Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Hoe heet zo'n stukje tekst uitvergroot in een artikel?

Hallo, Ik ben op zoek naar de naam van zo'n stukje tekst dat in artikels in tijdschriften vaak vergroot tussen de tekst wordt geplaatst. Of op de begeleidende foto. Niet de titel, niet de ondertitel, ook niet het bijschrift.

Ik bedoel de kleine stukjes die bedoeld zijn om mensen te verleiden het hele stuk te lezen. Iemand hier enig idee? Of is er geen aparte naam voor?

Eeuwige dank... )

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
May

May

20-11-2011 om 17:16

Streamer?

Bedoel je een streamer?

+ Brunette +

+ Brunette +

20-11-2011 om 17:26

Geen flauw idee wat een streamer is maar inderdaad, dat is het

Even gegoogled en op een website voor een schrijfcursus stond onder andere dit:

"Zeker bij wat langere teksten kun je de lezer een handje helpen door tussenkopjes te gebruiken. Een streamer is een treffend citaat of een aardig zinnetje dat je letterlijk uit de tekst overneemt en dat je bijvoorbeeld in de marge of als inzetje opneemt. Een lezer die geïntrigeerd wordt, zal op zoek gaan naar de plek waar deze passage staat. Zo help je je lezer door je tekst heen. Streamers worden veel gebruikt in magazines en in langere krantenartikelen maar niets weerhoudt je om het ook in een beleidsnota te gebruiken."

Rosase

Rosase

20-11-2011 om 23:46

Streamer in een beleidsnota?

Hmmm, ik geloof dat dat bij ons nog een brug te ver zou zijn.

Bij ons is er dus wel iets dat ons weerhoudt om Streamers in beleidsnota's te gebruiken, namelijk de mores.

Serra

Serra

21-11-2011 om 12:26 Topicstarter

Dank jullie wel!

Een streamer dus... Dank jullie wel!

(en leve oo!)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.