Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

marie-laure

marie-laure

25-05-2011 om 13:01

Hoe ga je om

met een 13 jarige buurjongen die overlast veroorzaakt met zijn brommer voor de deur. Moeder aanspreken heeft geen zin die werd alleen maar woedend.
Iemand ideeen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
maan.

maan.

25-05-2011 om 13:37

Geen idee maar..

ik heb geen idee, maar mag een 13 jarige al een brommer??

Politie bellen

Of dreigen met politie bellen. Wat die jongen doet is nl. 1: illegaal en 2: geluidsoverlast.

Gr. Poezie.

Fiorucci

Fiorucci

25-05-2011 om 14:28

Wijkagent

De wijkagent bellen.

marie-laure

marie-laure

25-05-2011 om 16:07

Pfffff

Ik vrees alleen maar meer escalatie door de politie erbij te halen.
Hoe haalt een ouder het in zijn hoofd om het goed te vinden dat 13 jarig kind met brommer op sraat en in omgeving mag rijden? Snapt iemand dat?

Dat maakt niet uit

Het zal geen enkel verschil maken of wij dat snappen of niet Ik ben het met voorgaande sprekers eens: bel de wijkagent. Al is het maar om advies wat je het best kunt doen.

marie-laure

marie-laure

25-05-2011 om 17:03

Genista

Je hebt gelijk dat het er niet toe doet. Ik geloof gewoon mijn ogen niet. Ben misschien wel een grote braverik of zo

Andernikkie

Andernikkie

25-05-2011 om 17:41

Het wordt steeds erger

We hebben hier ook zo'n gezin waarbij de kinderen alles mogen. Het begon een jaar of vijf geleden, toen de kinderen 8 en 6 waren met het openzetten van buitenkranen, het insmeren van hekken met houtskool of lijm, belletjetrekken, vuilnisbakken omgooien enz. Pa is nogal agressief, ma spreekt geen Nederlands en wij als buren wilden de boel niet nog erger maken door de politie te bellen. Hadden we het maar wel gedaan! Inmiddels is de zoon een seksueel zwaar gefrustreerde puber, die meisjes lastigvalt en de dochter een dievegge en een enorm liegbeest. Pa en ma vinden alles goed en geloven de kinderen op hun woord. Staat er een fonkelnieuwe fiets in hun schuur en vertelt dochterlief dat ze hem heeft 'gekregen', nou, dan is dat zo. Als je de ouders aanspreekt op het feit dat je eigen dochter niet gediend is van de smerige voorstellen die ze krijgt van hun zoon, dan zal ze er zelf wel om hebben gevraagd.
Inmiddels hebben we de wijkagent wel ingeschakeld, maar nu is het al zo uit de hand gelopen dat die ook niet veel meer kan doen. Je kunt de wijkagent overigens ook vragen om niet te zeggen dat jij hebt gebeld, hij zou je buurjongen op heterdaad kunnen betrappen in het kader van een gewone ronde.

Wijkagent

Ik zou ook de wijkagent inschakelen. Al is het maar alleen voor advies.

Het zou zomaar kunnen dat er meer klachten zijn, dat weet je maar niet.

Het is altijd lastig, gedoe met de buren. En geluidsoverlast is om waanzinnig van te worden. Helaas heb je met een niet begrijpende buur te maken die blijkbaar de acties van haar zoon wel best vindt. Waardeloos. Teveel over klagen kan de verhoudingen flink verstoren, maar anderzijds alles pikken vind ik ook een ander uiterste.

13 jaar met een brommer, dat klopt al niet.

Succes!

soepstengel

soepstengel

25-05-2011 om 19:25

Hier laatst ook

klasgenootje van 10 op een brommer door de wijk, niet te geloven....
Zoon was gelukkig zo verstandig om niet achterop te gaan al zei hij dat hij het eigenlijk wel graag wilde maar t niet durfde omdat het niet mocht. Brommer is 2 dagen later in beslag genomen, ook door een tip. Gewoon tijdens het surveilleren.

Jip

Jip

26-05-2011 om 07:53

Tja

helaas herkenbaar. Hier dan geen brommer, maar een scooter-step (illegaal ding). Voor een joch van 7 (!!!!)
En er wat van zeggen, idd, ook een grote mond. Maar de wijkagent bellen is idd wel een goede tip, kan ik ook wel eens gaan doen.

Jip

Kobalt

Kobalt

26-05-2011 om 10:26

Bellen

Ik zou ook bellen met de wijkagent. Stel je voor dat die jongen een dezer dagen een ongeluk veroorzaakt. Dan baal je dat je niet gebeld hebt.

Even afgezien van het feit dat een kind van dertien niet een brommer hoort te hebben, zou je, als je buren huren, ook bij de woningstichting een klacht kunnen indienen over geluidsoverlast. Voor je buren misschien een wake-up call, want tegenwoordig kunnen woningstichtingen best wat druk uitoefenen. Maar goed, dan moeten ze gehuurd zitten.
En verder sluit ik me aan bij de wijkagentvoorstanders.

marie-laure

marie-laure

26-05-2011 om 12:45

Moeilijk

Ik zal de wijkagent overwegen. Die brommer trekt zoveel rare types aan hier voor de deur. Nog afgezien van de pokkeherrie. En het gevaar voor zichzelf en anderen.
Maar het zal geen wake up call worden. Ze snappen het echt niet. Ouder is impulsief, kan geen nee zeggen, lang leven de lol.

Andernikkie

Andernikkie

26-05-2011 om 15:08

Gewoon advies vragen

Je belt de wijkagent en zegt dat je advies nodig hebt. Vervolgens vertel je het verhaal. Dan zal de wijkagent jou waarschijnlijk adviseren niks te doen en gaat hij zelf even kijken.

Buurjongen

Kan je het hem niet vriendelijk vragen. Zonder dat z'n moeder er niet bij is. Met uitleg waarom en dat je het op prijs zou stellen als hij er rekening mee kan houden. Hier goede ervaringen mee met de schoffies uit de andere buurt. Aan de moeders moet je dat niet vragen, nee (dan krijg je inderdaad nogal wat repliek!).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.