Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Marilene

Marilene

27-02-2014 om 10:32

Hoe kom je aan een skypecontact native Engels die Nederlands wil leren?

Mijn zoon van 15 zou graag willen skypen met een native Engels die Nederlands wil praten zodat ze tijdens hun gesprek elkaar kunnen helpen met de uitspraak maar hoe vind ik zo iemand?

Nederlandse les in een Engelstalig buitenland

Daar zou ik op zoeken. Ik weet dat er Nederlandse (avond)les werd (wordt ?) gegeven aan Glasgow University, zo zullen er meer plaatsen zijn. Contact leggen en vragen of er onder de deelnemers misschien iemand is ?

Shonagh

Je wilt die arme puber toch niet aan een rasechte Glaswegian koppelen hè? Dat gaat klachten geven bij de leerkracht Engels, vrees ik zo

Groeten,

Temet

Haha Temet

Ja dat wordt dan wel lachen Toen we hier net kwamen wonen hadden we bouwvakkers aan het werk en ik verstond er echt geen ene mallemoer van, ze hadden grote lol.

Maar goed

Het was maar een voorbeeld, genoeg plaatsen waar "echt" Engels wordt gesproken

Marilene

Marilene

28-02-2014 om 08:59

Maar

Hoe vind ik die dan?

Jasmijn

Jasmijn

28-02-2014 om 09:22

Facebook

Als je op Facebook bovenaan in het vakje "zoek naar mensen, plaatsen en dingen' het woord English (of learning English) invult krijg je een aantal pagina's die over de engelse taal gaan. Misschien werkt het al je daar een oproepje zet? Als je zoon een leeftijdgenoot zoekt zit er daar misschien wel iemand tussen of een vader of moeder van een 15 jarige die daar wel zin in heeft.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

28-02-2014 om 11:56

hobbies, interesses?

Wat zijn zijn hobby's, wat vindt hij leuk? Je moet immers wel een beetje gespreksstof hebben.
Mijn oudste zoon heeft via internet veel contact met andere jongeren die - net als hij - met programmeren/ICT bezig zijn. Wereldwijd, dus altijd in het Engels.
Andere zoon speelt graag Minecraft, en 'ontmoet' daar ook veel anderen, ook uit het buitenland, dus ook vaak in het Engels. Mochten ze behoefte hebben om hun uitspraak te oefenen, dan zouden ze zo aan een van die jongens kunnen vragen een keer te skypen. Ze 'kennen' elkaar immers al en hebben genoeg gespreksstof.
Mijn tip dus: zoek een internationale website, forum, community rondom zijn interesses en probeer op die manier mensen te leren kennen.

Sawo

Sawo

04-03-2014 om 13:07

speciale websites

er zijn speciale websites om dit te zoeken vinden. Een der van is my language exchange. www.mylanguageexchange.com, maar er zijn er meer maar dit is geloof de grootste.

Marilene

Marilene

05-03-2014 om 12:52

gut sawo

Wat geweldig! Of dit de oplossing is weet ik nog niet maar ik vind het al goed dat er zo'n website is.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.