Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

fuut

fuut

05-04-2011 om 12:04

Hoe kom je aan kleingeld

Vanochtend weer eens zo'n verzoek: 'mama, ik moet 3,50 mee voor de juffenverjaardag". Gepast, uiteraard. En nee,in mijn portemonnee zat alleen een briefje van 50 (want dat krijg je meestal uit de geldautomaat, of 20). En zulke verzoeken zijn er regelmatig (11,50 voor de schoolfotograaf, 3,75 voor de koffiepot van sport, en ga zo maar door).
Maar ik vind het steeds lastiger om aan kleingeld te komen. Uit de geldautomaat krijg je meestal grote coupures, en in winkels kijken ze zuur als je daar mee wil betalen ('heb je het écht niet kleiner?", en dan krijg je zuchtend terugbetaald). Iemand een tip om makkelijk aan kleingeld te komen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
guera

guera

05-04-2011 om 12:21

Kiezen

Bij de pin automaat altijd kiezen voor 'ander bedrag' en dan biljet keuze. Dan kun je er 20 of 10 tjes uit krijgen. Daar betaal ik dan de bakker mee en dan heb ik weer wat kleingeld. Eventueel het kleingeld wat je hebt altijd apart houden thuis in een potje, dan heb je altijd iets ook voor een collecte aan de deur. Of voor het zakgeld van de kinderen.
Zo doe ik het

amk

amk

05-04-2011 om 12:21

Meer contant betalen

ik heb altijd bergen kleingeld omdat ik maar 1x per week pin en vrijwel alles contact betaal. Al het kleingeld dat overblijft gaat aan het eind van de week in de spaarpot. En daar wordt het ook uitgehaald bij zulke vragen. Maar die zijn er vrijwel nooit.

Maxime.M

Maxime.M

05-04-2011 om 12:41

Inderdaad

Inderdaad, kleinere coupures pinnen is een idee. Je kunt trouwens bij wat grotere winkels en dan ook op het einde van de dag wel makkelijk met grotere coupures aankomen, in de ochtend is het vaak wat lastiger. Ik mik inderdaad vaak mijn kleingeld leeg in een bakje zodat mijn portomonnee wat minder zwaar is, als je dat zeg maar iedere zondag doet, heb je binnen korte tijd een bakje vol kleingeld hoor.

Maxime.M

Maxime.M

05-04-2011 om 13:33

Cashloos tijdperk ik hoop het niet

ik hoop niet dat dat er ooit komt, een cashloos tijdperk. Alles met pasjes betalen, de collecte, bij de juf op school inderdaad. Kinderen met pasjes waar je dingen op en af kan schrijven. Ik hoop dat het er nooit gaat komen (big brother is watching you) en wat dacht je van alle fraude die aldoor met dat soort betalingen gepleegd wordt, ik hoorde op de radio dat de nieuwe manier van betalen (je pasje in het apparaat steken ipv er doorheen laten glijden) ook al niet veilig is, en dat je pincode nu digitaal gelezen kan worden.
Ik vind het gedoe wat ermee gepaard is, met deze vernieuwing van betalen maar niets, wat is er mis met gewoon contant geld? Dus nee hoor, ik doe nog heel veel contant. (je kan natuurlijk wel pinnen bij de supermarkt, maar dan pin je gewoon wat extra, hoef je niet speciaal naar een pinautomaat en heb je altijd wat cash.

Kinderspaarpot

dan stop ik er een briefje in hoeveel ze nog van mij terug krijgt en om de zoveel tijd trek ik al die briefjes eruit en stort ik dat bedrag + rente op haar spaarrekening.

Elk jaar

Wij lopen elk jaar een soort collecte voor de muziekvereniging. Ik ben "wijkhoofd" en beheer het ingekomen geld voor mijn wijk. Dit tel ik en ik wissel veel kleingeld in, zodat ik voor het hele jaar genoeg collectegeld en zakgeld heb.
Uit de pinautomaat krijg ik trouwens meestal briefjes van 20. Voor de oppas kan ik dit - indien nodig - ook nog wisselen in de kas van de bar van dezelfde muziekvereniging. Makkelijk hoor, om bij de muziek te zitten .

In de automaat kiezen voor bepaalde biljetten

dat kan best.
Geregeld met 'ouderwets papieren geld' betalen ipv pinnen en je wisselgeld opsparen in een potje voor gelegenheden zoals je nu noemt.

Tegen de cassiere gewoon zeggen : nee helaas, ik heb het niet kleiner (Dat je thuis een potje muntgeld hebt weet zij niet haha)

fuut

fuut

05-04-2011 om 19:23

Kan niet overal kiezen

Bij de geldautomaten bij mij in de buurt is biljetkeuze niet mogelijk (is niet op ieder automaat mogelijk). Als ik een automaat tref die dat wel heeft leef ik mij uit in het verzamelen van tientjes. Bij de buurtautomaten probeer ik wel eens dmv het bedrag (bv 30 euro) een tientje erbij te krijgen, maar 9 van de 10 keer komt er dan een melding dat "dit bedrag helaas niet mogelijk is". En bij boodschappen doen betaal ik bij voorkeur met pin, want dat is weer handig voor het beroemde 'Claudia-schema' (kan dan aan de bankafschriften zien waar ik het geld aan heb uitgegeven). Maar goed: moet toch maar proberen een potje met kleingeld te maken.

Monet

Monet

05-04-2011 om 20:06

Wisselen in parkeerautomaat

Ik heb vaak meer kleingeld dan me lief is als ik in een parkeergarage moet betalen, mijn chipknip leeg is, en ik dus een briefje van 20 in het ding moet schuiven om 1 euro te betalen. Groot voordeel: je hebt in 1 keer 19 euro aan 1- en 2-eurostukken in je portomonnee (die dan helaas niet echt lekker meer sluit)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.