Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Hoe kom ik nou aan mieren in huis?

Het vriest hier week in week uit vrijwel onafgebroken, waar komen die mieren dan vandaan? Daar heb ik normaal gesproken alleen maar 's zomers last van. Gek toch? Of toch niet?

Phryne Fisher

Phryne Fisher

26-01-2017 om 18:53

Hier laatst ook

Ik had laatst vier mieren in de keuken. Daar raak ik altijd een beetje van in paniek, want meestal volgen hun tientallen vrienden. Nooit gehad in de winter, dus ik was ook heel verbaasd. Gelukkig is het bij die vier gebleven.
Heb jij er veel?

Als ik mier was...

Zou ik ook naar binnen vluchten bij deze temperaturen...

Ingrid

Vorig jaar

Ook gehad,daarna de zomer niet meer als normaal maar ik heb toen wel actief bestreden... bij ons zaten ze onder de erker. Ik denk dus ergens tussen waardoor ze konden overleven.

Silone

Silone

27-01-2017 om 19:23 Topicstarter

meer dan één

Tenminste...ik zag er eerst één. In de wc. Ik heb drie keer gekeken of het wel echt een mier was. Onmiskenbaar, niet eens een gemuteerd gek winterhard exemplaar. Gewoon een mier. Foutje van de natuur dacht ik, tot ik een dag later nog twee in de hal zag lopen. Maar het komt dus vaker voor.
Kijk, dat mijn man bij werkzaamheden in de tuin in december gestoken is door een megawesp (en weken last gehad) dat snap ik nog. Een overwinterende koninginnenwesp denk ik dan, maar die mieren?? Raar volk.

Marjoleine64

Marjoleine64

28-01-2017 om 12:32

Liever mieren dan pissebedden

Ik vind regelmatig een pissebed lopen in de keuken of woonkamer. Meestal is wel duidelijk dat die door man per ongeluk mee naar binnen genomen zijn, aan zijn kleding na werken aan de tuin, of aan het hout voor de open haard... Kwestie van even opruimen, maar ik word er niet echt vrolijk van. Mieren heb ik in de winter nog nooit binnen gezien.

Li

Li

28-01-2017 om 14:33

pissebedden

vind ik geweldige dieren. Ze zijn verwant aan krabben en kreeften, hebben kieuwen, maar hebben zich aangepast aan het leven op het (vochtige) land. Ze leven van plantresten. Ik vind ze altijd op trilobieten lijken, hoewel ze daar niet erg nauw aan verwant schijnen te zijn. In elk geval hebben ze een prehistorische uitstraling.

Je schijnt ze ook in een terrarium te kunnen houden, omdat ze niet tegen een glazen wand op kunnen kruipen.

Silone

Silone

28-01-2017 om 16:15 Topicstarter

pissebed

Hadden we hier veel in en om huis toen de afwatering nog niet zo goed geregeld was als nu. Ik vond dan af en toe (onder een steen ofzo) pimpelpaarse exemplaren. Heel bijzonder.

Silone

Silone

29-01-2017 om 17:15 Topicstarter

whaaaaa! Het is een invasie!

Wacht, we bouwen een muur...en laten het mierenvolk betalen. Yes, a great, great wall...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.