Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Lynna

Lynna

25-08-2011 om 13:01

Hoe en waar bergen jullie je toiletartikelen op

In het kader van lekker opruimen: waar laten jullie al je make-up troepjes, bodylotion, vijlen, haarspullen etc?
Ik heb vijlen, pincet en handcreme in het kastje naast mijn bed liggen. Ik heb in de badkamer shampoo en bodylotion en haarspullen staan.
Op de zolderkamer (kamer naast mijn slaapkamer) staat ook bodylotion, voorraad doucheschuim etc.
Beneden bij de keuken in een open kastje staat deo, geurtje en gel voor mijn haar. Mijn make-up ligt in een klein mandje in de wc omdat ik daar het lekkerste licht heb.

Moet vast efficienter kunnen

Hoe doen jullie dat?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Chippie

Chippie

25-08-2011 om 13:48

Hier...

Wij hebben een heel groot wasmeubel met spiegelkast gekocht. Niet om het mooi maar wel omdat alles daar in past: handdoeken, shampoo, gel, deo, geurtjes, make-up, tandpast, etc. In de inloopdouche staat 1 flesje shampoo voor allemaal en 1 flesje roze prinsessenshampoo met glitters. In de werkkamer naast de badkamer staat de immense voorraad aan shampoo, tandpasta, etc. We kunnen vaak nog wel een half jaartje vooruit.

Op wc boven staat een klein doosje met wat maandverbandjes en tamons. Ik ga bijna altijd boven naar de wc (raar maar waar).

In mijn tas zwerft nog een lip glossje, mascara en een deo (voor noodgevallen).

In de keuken staat gel voor de kinderen.

Alles staat daar waar we het gebruiken (behalve de voorraad).

Oh ja, er liggen ook nog circa 20 rollen wc papier in de meterkast (niet heel erg slim ivm brandgevaar). Samen met van die hangdingen. Meterkast is dicht bij wc beneden. Op wc liggen van die schoonmaakdoekjes. WC reiniger (doe ik elke dag) staat weer in meterkast (want die zit altijd op slot).

Merel

Merel

25-08-2011 om 14:07

Toch wel efficient?

Lynna, ik vind je indeling op zich heel efficient hoor, de spullen staan op de plekken waar je ze nodig hebt toch? Wel heb ik boven en beneden vijltjes en handcreme liggen zodat ik het niet hoef te halen als ik beneden ineens een haaltje aan mijn nagel heb. Dingen voor mijn haar staan bij mij boven, omdat ik daar altijd mijn haar doe.
Ik heb in een ladenkast boven zo'n vakkenla van ikea geplaatst, handig voor haarelastiekjes, makeup en ander klein spul. En op de kast bij de spiegel stond ook allerlei los spul, handcreme, gel, haarlak, schuimversteviger, parfum enz enz. Ik vond dat rommelig en toen ik van iemand een groot zilver bewerkt dienblad kreeg, heb ik daar alles heel knus opgezet, dat staat wel heel netjes en opgeruimd zo.

Monet

Monet

25-08-2011 om 16:32

Badkamerkast

Wij hebben het geluk een badkamerkast te hebben met daarin voor elk gezinslid een eigen plank. Daarop ligt mijn make-up, staat mijn deo, liggen mijn scheermesjes, mijn pincet, mijn haarborstel etc.etc.etc.
De voorraad toiletartikelen staat in de zogeheten werkkamer in een kast, deze kamer is tegenover de badkamer, dus mooi dichtbij. Mijn luchtjes staan op mijn nachtkastje, net als dat mijn collectie kettingen in een doos op dat nachtkastje staat.........(daar moet ik echt eens iets anders voor hebben, zal hiervoor een nieuw draadje starten)

In ikea opstap'kruk'

In een ikea opstap voor de kinderen heb ik veel bergruimte voor alle spullen die ik niet gebruik. Gekregen doucheschuim etc. Daar 'shop' ik als ik ergens misgrijp.

Bij de wastafel de tandenborstels in een handig en megagoedkoop rekje van de Action.
Verder alles in een hangkastje.

Nagelknippers en vijlen in een videoopbergcassette rechtop in de bergmeubel.
Een klein potje vaseline in het laadje van de salontafel voor droge lippen/handen en een snelle poetsbeurt van schoenen

Potje gel in de keukenla.

Ook badkamerkast

Naast de toilettafel (hoort wel allemaal bij elkaar hoor, dus heeft dezelfde 'style') zit de badkamerkast, dicht, met 3 planken. 1 voor papa,1 voor mama, 1 voor jongste.Alle dagelijkse dingen zitten daarin inclusief tandeborstels en tandpasta e.d. Onder de wastafel zit 1 grote kast met schoonmaakmiddel, tampons, maandverband, voorraad shampoo e.d. toiletpapier-voorraad etc.etc.
Verder nog wat 'extra make-up' die ik alleen gebruik als ik uitga of een feestje heb, in mijn toilettas is mijn kast in de slaapkamer, daarnaast mijn sieradendoosjes.
De wastafel is dus leeg op wat dingen voor de 'sier' na.
O,ja en de borstel+kam ligt er in een hoekje op, die wil ik niet in de kast hebben.....
groeten albana

Holiday

Holiday

27-08-2011 om 14:33

Ik probeer het minimalistisch te houden

Alles in de badkamerkast. Van alles maar 1, geen voorraden en geen overjarig spul.

En in mijn tas een etuitje met lippenstift, labello, tampon, geurtje, deo. En in mijn sporttas zo'n zelfde etuitje maar dan aangevuld met shampoo, een mascara en een haarborstel.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.