Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Mussie

Mussie

15-05-2013 om 18:33

Hoe geef je brood mee aan puber

Ik weet niet of dit in de juiste rubriek staat, maar het is een praktische vraag dus toch maar hier. Zoon is 14 en blijkbaar een van de zeldzame pubers die al z'n meegenomen brood opeet (vooralsnog). Hij neemt 4 boterhammen mee in een trommel maar nu zegt hij dus dat het te weinig is. En hij wil geen plastic zakje of aluminiumfolie mee. Hoe geven jullie brood mee? De trommel is dus te klein voor meer brood. Ja, het is een wat onnozele vraag maar zoon en ik komen er even niet uit.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
liora

liora

15-05-2013 om 18:38

Ehh

Is dit dezelfde als die van de onderbroeken? Misschien twee trommels dan?

Andere trommel of ander brood

Wat voor trommel heeft hij dan? Heeft hij soms nog steeds zijn Cars trommeltje uit de kleuterklas? Koop gewoon zo'n grote simpele broodtrommel bij Blokker. Je kan ook nog het deksel omkeren zodat het ding nog groter wordt. Daar kunnen (afhankelijk van broodsoort) zes of acht boterhammen in en met omgekeerd deksel wel negen of twaalf. Andere oplossing: zwaarder en compacter brood meegeven, eventueel zelf gebakken.

Mussie

Mussie

15-05-2013 om 18:51

Ja liora

En hetzelfde als die aubergine-vraag van jou. Of waren het pompoenen?

liora

liora

15-05-2013 om 18:54

Hahaha

ben erg benieuwd naar je volgende vraag. Hoe maak ik zoon wakker? Hoe breng ik hem naar bed? Hoe geef ik hem melk mee? Hoe koop ik een t-shirt voor hem?

Maar dank je wel voor het vermaak!

Mussie

Mussie

15-05-2013 om 18:54

Blokker?

ik kom nooit bij Blokker, Maar ik ga zeker even kijken. Dank! punt is dus dat ik graag wil weten wat andere jongens meenemen. Ik kan zelf natuurlijk wel 10 oplossingen bedenken maar volgens zoon heb ik geen idee van wat wel en wat niet kan. Helaas heeft hij zelf ook geen idee blijkbaar.

Zoon

maakt altijd samen met mij een heel brood klaar, doet t in zakjes en we vriezen t in. Handig, geen gezeur smorgens want dan zijn we niet op ons best en t brood is supervers volgens hem en deukt niet in omdat t bevroren is.

liora

liora

15-05-2013 om 19:28

Welke kleur

Maar welke kleur moet ze dan nemen? Welke kleur hebben jullie zoons?

Mussie

Mussie

15-05-2013 om 19:29

Dus een grote trommel, gelatine?

Dat is blijkbaar geaccepteerd? Als ik het aan zoon vraag , zegt hij: 'gewoon, zo'n oude, weet je wel? De meesten hebben een andere trommel dan ik'. Zucht. Ik weet het dus niet. Ik ga maar naar Blokker.

Prakje

Prakje

15-05-2013 om 20:05

Action

Heeft trommels in verschillende maten, deksel zit vast aan onderkant. Hier hebben we de kleinere maat daar kunnen 3 boterhammen in. Wij nemen allemaal 2 boterhammen mee, ook puber van 14 die 25km moet fietsen.

Kosten van de trommel 0,49 ct. De maat groter gaan denk ik 6 boterhammen in en ik gok dat die trommel niet boven de 0,99 ct kost.

Je kunt het voor dat geld gewoon proberen

Kleur

Voor een mussenzoon lijkt me een bruine trommel wel geschikt. Gelatinekinderen krijgen natuurlijk doorzichtige.

Action

Die Actiontrommels hebben wij ook. Geloof het of niet, maar in de kleinste maat nemen wij precies vier stevige zuurdesemboterhammen mee. Ik vind die trommels geweldig als het precies past, maar het voordeel van de Blokkerdingen is dat je een stapeltje boterhammen klemvast kan verankeren omdat het deksel in hoogte kan variëren (dan wel elastiek erom doen). Dan blijven de boterhammen in model en hoef je de zweetkaas niet van de wanden te pulken. Zweetkaas is niet cool, Mussie.

Mussie

Mussie

15-05-2013 om 20:13

Prakje

2 boterhammen? Echt waar? Kijk, dat is nog een andere optie. Dat ik gewoon zeg dat4 boterhammen meer dan genoeg is!

Mussie

Mussie

15-05-2013 om 20:55

Liora, de uitgebreide uitleg

Ik heb even zitten denken of ik wel op je zou reageren, maar zal toch wat meer uitleg geven. Want ik snap ook wel dat mijn vraag wat onnozel overkomt. Dat gaf ik overigens al aan in mijn eerste bericht. Blijkbaar heb jij meer uitleg nodig.
Zoon heeft het niet makkelijk gehad op de lagere school. Hij is echt een enorme nerd. Hij houdt van andere dingen dan de meeste kinderen en had moeite zich staande te houden. Op de middelbare school gaat het stukken beter. Hij heeft ineens vrienden. Maar hij blijft problemen hebben met wat wel geaccepteerd wordt en wat niet. Hij voelt het niet aan en het interesseert hem niet. Ik ben daar aan de ene kant ontzettend trots op. Hij doet wat hij izelf goed vindt en trekt zich niet veel aan van anderen. Aan de andere kant vraag ik me af of dit wel 'normaal' is en zou ik misschien wel liever een kind hebben dat zich wel conformeert. Hij loopt altijd het gevaar eenzaam te worden en dat is voor mij een enorme zorg. Maar ik snap niet wat wel kan tegenwoordig, en hij snapt het al helemaal niet, en ik ben als de dood dat hij (weer) gepest wordt om zoiets stoms.
Een boterhammentrommel lijkt voor jou misschien een lachwekkend onderwerp. Dat zal het voor de meeste mensen zonder ervaring met dit soort kinderen wel zijn. Ik had het idee dat ik dit op dit forum zonder uitleg een degelijke vraag kon stellen. Dat is dus blijkbaar niet zo Jij vindt dat blijkbaar heel grappig. Ik vind het noch grappig, noch empathisch, nog intelligent hoe jij reageert. Gelukkig zijn er anderen die wel serieus reageren. Voor hen is het blijkbaar niet te hoog gegrepen om tussen de regels door te lezen. Hoe zou dat nou komen?
Hoe dan ook, geniet ervan. Ik zal me de volgende keer iets duidelijk uitdrukken. Dat leer ik hiervan. Tenslotte is niet iedereen even snelvan begrip.

liora

liora

15-05-2013 om 21:20

Mussie

Ok Mussie, dan begrijp ik dat het voor jou even wat ingrijpender is om zomaar een andere broodtrommel te kopen. Sorry dan, tegen die context ben ik te bot geweest.

Nerds

Mussie, ik snap je wel. Mijn nerds hebben ongeveer dezelfde geschiedenis. Nu op de middelbare school worden hun afwijkende niet-coole keuzes beter gerespecteerd dan ik had durven hopen. Ik zie ze op sandalen naar school gaan, ik zie ze schaamteloos water meenemen in hun plastic schoolbeker (dat had ik nooit gedurfd!) en heel andere kleren dragen dan klasgenoten. Of een broodtrommel wel of niet sociaal geaccepteerd is weten ze niet en maakt ze niks uit. Toen ik eens vroeg welke merken op hun school populair waren keken ze me glazig aan: weten zij veel, het interesseert ze niet. Ze zijn zeker niet mainstream maar ze worden niet gepest om hun eigen keuzes. Mijn ene zoon zei eens dat hij wel merkkleren wilde als het een degelijk of mooi merk was, maar liever niet als het ook een populair merk was, want dan leek het alsof je niet om kwaliteit gaf en je keuzes alleen baseerde op erbij horen, en dáár zou hij zich voor schamen. Jouw zoon heeft vind ik groot gelijk dat hij geen milieus onvriendelijke aluminiumfolie om zijn stapel boterhammen wil.

En als je nu eens samen met hem op broodtrommeljacht gaat

Wij kunnen wel van alles verzinnen, maar hij weet wat de anderen hebben aan eetgerei.

Ik zou een grotere kopen. Of twee kleine. Kun je meteen diverse soorten beleg goed uit elkaar houden.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

15-05-2013 om 23:20

Inpakstofje

Ik heb een stuk tafelzeil met aan de andere kant stof er op genaaid. In de zoom zitten linten. Ik kan behoorlijk wat brood er op kwijt, ik vouw het dicht en zet het met strikken vast. Het voordeel is dat ik als mijn eten op is ik niet met een grote lege trommel zit.

Rosa van der Zanden

Stenna

Stenna

16-05-2013 om 00:06

Blauwe bak

Zoon heeft zo'n brooddoos waarbij er meer in kan als je het deksel omgekeerd erop zit. Zal ook wel van de Blokker zijn dan, maar hij is al heel oud dus dat weet ik niet meer. Man had hem eerst mee, maar die moet nu wat minderen in aantal boterhammen. Dus gewone doos voor hem en de grote naar zoon. Er gaan 6 boterhammen in en ja: die eet hij nog altijd op, hij zit in de 5 havo. Het wordt hem veel te duur, zegt hij, om altijd wat te kopen, omdat hij zoveel eet dus (hij is overigens eerder dun). De doos is donkerblauw. Hij wordt niet uitgelachten blijkbaar want dan zou hij hem echt niet meer meenemen (ik moest vanaf brugklas bijvoorbeeld wel over op het juiste type drinkpakjes e.d.).

Sukran

Sukran

16-05-2013 om 01:14

Sandwich wraps

Hoe 'verantwoordelijk' is je zoon? Komt de broodtrommel altijd mee terug? Ik gebruik al heel lang de sandwich wraps van '4 my earth'. Te bestellen via internet en geen verzendkosten. Gebruik ze al jaren, ook om m'n zelfgebakken brood in te bewaren, als placemat met kamperen, etc. Zoon vindt ze fijn want neemt geen plek meer in als lunch op is. Zou denken dat iets dergelijks in Nederland ook te vinden is maar eerlijk gezegd nooit echt naar gezocht. De site: http://www.4myearth.com.au/store/index.php?cPath=4&osCsid=71a005dbfe5fc2ee03309e06167e1240
Voor zoon de effen uitvoering en daar zelf naam op geschreven. Of kids kunnen zelf versieren, ook leuk om te doen

Sukran

Sukran

16-05-2013 om 01:17

Rosa

He, zag je bericht net niet, maar wat een slimme oplossing! Ik ben gevallen voor de wraps van 4 my earth, ook omdat het helemaal milieu-verantwoord is enzo maar die van jou gaat op m'n to-do lijst!

Zoon van 14 nam net mee:

Grote roze brooddoos met vissen en octopussen glitterplaatje. Boeit hem totaal niets hoe de doos er uit ziet, en de klasgenoten ook niet als ik af en toe op school kom tijdens lunch. Hij neemt ook regelmatig van de witte dozen van de chinees mee. Zolang het maar geen zak is.

Inhoud: 4 hopen zelfgebakken brood, flesje olijfolie, kiwi.

Heeft ook nerdy aanleg, van hem mag z'n zusje zich druk makenover wat cool is, zolang zijn lunch hem maar smaakt.

As ik jou was zou ik gewoon lekker samen met zoon naar de winkel gaan.

Rosa!

Ga met je idee naar (hoe heet dat ook alweer?) "Het beste idee van Nederland" ofzoiets? Een supergoedidee....Ik wil er wel 3!
groeten albana

Trommel

Hier neemt zoon (in de brugklas) zo'n rechthoekige plastic trommel mee (een rode), van de marskramer meen ik. Er past in: 1 pakje melk en met een beetje proppen 6 boterhammen. Dit is met de deksel op de lage stand. Je kunt de deksel ook omdraaien en dan kan er nog veel meer bij. En zonder het pakje melk kunnen er ook wel 8 boterhammen in.
Zoon luncht vaker met zijn sportvrienden dan met zijn klasgenoten, en die sporters hebben allemaal van die survivalpakketten, hij valt er dus niet mee uit de toon.

2 broodtrommels

Hier nemen 2 pubers, ze nemen 2 broodtrommels mee. Ze namen eerst 4 boterhammen mee, nu 8.

http://www.mepal.com/docs/BPWebSite.asp?ID={BE7227BE-3657-4461-A5EE-1719B2E06A0F}
Ze hadden eerst de midi voor 4, nu de flat erbij.

Ik twijfelde ook erg om over te stappen op een grote trommel, maar ze eten in de korte pauze al een deel van hun brood en als ze een korte dag zouden hebben door uitval leek het me handiger om een broodtrommel mee te nemen waar 4 boterhammen in passen. Overigens vond ik het zonde om 2 grote broodtrommels te kopen omdat ze duurder zijn dan de `flat´ en dan de `midi´in de kast te laten staan.

Merel

Merel

16-05-2013 om 10:32

Pletten

De reden waarom mijn zoon een broodtrommel wil is omdat in een zakje of zo'n wrap, zijn brood geplet raakt. (ookal legt hij het op een strategische plek in zijn rugzak). Wij hebben ook die trommels van de action, die zijn van hard plastic, maar net flexibel genoeg om niet te barsten als ze eens ergens tegenaan gestoten worden. (en ik geloof inderdaad dat ze 0.60 cent ofzo kosten) Hier passen er 4 sandwiches in én 2 pakjes wicky, want ook die mogen niet geplet worden, er is er al eens eentje stuk gegaan in de tas en toen waren alle boeken/schriften nat.

Thursday Next

Thursday Next

16-05-2013 om 14:11

Sukran

op http://www.greenjump.nl staan herbruikbare boterhamzakjes en foodwraps van biologisch katoen. Trouwens ook mooie broodtrommels en drinkflessen.

Tineke

Tineke

16-05-2013 om 16:37

Formulering

"hoe geef je brood aan puber mee?" klinkt gewoon anders dan: 'hoe nemen jullie pubers hun 8 boterhammen mee?".
In het eerste geval lijkt er geen enkele sprake te zijn van dat puber ook maar enige autonomie en zelfstandigheid geniet. Terwijl dat voor pubers zo belangrijk is: zelluf doen, zelluf regelen.
Mijn zoon neemt maar twee boterhammen mee, als hij thuiskomt eet hij er nog zes. En dat klinkt dus heel anders dan: ik geef mijn zoon maar twee boterhammen mee, als hij thuiskomt laat ik hem er nog zes eten.
Dus ondanks dat je zoon het zelf niet goed lijkt te weten, laat hem wel (mede-)bepalen. Samen die broodtrommel uitzoeken, niet jij in je eentje op pad. Geef hem autonomie, maak hem zelfstandig, het duurt nu nog maar zo kort voor hij meerderjarig is.

Maylise

Maylise

16-05-2013 om 17:52

Zelfstandigheid

Hij is 14. Oud genoeg om zelf te bedenken hoe hij zijn brood mee kan nemen. Geef hem een paar euro mee en stuur hem op stap om een broodtrommel naar keuze uit te zoeken.
Overigens lijkt met een broodtrommel niet zo trendgevoelig. Elke simpele eenvoudige bak zal wel voldoen. Maar misschien heb ik het helemaal mis. Ik heb mijn kinderen er nooit over gehoord in elk geval.

Mussie

Mussie

16-05-2013 om 18:20

Helemaal gelijk

Bedankt voor alle tips, en K Heksenvet en Maylise, jullie hebben helemaal gelijk. Mijn moeder wijst me er ook steeds op dat ik hem te klein houd. En aangezien alle reacties aangeven dat je echt niet voor gek loopt met zo'n enorme brooddoos, ga ik hem zelf op pad sturen. Kijk, zo kan zelfs een erg onnozele vraag tot inzichten leiden!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.