Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

marga

marga

04-08-2013 om 20:21

Hoe heet deze sleutel?

Zie het plaatje in de link; hoe heet de sleutel die op de tweede rij helemaal links staat? http://www.mvcleef.nl/cms/media/bestanden/sleutels4.jpg

Ik heb in mijn huis meerdere deuren met deze sleutels maar van mijn slaapkamer deur ontbreekt de sleutel. Ik zie op mijn andere 4 deuren sleutel nummer 20 (bij twee deuren) sleutel 7 (bij een deur ) en nummer 3 (bij een deur)
Zou je bij een sleutelmaker een setje sleutels met nummers mogen lenen om te kijken welke sleutel erbij past? Of moet ik het slot eruit schroeven (geen zin in, het is allemaal zo netjes geverfd (ook de zijkant van de deur)

Nemef klaviersleutel, denk ik

Ik denk dat het deze is:
http://www.sleutelshop.nl/index.php?item=&action=page&group_id=20000003&lang=NL

Geen idee of je sleutels mag lenen, hebben de buren niet toevallig dezelfde soort sloten? Misschien kun door met hun sleutels proberen er achter komen welk nummer sleutel past.

Marga

ik denk niet dat je sleutels mag lenen. Ik vrees ook voor je dat het lastig gaat worden. Wij hebben hier in huis dezelfde soort sleutels en hadden laatst een sleutel afgebroken. Dus met de afgebroken sleutel naar de sleutelboer. Die heeft de sleutel speciaal moeten bestellen. Zijn geen gangbare sleutels meer.

Misschien kun je via de woningbouw (als je gehuurd zit) sleutelnummer navragen?

Pham

Anna-

Anna-

05-08-2013 om 21:16

Nummer op zijkant?

Meestal staat bij een genummerde sleutel het sleutelnummer ook op de zijkant van de deur op de slotplaat.
Tijdje terug had ik een sleutel nodig waarvan ik het nummer niet wist omdat de deur op slot zat. Ik heb toen voor 3 sleutels betaald en heb er steeds 3 meegenomen om te proberen. Toen ik de juiste had gevonden heb ik de 2 overblijvende sleutels ingeleverd en het geld teruggekregen. Misschien kan je zoiets afspreken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.