Bij de Sting. 'T was de laatste en ze is er blij mee, maar hij bleek ont-zet-tend naar natte hond te ruiken. Het is echt ongelofelijk penetrant en vies, nog viezer dan onze eigen natte hond die overigens onschuldig is.
Hoe krijg je zo'n vies luchtje eruit? Je mag hem niet wassen en volgens het label zelfs niet stomen. Buiten hangen heeft niet geholpen. Iemand tips?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mea Proefrok

Mea Proefrok

08-01-2013 om 19:58

Tja

Dat is hondenbont en ruikt dus naar hond. Ik zal maar niet vertellen hoe ze aan dat bont komen . Hoe dan ook, inspuiten met iets fris lijkt me de enige remedie als je het ding niet mag wassen.

Mee terug

Lijkt me echt een vies idee, ik zou willen weten of er inderdaad hondenbont gebruikt is, getver. Zo niet is er misschien verf gebruikt met een eng luchtje. Ik zou er even mee teruggaan en vragen waarom de jas stinkt.

JansjeRommy

JansjeRommy

08-01-2013 om 20:22

Hond?

Dat mag in NL niet verkocht worden. Het lijkt me een probleem van vocht bij het dons? Als je even googlet zie je dat het vaker voorkomt.

Inge M

Inge M

08-01-2013 om 20:30

In de droger

Donzen jas gaat hier in de droger met tennisbal zodat het dons goed opgeklopt wordt.
Maar een natte jas verkopen, klinkt niet goed. Ik zou 'm ook liever terugbrengen maar dan heb je misschien een probleem met je dochter ?

Oja, donzen jas gaat hier gewoon in de wasmachine.

Prakje

Prakje

08-01-2013 om 20:36

Wassen en in de droger

Zou ik doen, en dan niet schrikken als de jas uit de wasmachine komt.... Na het wassen eindeloos in de droger met tennisballen.

Mijn eigen winterjas (dikke dons van Mexx, en duur!) kwam ooit als een verlopen lapje gevuld met klontjes uit de wasmachine... Ik kon wel janken. Gelukkig kwam vriendin binnen die de jas heeft meegenomen en bij haar de hele ochtend in de droger heeft gedaan, met 3 tennisballen, de jas was/is weer als nieuw!!

Mea Proefrok

Mea Proefrok

09-01-2013 om 12:43

Jansje rommy (fout, excuus)

Het is geen hond inderdaad, het is wasbeerhond. Of (pool)vos. Coyote, konijn of nerts kan ook. Ik ben eigenlijk helemaal geen dierenvriend, maar geloof me als ik zeg dat die bontkragen niet erg diervriendelijk worden geproduceerd. Vaak in China. Daar gelden geen Nederlandse regels. Nou ja, misschien is dit ook wel veel te moraalridderig, maar ik ben hier toevallig een paar weken geleden over ingelicht door een vriendin die wel actief is in de anti-bont-beweging en wat zij vertelde zou niemand vrolijk maken.
Overigens heeft zeker de helft van mijn leerlingen een dure jas met bontkraag. Het is ontzettend hip en ik veroordeel zeker geen pubers die met de mode mee willen doen. Ik wilde alleen wat informatie geven.

Bennikki

Bennikki

09-01-2013 om 12:57

Dank! en zielig..

Terugbrengen geen optie, want het was de laatste en ze wilde hem zo graag.. Ik ga hem in de droger gooien met tennisballen, nog nooit van gehoord, dank! Misschien zo'n drooggeurdoekje erbij.
En ik heb geen seconde gedacht dat het bont echt zou zijn! Dacht dat dat alleen maar bij hele dure jassen voorkwam. Ik ga straks op het etiket kijken en weer wat bewuster kopen geloof ik. Dat ik het in elk geval weet voor ik bij de kassa sta!

Bontkraag

Bontkraag is zooo roken.

skik

Skik

Was dat maar waar, zou ik bijna zeggen. Ok, ik woon misschien ook in de verkeerde buurt, maar ik zie hier meer jongeren met bont dan zonder. En ik geloof toch niet dat de meerderheid van de jongeren rookt.

Ik heb het altijd al foeilelijk gevonden, jaren geleden kwamen die neprandjes in, nu is het echt dood beest (of soms toch nep) maar ik vind het nog altijd afschuwelijk - en dan heb ik het nog eens over de zieligheidsfactor gehad. En ik hoop en bid maar dat de mode is uitgewoed tegen de tijd dat mijn kinderen kleedgeld krijgen. ...

Groeten,

Temet

JansjeRommy

JansjeRommy

09-01-2013 om 22:33

Tjee

Geen hond dus, maar dit klinkt ook niet fijn. Ik wist dit echt niet, weer wat geleerd.

He?

Jeetje, ik dacht dat het alleml nepspuk was. Of toch zeker in mijn sloeber-prijsklasse

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.