Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Hoe heet zo'n droger .... (& tips?)

Onze droger heeft de geest gegeven. Althans, hij draait nog wel, maar alleen met koude lucht. Was komt er dus nog nat(tig) uit.
Droger is niet meer zo piep, dus reparatie is misschien niet zo handig. In ons oude huis zat de droger verbonden aan een directe afvoer naar het dak, hier hangen we iedere keer de slang uit het zolderraam.

Mede daarom hebben we destijds rond de verhuizing wel gekeken naar een ander type droger waarbij je de slang niet uit het raam hoeft te hangen, en ook niet met zo'n overvolle bak met water de trap af
Toen besloten het niet te doen omdat deze droger het nog prima deed, maar nu toch ineens weer heel actueel. Maar ja... hoe heet zo'n droger nou toch ook al weer??

En wie heeft er (goede/slechte) ervaringen mee?

Ik hoor het graag, dan kan ik even gaan googlen op prijzen en levertijden etc.
dank alvast!

Mare

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Primavera

Primavera

14-03-2012 om 14:39

Tips

Wij hebben een wasdroog-combinatie, maar op deze pagina van de consumentenbond kun je veel tips vinden en bekijken wat in jullie geval de beste oplossing is.

Primavera

Primavera

14-03-2012 om 14:53

Wel de link erbij geven natuurlijk

Tja, dan moet ik natuurlijk wel de link er even bij geven, natuurlijk:
http://www.consumentenbond.nl/test/woning-huishouden/huishouden/wasdrogers/extra/verschil-condensdroger-warmtepompdroger-afvoerdroger/

Marie

Marie

14-03-2012 om 14:56

Dakdoorvoer

Hallo
Je kunt nu toch weer een dakdoorvoer gebruiken? Moet je wel "even" een dakpan vervangen door een speciale met afvoerpijpje. Ten minste als je een pannendak hebt natuurlijk.
http://www.karwei.nl/advies-en-inspiratie/dakdoorvoer-plaatsen/
Dan kun je weer een "gewone" droogtrommel kopen.
succes

cqcq

cqcq

14-03-2012 om 15:15

Condensdroger

maar dan met afvoerslang, kan direct op de afvoer van de wasmachine aangesloten worden. Wat mij betreft ideaal.

Mare

Mare

14-03-2012 om 15:41 Topicstarter

Alvast wat verder ingelezen..

op sites van kieskeurig. Warmtepomp is de naam die ik zocht idd . Grootste nadeel; ze zijn een heel stuk duurder.
Weer een dakdoorvoer willen we liever niet, zeker niet omdat er goede alternatieven zijn in warmtepomp of condens.

Kwam idd de door cqcq aangedragen oplossing tegen van een condensdroger (scheelt al snel een paar honderd euro met warmtepomp) met directe aansluiting op afvier wasmachine. Dat is een heel mooie oplossing!
Zie dat de Zanussi ZTE 285 erg goed uit de testen (Consumentenbond) en reviews (Kieskeurig) komt. Tot nu toe vooral veel Bosch en Bauknecht gehad, maar deze wordt wel erg aangeprezen en is redelijk geprijsd.

Even met man overleggen vanavond, maar denk dat we er uit zijn. En voor nu wappert mijn wasje weer ouderwets aan wasrekjes in de tuin; dat kan ook nog (al is het buiten tikje vochtig, en veel gesleep met wasmanden 2 trappen omlaag). Snel weer aan de droger dus

groet
Mare

ody

ody

14-03-2012 om 20:27

Hier warmtepomp

Wij hebben sinds twee maanden een warmtepomp droger ... Ideaal. Doordat de was minderr heet word slijt en krimp hij ook minder. Hij schijnt ook heel zuinig te zijn maar dat ik pas over een tijdje zeggen als we de afrekening krijgen ... al moet ik wel eerlijk bekennen dat nu we deze hebben ik de droger veel meer gebruik dan die oude die we eerst hadden.

Verstuurd met de Ouders Online iPad app.

Jesse_1

Jesse_1

14-03-2012 om 21:22

Geen condensdroger meer

Wij hebben een condensdroger gehad en ik ben erg blij dat we nu een gewone met luchtafvoer hebben: droogt niet alleen beter, maar ook veeeeeel sneller! Hoe dat zit met een warmtepomp weet ik niet, maar verkijk je daar niet op.

Rosase

Rosase

14-03-2012 om 21:49

is wel duurder maar ook zuiniger. Volgens de winkel verdient ie zichzelf makkelijk terug.

Of dat ook echt zo is kan ik niet zeggen. Ons verbruik is het afgelopen jaar alleen maar gestegen, maar ja we zijn aan het verbouwen en zo'n cementmolen draait ook niet op lucht alleen.

Over een warmtepomdroger

Vziw is een wpdroger een bepaald type condensdroger. voordelen: lager stroomverbruik (niet dat wij dat merken want dit is onze eerste droger) en inderdaad lagere temperaturen, waardoor was niet krimpt en er soms ook dingen in de droger kunnen waarvan je dat niet direct zou verwachten.

Nadeel: je moet geduld hebben. Een wpdroger doet er veel langer over dan een gewone droger. Ook maken ze geloof ik meer geluid dan gewone drogers.

Mijn ouders hebben trouwens een gasdroger en zijn daar zeer tevreden over: stukken goedkoper in het gebruik en erg snel. Maar ja, alleen mogelijk als je een gasaansluiting hebt daar waar je de droger wilt plaatsen. Bij hun is dat toevallig zo - keuken - maar bij veel mensen niet.

Groeten,

Temet

Wij hebben een warmtepompdroger.

Merk is Beko en koste 499 euro. Op internet kwam deze er erg goed uit en hij bevalt me prima. Hij draait helemaal niet overdreven lang, meestal zo`n 1,5 uur terwijl de oude condensdroger er meer dan 2 uur over deed. Bovendien kan ik nu 8 kilo tegelijk drogen. Als de was eerder droog is dan stopt de droger ook eerder. Wij hebben de droger op de afvoer van de wasmachine aangesloten (t-stuk). Scheelt een hoop gedoe met volle bakken water. Hij staat bij ons op zolder, dus ik hoef er niet de trap mee af. Enige wat ik doe is even de filter pluisvrij maken na elke droogbeurt, maar dat is 2 tellen werk.

En dit...

Hij schijnt ook zuinig te zijn, A+, 10% goedkoper dan de A klasses volgens het etiket.

ody

ody

15-03-2012 om 09:34

Siemens wpdroger

Tijd dat hij draaid valt hier ook heel erg mee. Niet langer dan de oude afvoer droger. Lawaai is ook echt niet meer, af en toe een klik maar dan maakt hij de condensator schoon. Die van ons kan niet op de afvoer omdat hij zelf de filters van binnen schoon spoelt wat het droog resultaat ten gunste komt. Het is een A+++ klasse dus super zuinig (alleen aan de lijn hangen is nog goedkoper)

Verstuurd met de Ouders Online iPad app.

Mare

Mare

15-03-2012 om 19:43 Topicstarter

't is een warmtepompdroger geworden

.. een Zanussi ZTH 485.
Mijn man riep 'geen Zanussi, da's een B-merk!'. Maar ja, kwam wel erg goed uit de testen van de Consumentenbond, en ook op kieskeurig en vergelijkbare sites. Daarnaast was deze ook niet zo enorm duur (iets onder de 600 euro).

We hebben idd meteen zo'n separaat afvoerslangetje erbij besteld zodat de afvoer op de afvoer vd wasmachine kan worden aangesloten.

Ik ben benieuwd. Ook wij slapen op zolder, en de vorige droger maakte best veel herrie, hoop gepiep en gedoe. Daarnaast was een belangrijke reden om voor een wp droger te kiezen zuinigheid en milieu. Dat zal zich moeten uitwijzen.
Fijn te lezen dat een bijkomend effect is dat je kleding minder slijt! Hoop wel dat het idd niet (veel) langer duurt; nu was de was met zo'n anderhalf uur wel droog. Kon ik net 's avonds nog een was draaien, en weer droog opbergen...

Dank voor jullie tips en ervaringen!
Mare

Klaartje

Klaartje

15-03-2012 om 21:45

Ik heb een bosch warmtepompdroger

Maar mij is verteld dat zo'n slangetje niet kon op een warmtepomp. Ik begreep toen dat dat voor alle wp drogers telde. Het had idd te maken met die condensor die zelf reinigend is.

ody

ody

15-03-2012 om 22:01

Foutje

Hier ook een bosch ipv siemens. We hebben toen voor deze gekozen omdat de deur met glas is, kan je in de droger kijken en bij de andere allemaal dicht. Dit oogt, vinden wij dan, net iets mooier. Hij staat bij ons in het washok aangrenzend aan de keuken dus ook wat int zicht. Deze was toen ook als beste getest door de consumentenbond. Tot nu toe zeer tevreden!

Verstuurd met de Ouders Online iPad app.

Aeg

Ik heb een aeg warmtepompdroger. De opvangbak met gecondenseerd water voert rechtstreeks af op de afvoer van de wasmachine. Dat is erg handig. Nadeel van deze droger is dat je de condensor niet kan verwijderen en dus ook nauwelijks reinigen. Er zitten wel enkele filters voor, maar ik zie toch een hoop stof zitten tussen de lamellen van de condensor. Iemand nog tips hoe je dat eruit krijgt?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Rosase

Rosase

15-03-2012 om 23:29

Tripple

Nee, en dat viel mij ook al op (heb dezelfde droger). Bovendien is het liggende filter voor de condensor ook altijd erg vies en nat en zit er veel stof rondom de condensor.

In de gebruiksaanwijzing staat dat de condensor gereinigd kan worden, maar dat dat duur is. Toch maar even contact opnemen met AEG? Ik zal mijn droger ook nog eens goed van dichtbij bekijken.

Droogkast

mijn moeder had vroeger een droogkast, waar je het wasgoed inhing. Twee jaar geleden in Zweden hadden ze dat ook in de jeugdherberg.
Zijn diedingen in Nederland niet meer verkrijgbaar? Dat ding was geruisloos herinner ik me.

Overigens, het lukt nu al 12 jaar vrijwel drogerloos bij ons (heb een miniwasdroger die ik drie keer per jaar gebruik).

#~ TESS ~#

#~ TESS ~#

16-03-2012 om 09:39

Tipje voor de waterbak

ik kieper de waterbak van de WP altijd leeg in de wasmachine!! geen geloop met druppelende waterbak dus en geen speciale afvoer nodig
tess

ody

ody

16-03-2012 om 14:47

Hier net als bij tess

Water uit de opvangbak gooi ik in de wasmachine, deze spoelt dat toch eerst weg voordat hij begint met de was. De bosch reinigt zijn filters tijdens elke droogbeurt met opvangwater. Daarom kan deze niet op de afvoer. Ook mag je tijdens het drogen de bak niet legen. Dit zorgt er wel voor dat hij zijn droogkwaliteiten behoudt.

Verstuurd met de Ouders Online iPad app.

Dirksmama - droogkast

Ik heb even gegoogled op droogkast en kan alleen maar vinden dat droogkast het Belgische woord is voor "onze" droogtrommel. Hier in Schotland vind je bij vakantie accomodatie vaak buiten een droogkast, om je natte wandelkleding weg te hangen. Of in jeugdherbergen droogkamers, waar warme lucht in geblazen wordt met hetzelfde doel, maar wat bedoel jij ?
Fijn dat jij drogerloos door het leven gaat, ik ben al 24 jaar erg blij met de mijne :o)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.