Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

GS

GS

17-12-2014 om 14:41

Hoe houder electrische tandenborsel schoonhouden?

Onze elektrische tandenborstel wordt altijd heel erg vies. Ik bedoel dan met name het houdertje waar je de borstel en het apparaat op neerzet. Hoe goed je de tandenborstel na gebruik ook afspoelt, er komt altijd tandpastaresidu (of iets wat daar op lijkt) op het houdertje en op de wastafel waar de houder staat. Het wordt gewoon ranzig, want de houder mag je ook niet onderdompelen, dus echt heel goed schoon krijg ik het niet. Na een schoonmaakbeurt is het ding al na een of twee dagen al niet mee om aan te zien. Is dat bij elke tandenborstel zo? Is er soms ook verschil in tandpasta? Wat zijn jullie ervaringen?

Pirata

Pirata

17-12-2014 om 14:54

borsteltje eraf halen

Ja, ik ken dat. Ervan uit gaand dat het toch tandpastaviezigheid is dat zich verzamelt, zou ik willen aanraden om het borsteltje er steeds af te halen. Aan de binnenkant van dat borsteltje zit ook aan hoop nattige smurrie. In elk geval de binnenkant even afspoelen. En elders laten drogen.

Mijntje

Mijntje

17-12-2014 om 14:55

niet in de houder

Wij laten de borstel nooit in de houder staan, dat scheelt Maar met een sponsje (schuur) kan je met weinig water en wat afwasmiddel dat ding snel schoonmaker. Het lijkt mij dat dat ding best tegen water kan, zolang je het maar niet nat in het stopcontact doen (goed droogmaken)

Mikke

Mikke

17-12-2014 om 15:00

Wij

Wij hebben tandenborstels die gewoon onder de kraan kunnen worden afgewassen... Wel zo fris! De houder gebruiken we niet, alleen als er een tandenborstel leeg is (we hebben er vier).

Mikke

Mikke

17-12-2014 om 15:02

Oh en..

Ik droog m'n tandenborstel dus altijd even af voor ik 'm terugzet Ik gebruik dan wel geen houder, maar wil wel een schone kast houden...

GS

GS

17-12-2014 om 15:02

los

De borsteltjes haal ik er inderdaad af ja. Ik zet die in de aparte houdertjes, achter het apparaat. Hoewel ik mijn borstel altijd heel grondig spoel, ligt dáár juist altijd de meeste tandpastaresten! Ik verbaas me er over hoeveel. Mijn zoon spoelt veel minder goed, maar bij zijn borstel ligt veel minder! Ze ergens anders leggen en niet op de houder zal ik uitproberen. Wie weet scheelt dat al een boel.

Half a twin

Half a twin

17-12-2014 om 15:03

vaatwasser

Inderdaad borstelkopje er af en dat neerzetten in de borstelkopjeshouder. Die kan gewoon in de vaatwasser. De lader wordt dan minder vies en makkelojker met een doekje schoon te maken.

Hanne.

Hanne.

17-12-2014 om 21:22

verschilt

Man en ik hebben beiden een andere elektrische tandenborstel.

Beide tandenborstels staan gewoon op de wastafel, maar bij hem staat de tandenborstel standaard in een laagje 'prut', wat ik overigens met een doekje makkelijk weg veeg.

Bij mij is er ook wel iets van 'prut' onder aan de borstel zichtbaar maar aanmerkelijk minder.

Beiden laten we het borsteltje er op zitten.
Verschil is dat partner veel meer water gebruikt bij het poetsen en de tandenborstel ook afspoelt. Ik doe dat niet.

Ik denk dat het water er dus voor zorgt dat de prut langs de tandenborstel naar beneden loopt. (bij mij blijft het waarschijnlijk meer aan de borstel plakken, maar daar denk ik maar niet te veel over na)

Oplossing: minder water gebruiken of afdrogen na gebruik.

Houder aan muur

Zelf gebruik ik een gewone tandenborstel en hang die op in een houder aan de muur. Maar voor de electrische tandenborstel heeft Tesa Power nu ook een product zodat de borstel met houder aan de muur kan hangen, tot wel 2 kilo! Misschien is dat een idee tegen de vieze prut.
Ook geen troep op de wastafel.

http://www.tesa.nl/consumenten/zelfklevende_haken/haak_assortiment/badkamerhaken/tesa_powerstrips_waterproof_tandenborstelhouder_wave,c.html

Ulla

Ulla

18-12-2014 om 09:06

Zocht ik!

Bedankt Flanagan, zoiets zocht ik, eigenlijk alleen voor de borsteltjes, maar dit is nog beter.

Hoe laad je 'm dan op?

De mijne moet na 4 poetsbeurten in de oplader, anders staat-ie rood te knipperen.

Hanne.

Hanne.

18-12-2014 om 17:36

3 weken

Wat voor tandenborstel heb je dan?

Ik laad mijn tandenborstel eens in de drie weken op! (en ik poets echt 2x per dag). Mijn man eens in de 1,5-2 weken (en dat vond ik al vaak).

Braun Oral B

Hmmmm, misschien is de accu gaar? Maar deze is nog maar 2 jaar oud. Hoe snel slijt een electrische tandenborstel in dat opzicht?

Hanne.

Hanne.

18-12-2014 om 21:21

geen idee

Geen idee, ik heb de mijne nu een jaar of 3 (sony). Mijn man heeft ook een Oralb van een jaar of 2-3 maar ik herken het niet.

Mikke

Mikke

18-12-2014 om 21:40

4 jaar

Ik heb mijn tandenborstel ruim 4 jaar (Philips Sonicare) en hij hoeft maar eens in de anderhalve maand op de lader (jaja, ik poets echt netjes 2-3x per dag m'n tanden ;o)). Waarschijnlijk omdat ik hem nooit op de lader laat staan...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.