Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

GS

GS

24-05-2016 om 23:12

Hoe jarige naar verrassingsfeest leiden? Help!

Man is binnenkort jarig en niet zo'n feestbeest. We hebben onze vrienden al een tijdje niet gezien en hebben het druk gehad. Ik heb daarom als verrassing al zijn (oude) vrienden uitgenodigd voor een verjaardagsfeestje in een restaurant hier vlakbij. Zelfs vrienden uit het buitenland komen, heel gaaf.
Maar nu moet ik hem zover krijgen om op zijn verjaardag naar dat restaurant te gaan zonder dat hij merkt dat er een feestje is voor hem. 's Ochtends komt zijn moeder op bezoek (zoals altijd) en we hadden samen (ahum) besloten als afsluiting dan 's middags te gaan high tea-en in dat restaurant (waar dan al zijn vrienden al zijn). Perfect.
Nu zegt hij opeens dat hij toch niet wil gaan high tea-en en thuis wil blijven ..... hellup, wat nu? Met welke smoes krijg ik hem weg?
Graag tips!!

Angela67

Angela67

24-05-2016 om 23:15

hem op laten halen?

als het dichtbij genoeg is en hij wil niet de deur uit, kunnen de vrienden hem dan verrassen door aan te bellen?
en dan samen naar het restaurant?
gr Angela

dat is een goed plan!

Op laten halen! Wat zal hij opkijken. (maarre... laatst hadden we een verrassingsdraadje. Ik hoop dat hij het plan zal waarderen!!)

Niet ophalen

Ik ben een keer meegetroond naar een restaurant terwijl ik daar totaal niet opgekleed was. Dat was lief bedoeld, maar ik had het geslaagder gevonden als ik me er op had kunnen voorbereiden. Of in elk geval de hint had gekregen om mijn haar eerst te wassen en iets fatsoenlijks aan te trekken.

Ik zou denk ik tegen man zeggen dat ik mezelf er zo op verheugd had iets samen te doen. Voor de goede zaak pruilen "Ja, schat, ik weet het dat JOUW verjaardag, maar toch..." En als hij daar niet gevoelig voor is, open kaart spelen.

Pimpelpaars

Pimpelpaars

25-05-2016 om 12:11

Vertellen

Wij zijn hier niet zo van de verrassingen. Ik zou het dus vertellen op de dag zelf. Hier in huis zou dat al verrassend genoeg zijn.

Ik zou het zelf helemaal niet fijn vinden, zo'n verrassing. Omdat ik me altijd een beetje psychisch voor wil bereiden op grote groepen mensen. En omdat ik het vreselijk vind om veel aandacht te krijgen. Ook als het mensen zijn die ik heel lief vind en waarvan ik het echt heel leuk vind om ze te zien.

Als je het echt niet van te voren wil zeggen, kun je ook zeggen: 'ga je zo meteen mee, ik heb een verrassing voor je.' Als je weet dat er een verrassing komt, is het minder naar, dan wanneer de verrassing zelf ook nog onverwachts is. (snap je me nog?)

Angela67

Angela67

25-05-2016 om 12:24

kleding

niet om in ongeëmancipeerde termen te vervallen, maar hopelijk is voor hem kans kleiner dat kleding een issue is. Maar als hij net in z'n trainingsbroek op de bank neerzeigt na het hardlopen dan heb je wel effe iets te regelen ja.

tip van pimpelpaars is ook leuk. Je kunt 'm desnoods clues geven in de aanloop ernaar toe, om het spannend te maken en dat hij een beetje in een verjaardagsstemming komt.

gr Angela

tante Sidonia

tante Sidonia

25-05-2016 om 12:32

ik weet het niet hoor maar uh

voor wie is dit dan leuk?
Hij houdt niet zo van feestjes; dus ik verras hem er maar mee?

Angela67

Angela67

25-05-2016 om 12:41

eten moet je toch

het is geen feestje, ze gaan samen eten.
dus als je dat verder gewoon gezellig/normaal houdt, met hoogstens een keer klinken op de jarige, dan is er toch geen 'feest'?
gr Angela

bieb63

bieb63

25-05-2016 om 13:02

leuk

Ik zou zoiets héél leuk vinden, maar inderdaad zou ik dan erg balen als mijn haar/make-up/kleding op de 'zondagstand' is. Ik denk voor mannen meestal een mindere issue.

Niet van feestjes houden versus uit eten met goede (oude) vrienden zijn voor mij toch wel 2 verschillende dingen. Als die man zoiets normaliter wél leuk vindt, lijkt me dit een hele leuke verrassing.

Dat hij liever thuis blijft heeft misschien te maken met het feit dat hij een high-tea niet zo leuk vindt? Maar wellicht wél gewoon eten in een restaurant?
Verder zijn er al goede suggesties gegeven: laten ophalen, het op de dag zelf zeggen, of 'zeuren' dat het toch wel erg leuk zou zijn om toch uit eten te gaan.

Pumprlpaars

Pumprlpaars

25-05-2016 om 13:10

Grappig

Als persoon die niet van feestjes houdt, zie ik dit verrassingsetentje met een groep wel echt als een feestje hoor. Ook als het een groep menen is die ik heeeeel lief vind.

Het gaat bij mij vooral om de hoeveelheid (meer dan vijf) mensen en dat het gericht is op een verjaardag. Dan is het in mijn beleving een feestje. Als je gaat eten, bowlen, sambadansen, of je nodigt de harmonie uit, maakt dat het een eetfeestje, bowlfeestje, sambafeestje, of een stom feestje. Haha

ijsvogeltje

ijsvogeltje

25-05-2016 om 17:03

vertellen (maar niet alles)

Ik zou vertellen dat je toch graag naar het restaurant wil en dat je een verrassing hebt voorbereid, die hij niet wil missen. De inhoud van de verrassing (vrienden uit het buitenland enzo) zou ik dan nog even geheim houden. Maar hij weet dan in ieder geval dat er 'iets' gaat gebeuren. En kan zich daar mentaal (en met een schoon overhemd) op voorbereiden.

GS

GS

25-05-2016 om 18:01

wat ik heb gedaan

Bedankt voor alle reacties. Grappig het gespeculeer of hij een feestje wel zou waarderen Ik ga er van uit dat hij het geweldig vindt om zijn oude vrienden weer te zien. Het is ook meer een borrel/samenzijn dan zozeer een feest. Bovendien houdt hij best van een feestje maar is zelf niet zo'n initiatiefnemer zeg maar.
Ik heb er inderdaad voor gekozen om hem toch maar te zeggen dat ik iets heb georganiseerd voor die middag (een leuke activiteit). Nu maar hopen dat hij denkt dat we gaan bowlen ofzo, en het toch een echte verrassing zal zijn. Aangezien we die ochtend al bezoek krijgen zal hij er op z'n paasbest uitzien dus da's geen probleem. Wat pimpelpaars zegt volg ik wel. Ik denk ook wel dat het goed is dat hij nu weet dat er iets op stapel staat want het viel me gister wel op dat hij wat stilletjes reageerde. Vanochtend was hij een stuk opgewekter en merkte ik dat hij het toch zeker wel waardeert. Het moest dus best even landen!

bieb63

bieb63

25-05-2016 om 21:15

Nou, ben benieuwd! Laat je nog weten hoe het was?

GS

GS

25-05-2016 om 22:45

Zal ik doen!

GS

GS

30-05-2016 om 11:35

Helemaal top!

Ik zou hier nog laten weten hoe het is geweest: nou helemaal super! Jarige wist dan wel dat we iets bijzonders gingen doen, maar dat al zijn vrienden er zouden zijn, daar had hij geen moment aan gedacht. Hij vond het echt geweldig en straalde helemaal. Doordat ik iedereen had verteld dat het een verrassing zou zijn, wilde iedereen er juist graag bij zijn en was men dan ook op tijd aanwezig om de jarige te verwelkomen. Dat is dan wel een gaaf moment hoor, als iedereen dan opeens begint te roepen/zingen in koor zodra de jarige binnenkomt. Kippevel, ook voor mij. Iedereen hier nog bedankt voor het meedenken!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.