Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Pyn

Pyn

28-02-2015 om 14:03

Hoe horen (nog rauwe) varkenswangetjes te ruiken?

Ik heb, na lovende woorden hier op het forum, bij een online slagerij varkenswangetjes besteld. Nu werd het pakket net bezorgd, keurig verpakt in een piepschuim box met een koelelement (bevroren) bovenop.
Maar: het stinkt ongelofelijk! Er komt een penetrante vislucht uit die box. Ik heb het vlees nog niet durven uitpakken, wil eerst ff checken of dat zo hoort, die lucht. Wie weet ruiken varkenswangetjes wel zo? Ik weet dat bijv pens ontzettend stinkt.
Verder zat er een ossenstaart in (misschien is dat de boosdoener?) en een bakleverworst.
Wel gek dat het zo stinkt, want alles in vacuüm verpakt. Misschien ruikt die doos gewoon zo?

Moni

Moni

28-02-2015 om 16:20

Ja, ik weet het

Ik heb vorige week varkenswangen besteld (en nog meer vlees). Ook hier stonk de doos naar vis. Het vlees was geseald.
Varkenswangen stinken niet. Ze waren erg lekker!

Pyn

Pyn

28-02-2015 om 16:43

Oh, is het de doos?

Dus jij had het ook en het vlees was gewoon goed (is idd geseald)?
Gelukkig, dan pak ik het toch maar verder uit. Moest je trouwens veel schoonmaken aan die wangen? Ik heb er totaal geen ervaring mee.

Moni

Moni

28-02-2015 om 16:56

Niets schoonmaken

Ik heb de wangen in drieën gesneden. Er was verder niets mee nodig (behalve stoven dan).
Heb jij ze ook bij Aalvink besteld?
Dit keer (was voor mij ook de eerste keer) heb ik ze vrij lang gestoofd.
Met proeven tussendoor vond ik ze ook al lekker zacht, wel iets steviger. Maar toen vond ik de smaak nog te flauw.

Ik heb ook longhaas gekocht. Erg lekker vlees. Het ziet er iets minder aantrekkelijk uit dan biefstuk maar het was juist lekkerder (meer smaak).

Ossenstaart ga ik de volgende keer proberen.

Soja

Soja

28-02-2015 om 17:02

kijk even

Even goed checken of de vacuum nog in tact is.
Ook kan het zijn dat het in een verzamelbox heeft gezeten waar er eentje lek was, dan ruik je dat in de doos maar is er verder niets aan de hand.

Pyn

Pyn

28-02-2015 om 17:02

Ja, Aalvink

Toch raar dat die dozen naar vis ruiken.

Longhaas, nog nooit van gehoord, ga ik ook eens bekijken. Bedankt voor de tips!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.