Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Hoe groot moet een tajine zijn?

Ik ben op zoek naar een tajine, maar heb eerlijk gezegd geen idee welke diameter deze moet hebben. Ik heb er een gezien van 27 cm rond. We zijn met vier personen, is 27 cm dan voldoende? Of kan ik beter bijv. 31 cm kiezen?

Chris

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Belle Époque

Belle Époque

29-11-2011 om 15:43

Xenos

Daar gooien ze je momenteel dood met tajines bij Xenos volgens mij kan je daar wel een gezin mee voeden! Ik moet nog eens kijken hoe groot mijn combimagnetron is, of die tajine er wel in past, want mijn Marokkaanse thuishulp komt telkens weer met van die verrukkelijke receptideeën dat een tajine steeds aanlokkelijker wordt!
By the way: volgens haar zijn aardewerken tajines vooral voor "toeristen", want échte Marokkanen gebruiken er eentje van staal

ChrisH

ChrisH

29-11-2011 om 16:58 Topicstarter

Wat is google soms een ramp

Belle, na jouw berichtje ben ik eens gaan googlen op tajine en nu weet ik het helemaal niet meer.

Geglazuurd of ongeglazuurd aardewerk of juist gietijzer (le Creuset), iedereen zegt er wat anders over. Misschien moet ik mijn vraag veranderen in 'Wat is een goeie tajine?'. Ik kook keramisch trouwens.

Chris

Ik lees mee

Hier heb ik zo´n ding staan. Helemaal geglazuurd ook aan de binnenkant. Heeft vriendlief ooit meegebracht van een vakantie. Maar ik durf hem niet te gebruiken ik vertouw die glazuur niet, straks zit dat spul in mijn eten. En kan het wel op het gas, stel dat hij kapot klapt. Dus ik lees mee....
Cakey

Annet

Annet

29-11-2011 om 19:19

Wij hebben er een van ikea

Eerst hadden we een versie van Xenos. Die is na intensief gebruik gebarsten.
Nu hebben we er een van Ikea. Het verschil met de aardewerken versie is dat er geen gaatje in zit voor het stoom. Ik heb geen verschil of dat veel uitmaakt.
Verder bevalt die prima.

jippa

jippa

29-11-2011 om 21:38

Creuset

Wij hebben de grote van Le Creuset en die is prima voor 4 personen voor een hoofdgerecht. Vaak vind ik ze aan de kleine kant. Maar misschien maak ik weinig bijgerechten?

Cakey - met glazuur

Kan wel op het gas hoor, bij ons kwam er niets af dacht ik..
Bij de Marikkaanse groenteboer/ super staan die dingen ook.

app-sent

Cakey met glazuur...proest.

Erg, erg leuk.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.